تیونینگ ماشین آمریکایی

اگر شما هم به دنبال تیونینگ ماشین آمریکایی هستید، حتما برایتان جالب است که درباره انواع آن و روش اجرای تیونینگ روی خودرو اطلاعاتی به دست آورید. تیونینگ خودرو باعث ایجاد تغییرات جالبی در آن می شود که به نوعی، بازسازی و شخصی سازی آن را در پی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

پیشنهاد می کنیم با ما در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ” بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید تا شما را با تیونینگ ماشین آمریکایی بیشتر آشنا کنیم:

 

تیونینگ خودرو یا اسپرت کردن آن؟

اسپرت کردن ماشین

قبل از اینکه به بحت تیونینگ ماشین آمریکایی بپردازیم، بهتر است درباره این دو مفهوم کمی صحبت کنیم:

اسپرت کردن خودرو یعنی چه؟

در بین علاقه مندان به دنیای خودرو، اسپرت کردن به تغییرات ظاهری خودرو گفته می شود. اینکه صندلی ها، جلو پنجره، درب ها، سپر، چراغ ها، لوله اگزوز و… تغییر داده شوند و به اصطلاح ارتقا یابند و شخصی سازی شوند، به معنی اسپرت کردن خودرو است.

تیونینگ خودرو یعنی چه؟

تیونینگ خودرو یک مفهوم بزرگ تر از اسپرت کردن خودرو است و به همین دلیل است که دارای ابعاد وسیع تر و متعددی می باشد که اتفاقا، یک بخش آن به تیونینگ ظاهری یا تیونینگ بدنه ای مربوط می شود. بنابراین، اسپرت کردن خودرو نیز همان تیونینگ بدنه ای است که در بین عموم مردم به این اصطلاح شهرت پیدا کرده است.

 

آشنایی با تیونینگ خودرو

برای تیونینگ خودرو، تقسیم بندی های مختلفی صورت گرفته است، مثلا تیونینگ آفرودی یا تیونینگ مسابقات درگ که البته این موضوعات بیشتر به کاربرد و هدف از تیونینگ مربوط می شود و ربطی به نوع تیونینگ ندارد. اگر بخواهیم به صورت اصولی انواع تیونینگ خودرو را معرفی کنیم، به سه بخش اصلی می رسیم:

  1. تیونینگ ظاهری یا بدنه ای
  2. تیونینگ موتوری (نصب لوازم افتر مارکت و تقویت موتور با لوازم جانبی)
  3. تیونینگ فنی و نرم افزاری یا همان ریمپ ایسیو (بهینه سازی برنامه موتور)

بنابراین هر نوع تغییراتی در خودرو می تواند تیونینگ کردن آن محسوب شود. یکی از محبوب ترین انواع تیونینگ خودروهای خارجی در کشور ما، تیونینگ ماشین آمریکایی است که در واقع بین علاقه مندان به این موضوع، دارای اهمیت و محبوبیت فراوانی است. چرا؟ در ادامه به شما می گوییم.

 

تیونینگ ماشین آمریکایی

خودروی کلاسیک آمریکاییبا اینکه واردات خودروهای اروپایی و آمریکایی به نوعی در ایران ممنوع است، اما همچنان شاهد این هستیم که خیلی ها به دنبال تیونینگ ماشین آمریکایی هستند. دلیل این موضوع دو چیز است:

  1. به هر حال خودروهای آمریکایی زیادی وارد کشور می شوند (یا با مجوزهای خاص و یا از طریق مناطق آزاد و…)
  2. خودروهای آمریکایی قدیمی و کلاسیک که هنوز هم پرطرفدار هستند.

تیونینگ ماشین آمریکایی چرا محبوبیت دارد؟

خودروهای آمریکایی به قدرت بالا، موتورهای قوی و حجیم معروف هستند. همچنین باید بگوییم که این خودروها به طور ذاتی، قابلیت تیونینگ بالایی دارند و می توان با ایجاد تغییرات متعدد در آنها، نتایج جالب و هیجان انگیزی را ایجاد کرد. (در مقایسه با بعضی خودروهای اقتصادی که اصلا چنین قابلیتی ندارند و هرگز به تیونینگ آنها اهمیتی داده نمی شود).

تیونینگ ماشین آمریکایی نیز شامل چندین مرحله متفاوت می شود که ریمپ ایسیو و تغییرات ظاهری، از جمله مهمترین آنهاست. جالب است بدانید که هدف بیشتر مالکان خودروهای آمریکایی کلاسیک از تیونینگ، ایجاد یک شکل جدید در خودرو است. در واقع تیونینگ ماشین آمریکایی کمک می کند تا این خودروهای بزرگ و پرقدرت اما قدیمی، به خودروهایی لوکس و هیجان انگیزتر تبدیل شوند.

 

ریمپ ایسیو چیست؟

ریمپ ایسیوریمپ ایسیو یکی از اصلی ترین مراحل تیونینگ خودرو را شامل می شود. در واقع، بار اصلی و اساسی در ایجاد تغییرات در خودروهای مختلف، روی دوش ریمپ ایسیو است. ریمپ به ایجاد تغییرات در برنامه موتور گفته می شود. می دانید که خودروهای انژکتوری دارای یک کامپیوتر هستند که اعمال و کارکردهای مختلف موتور را تحت کنترل دارد.

این کامپیوتر دارای یک برنامه تعیین شده از سوی کارخانه های سازنده می باشد. اما برنامه اصلی و فابریک ایسیو دارای ایرادات اساسی است که باعث می شود موتور خودرو به شدت محدود شود. ریمپ به معنای برنامه ریزی مجدد است و کمک می کند تا یک مپ جدید در ایسیو برنامه ریزی شود تا بر اساس آن، بالاترین میزان قدرت موتور به عرصه نمایش درآید.

به همین دلیل است که می گوییم ریمپ در تیونینگ خودرو (هر نوع خودروی داخلی و خارجی) بسیار حائز اهمیت است. یک ریمپ ساده، بدون اضافه کردن هیچ گونه اجزای تقویت کننده در موتور، تا 20 درصد به توان و گشتاور موتور اضافه می کند. به همین دلیل است که ریمپ ایسیو، حتی بدون دیگر مراحل تیونینگ، در بین عموم مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

 

بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز – تضمینی و با بهترین تعرفه

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزریمپ ایسیو نیاز به مهارت و دانش فراوان دارد. این طور نیست که اگر ریمپ را به صورت اصولی و درست انجام ندهید، فقط پول شما برای پرداخت هزینه ریمپ هدر برود. بلکه ریمپ غیر اصولی و نادرست می تواند خسارت های جدی به موتور خودرو وارد کند و هزینه های زیادی روی دستتان بگذارد.

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *