تیونینگ ماشین آفرود

تیونینگ ماشین آفرود، یکی از علاقه مندی های ویژه در بین افرادی است که عاشق هیجان و تجربه های جالب هستند. به همین خاطر، با روش های مختلف، خودروهای مناسب آفرود خود را تقویت می کنند تا بتوانند نمایش های بهتری را ارائه دهند و ضمنا دچار مشکل هم نشوند.

پیشنهاد می کنیم با ما در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید تا شما را با تیونینگ ماشین آفرود بیشتر آشنا کنیم:

 

تیونینگ ماشین آفرود

ریمپ و تیونینگ ماشین آفرودی

قبل از اینکه به بحث تیونینگ ماشین آفرود بپردازیم، بهتر است درباره اصطلاحات “آفرود” و “ماشین آفرودی” صحبت کنیم. در واقع از اول بررسی کنیم که این مفاهیم یعنی چه و چه ارتباطی میان خودروهای آفرودی و تیونینگ آنها وجود دارد.

آفرود:

رانندگی کردن همیشه مربوط به خیابان های آسفالت شده و بزرگراه ها نیست.خیلی از افراد هستند که چالش رانندگی در مسیرهای سخت و صعب العبور را می پسندند. به این مسیرها: آفرود، خارج از جاده یا بیراهه می گویند. بنابراین کسی که به رانندگی در آفرود علاقه دارد به آفرودر معروف است و خودرویی که در این راه استفاده می شود، ماشین آفرود نام دارد.

ماشین آفرود:

همان طور که گفتیم، خودرویی که در مسیرهای آفرود مورد استفاده قرار می گیرد، ماشین آفرودی است که ویژگی های مختلفی دارد، یعنی هر خودرویی نمی تواند آفرودی باشد. اصلی ترین ویژگی ماشین های آفرود این است که دو دیفرانسل هستند. به همین خاطر هم هست که آفرودرها خودشان را “دو دیفرانسیل سوار” هم می نامند.

ماشین های آفرودی معمولا از انواع خودروهای SUV (شاسی بلند) و پیکاپ ها هستند که موتور بسیار قدرتمند و حجیمی دارند و به خوبی می توانند از پس عبور از مسیرهای ناهموار برآیند.

حالا بیایید برگردیم به بحث تیونینگ ماشین آفرودی

تیونینگ خودرو، به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که روی خودرو انجام می شود تا خصوصیت های آن تغییر کند و ارتقا یابد. هر گونه تغییرات در بخش های مختلف خودرو به منظور بهتر شدن کیفیت و کارایی آن، به معنی تیونینگ کردن آن است و این تیونینگ کردن؛ هم به صورت بدنه ای و سیستمی است و هم به صورت فنی و نرم افزاری که در ادامه بیشتر توضیح می دهید.

 

تیونینگ ماشین آفرودی چه تفاوتی با تیونینگ خودروهای معمولی دارد؟

نمایش آفرودی

در واقع تفاوتی به تیونینگ کردن آنها وجود ندارد اما آیتم هایی که برای تیونینگ ماشین آفرودی وجود دارد، کمی عجیب تر و پیشرفته از خودروهای معمولی است. زیرا این خودروها برای عبور از مسیرهای کوهستانی، گل آلود، تپه ماسه ای و… آماده می شوند. پس طبیعی است که شکل و شمایل آنها با تغییرات ظاهر و بدنه ای، به شدت متحول شود.

  • بنابراین باید بگوییم که تیونینگ ماشین آفرود در سطوح پیشرفته تری از خودروهای معمولی انجام می شود.

انواع تیونینگ:

  • تیونینگ بدنه ای و ظاهری
  • تیونینگ سیستم های مختلف خودرو
  • تیونینگ موتوری اعم از نصب لوازم تقویتی موتور و بهینه سازی برنامه نرم افزاری موتور (ریمپ ایسیو)

تیونینگ ماشین آفرودی شامل موارد زیر می باشد:

چکاپ و بررسی کامل شرایط خودرو

بهبود سیستم تعلیق خودرو

بهبود سیستم هندلینگ

تغییرات بدنه ای و نصب انواع لوازم جانبی در آن

تقویت گیربکس و دیفرانسل

نصب سیستم های تقویت کننده داخلی خودرو

تعمیرات موتور و تقویت آن با نصب انواع لوازم افتر مارکت و یا حتی تعویض موتور با یک موتور حجیم تر و قوی تر

تنظیم موتور – بهینه سازی برنامه موتور و ایجاد بالاترین راندمان در آن

 

هزینه تیونینگ ماشین آفرودی

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزبسته به اینکه چه آیتم هایی برای تیونینگ ماشین آفرودی به کار برود، هزینه آن می توان بسیار متفاوت باشد. مسلما اضافه کردن چند قطعه به موتور، تفاوت قیمتی بسیار زیادی با تعویض کامل موتور دارد و همین طور برای موارد دیگر. اما نکته جالب این است که آفرودبازهای حرفه ای، تا جایی که امکان آن وجود داشته باشد، موارد مختلف را در تیونینگ خودرویشان انجام می دهند، حتی اگر بودجه کافی نداشته باشند نیز با برنامه ریزی و انجام مرحله ای آن، موفق به تیونینگ کامل خودروی خود می شوند.

در عوض؛ خودروی تیونینگ شده شان قیمت های نجومی بسیار جذابی پیدا می کند. البته هدف آنها این نیست که ارزش خودرو را افزایش دهند، بلکه فقط از تیونینگ ماشین آفرودی خود و همچین از آفرود کردن با آن در بیراهه ها لذت می برند. اما هستند کسانی که تیونینگ ماشین آفرودی را فقط برای بهینه سازی و فروش آن به دیگر آفرودرها انجام می دهند و در واقع این شغل آنهاست.

ریمپ ایسیو و تیونینگ فنی و نرم افزاری خودروهای آفرودی

ریمپ ایسیو به معنی اعمال تغییرات در برنامه ریزی موتور به منظور ایجاد بالاترین هماهنگی در اجزای آن است. این تغییرات می تواند جزئی باشد که به درد خودروهای معمولی می خورد.اما تغییرات عمده و اساسی که نیاز به نصب لوازم تقویت کننده موتور دارد، به درد خودروهای آفرودی و مسابقه ای می خورد. البته حتی بدون نصب این لوازم هم، ریمپ می تواند تا 20 درصد به توان موتور بیفزاید. اما ریمپ ایسیو در کنار نصب این لوازم، باعث می شود بالاترین قدرت موتور ایجاد شود و توان و گشتاور خودرو به بالاترین حد نهایی خود برسد.

نکته بسیار مهم درباره ریمپ ایسیو این است که حتما و حتما باید در مراکز تخصصی انجام شود. در واقع انجام هر گونه تغییرات در ایسیو، نیاز به شناخت دقیق و تخصصی نوع موتور و شرایط آن دارد. بنابراین کسی که روی خودروی های معمولی و دیگر خودروهای مسابقه ای و آفرودی ریمپ انجام می دهد، باید دانش تخصصی و فنی این کار را داشته باشد وگرنه باعث ایجاد آسیب های جدی در موتور می شود.

کریمی تیونینگ – برترین مرکز ریمپ و تیونینگ ماشین آفرودی در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *