ریمپ کوییک در کرج با کریمی تیونینگ

سایپا کوییک، خودرویی کوچک و در کلاس بدنه ای هاچ بک، یکی از محصولات نسبتا جدید خودروسازی سایپاست. این خودرو در سال 1396 به بازار عرضه شد و در واقع، مدل “هاچ بک ساینا” به حساب می آید. کوییک هم مانند خودروهای دیگر، با ریمپ ایسیو کیفیت بهتری پیدا می کند که توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با “تیم ریمپ کریمی تیونینگ” همراه باشید.

 

معرفی خودروی کوییک

کوییک اتومات

کوییک تاکنون در سه تیپ کوییک دنده ای، کوییک پلاس اتومات و همچنین کوییک آر اتومات  (Quick R) عرضه شده است. این خودرو نسبت به دیگر محصولات سایپا، آپشن ها و امکانات رفاهی بیشتری دارد. اما متاسفانه کیفیت پایین مونتاژ، ادوات داخلی و ایراداتی مثل صدای بلند کوییک در فن تهویه و همچنین ناهماهنگی قیمت و کیفیت از موارد منفی درباره این ماشین است.

روی مدل های اتوماتیک کوییک، گیربکس یا همان جعبه دنده اتوماتیک پیوسته (CVT) ساخته کمپانی Punch Powertrain بلژیک – مشترک با ساینا اتوماتیک – استفاده شده است. از دیگر آپشن های این خودرو فرمان برقی ، پشت آمپر جدید، تریم داخلی جدید، مانیتور و کیلس استارتر می باشد.

مشخصات فنی کوییک

نوع و حجم موتور: ۱۵۰۰ سی‌سی M15 آی۴ (بنزینی)

حداکثر توان خروجی: 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی: 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

همان طور که می بینید مشخصات فنی و موتوری کوییک در هر 3 مدل آن یکی است و فقط در آپشن های دیگر با هم متفاوت هستند. مثلا دو رنگ بودن بدنه و تریم داخلی قرمز، مهمترین تفاوت کوییک آر با کوییک معمولی است!

 

انواع ایسیو ECU نصب بر روی کوییک

نمای داخلی کوییک

مدل کوییک دنده دستی: (به صورت همزمان)

ایسیو کروز SIM2K-48VR از ۹۶

ایسیو LZNF از سال ۹۶

مدل کوییک دنده اتوماتیک (پلاس و کوییک آر):

ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)

نکته بسیار مهم:

ایسیو LZNF یکی از پرایرادترین ایسیوهای به کار رفته در محصولات سایپا خودرو است. بیشتر مراکز ریمپ این ایسیو را تعویض می کنند. اما در کلینیک کریمی تیونینگ، این ایسیو به صورت کاملا تضمینی ریمپ می شود و ایرادهای آن به طور کامل برطرف می گردد و نیازی به تعویض و صرف هزینه بیشتر نیست.

نکته مهم دیگر اینکه آپدیت ایسیو گیربکس در مدل های اتوماتیک کوییک هم به صورت انحصاری در کلینیک ریمپ کریمی تیونینگ قابل انجام هست و توسط پروگرامرهای مخصوص انجام می شود.

 

چرا کوییک باید ریمپ شود؟

نمای عقبی کوییک

نیاز به افزایش قدرت موتور:

ریمپ موتور کوییک، باعث ارتقا و بهتر شدن آن می شود و این موضوع در کوییک های ریمپ شده کاملا مشهود است. شتاب این خودرو به دلیل وجود گیربکس اتوماتیک CVT خیلی راضی کننده نیست. همچنین اعدادی که برای قدرت موتور و گشتاور آن ذکر شده، اعداد اعلامی کارخانه است و در واقع، قدرت موتور سر چرخ در دستگاه داینومتر برای مدل دنده دستی ۷۲ اسب بخار می باشد. در مدل های اتوماتیک کوییک، این عدد از 72 هم کمتر است.

نیاز به کالیبراسیون صحیح ایسیو:

دلیل ضعف موتور کوییک، عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو آن است. ملزم شدن کارخانه خودروساز به کاهش آلایندگی و پاس شدن تست آن در محصولاتش، باعث شده تا در برنامه نویسی ایسیو، نهایت توان پیشرانه را اولویت قرار ندهد و کاهش آلایندگی در درجه اول باشد. با ریمپ ایسیو می توان این برنامه ریزی را تغییر داد و از نهایت توان موتور بهره برد.

کوییک بعد از ریمپ، عملکرد بهتر و روانتری دارد و شتاب آن هم بهبود چشمگیری دارد.

نیاز به افزایش گشتاور کوییک:

افزایش گشتاور موتور کوییک در دورهای پایین، باعث خواهد شد در سربالایی ها به معکوس کشیدن کمتری نیاز داشته باشید. این افزایش گشتاور با ریمپ به راحتی قابل انجام است.

نیاز به رفع تاخیر پدال گاز:

 تاخیر در پدال گاز در مدل های مختلف کوییک، یک مشکل کاملا نرم افزاری است. این مشکل به دلیل برنامه تعریف شده در ایسیو است که درباره آن به طور مفصل در لینک زیر توضیح داده ایم:

رفع تاخیر پدال گاز و افزایش شتاب با ریمپ ایسیو + آشنایی با دریچه گاز برقی و سیمی

ریمپ باعث تغییر این برنامه و افزایش چشمگیر شتاب کوییک خواهد شد.

نیاز به رفع صدای ناک:

صدای ناک هم در دورهای پایین و شروع حرکت در موتور کوییک به گوش می رسد که مشکل تمامی دارندگان این خودروست. این مشکل هم با ریمپ کاملا برطرف می شود زیرا یک مشکل نرم افزاری است.

 

تغییرات بسیار عالی کوییک بعد از ریمپ در کلینیک کریمی تیونینگ

ریمپ کوییک کریمی تیونینگ

1/ کاهش مصرف سوخت کوییک تا یک لیتر

2/ به روزرسانی ایسیو ECU کوییک مطابق با بنزین موجود در ایران

3/ کاهش دمای فن کوییک (مناسب برای مناطق گرمسیر)

4/ رفع کپ و تاخیر پدال گاز در شروع حرکت

5/ رفع مکث بین دنده یک و دو (مخصوص مدل های دنده دستی)

6/ حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

7/ افزایش کاتاف تا ۶۵۰۰

8/ ایجاد کات آف رگباری در صورت درخواست مشتری (در مدل های دنده دستی)

9/ حذف سنسور میل سوپاپ (در صورت نیاز)

10/ ارتقا و بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک کوییک

11/ برطرف کردن افت توان با کولر روشن

ریمپ کوییک در کرج با کریمی تیونینگ

لوگو-کریمی-تیونینگ-1

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *