مزایای ریمپ ایسیو لیفان X50 در کریمی تیونینگ

برند خودروسازی لیفان یکی از انواع چینی است که در سال های اخیر در کشور ما به فراوانی مونتاژ و عرضه شده است. لیفان ایکس 50 – Lifan X50 – یکی از همین محصولات است. لیفان X50 به دلیل طراحی بدنه جذاب و دوست داشتنی، توانسته به فروش خوبی در دنیا و در کشور ما دست یابد. اما این خودرو نیاز اساسی به ریمپ ایسیو دارد. به این دلیل که ایرادات فنی و نرم افزاری در آن متعدد است.

با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مزایای ریمپ ایسیو لیفان X50 بیشتر آشنا سازیم:

 

معرفی خودروی لیفان X50

نمای جانبی خودروی لیفان X50

لیفان ایکس 50 ، یک خودروی کراس اور کوچک شهری در کلاس بدنه ای هاچ بک است. نمای ظاهری خودرو شبیه به خودروهای اروپایی است و طراحی جذاب و زیبایی دارد. این خودرو در سال 1394 و توسط کرمان موتور در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک وارد ایران شد. لیفان ایکس 50 امکانات رفاهی نسبتا خوبی در مقایسه با رقبایش همچون خودروهای 206، 207، رنو ساندرو و… دارد اما موتور آن نسبت به وزن خودرو خیلی قوی نیست و از طرفی گیربکس آن نیز عملکرد قابل قبولی به نمایش نمی گذارد. همین موضوع باعث شده تا ریمپ ایسیو برای تقویت موتور و بهبود عملکرد گیربکس، بسیار مورد اهمیت باشد.

مشخصات فنی خودرو لیفان X50

حجم موتور: 1498 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 102 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 133 نیوتن متر در طیف دور موتوری 3500 الی 4500 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

آشنایی با ایسیو لیفان X50

موتور لیفان ایکس 50

ایسیو Bosch ME 7.8.8 در تیپ اتومات

ایسیو Delphi MT20 در تیپ دنده ای

مدل ایسیو تیپ اتومات دارای قفل نرم افزاری پیچیده ای است که باید حتما توسط افراد مجرب و با استفاده از پروگرمرهای اورجینال و مدرن ریمپ شود. تا این تغییرات برنامه ریزی در آن به درستی عمل کند و مشکلی برای ایسیو و موتور آن پیش نیاید. بنابراین انتخاب یک مرکز ریمپ خوب باید کاملا مورد توجه شما عزیزان باشد.

 

چرا لیفان X50 به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

نمای داخل کابین لیفان X50

نیاز به ریمپ ایسیو در خودروهای وارداتی به دلیل نوع کالیبراسیون ایسیو و همچنین تفاوت های بسیار زیاد در نوع بنزین مصرفی، استانداردهای آلایندگی و شرایط آب و هوای ایران یک امر اجتناب ناپذیر است. البته این نیاز در خودروهای داخلی و تولید کشور خودمان نیز وجود دارد. چرا که ایسیو این خودروها نیز محدودیت های زیادی در آنها ایجاد شده است که موتور را ضعیف و ناتوان می کند. اما درباره لیفان ایکس 50:

شتاب گیری ضعیف و تاخیر در پدال گاز

این مشکل در تمامی خودروهای جدید یک مشکل مشترک و اساسی است که به دلیل وجود دریچه گاز برقی در آنها ایجاد می شود. این دریچه گاز توسط ایسیو کنترل می شود و برنامه ریزی آن به گونه ای است که اجازه باز شدن هماهنگ با میزان فشردن پدال گاز توسط راننده را ندارد. این کار برای آن است که آلایندگی موتور خودرو کاهش یابد و تست های استاندراد آلایندگی را پاس نماید. که باعث می شود خودرو در دور موتورهای پایین تر از 3500، گاز نخورد، تاخیر در پدال گاز داشته باشد و در نتیجه شتاب گیری آن خودرو کند و ضعیف شود.

با ریمپ ایسیو می توان این برنامه ریزی ایسیو را تغییر داد و دریچه گاز را از کنترل ایسیو خارج نمود که تاثیر بسیار خوبی در افزایش شتاب و ریسپانس پدال گاز دارد.

کمبود توان و گشتاور خودرو

یکی دیگر از مشکلاتی که استانداردهای آلایندگی در خودروها ایجاد می کند، محدودیت هایی است که در موتور و توان و قدرت آن نمایان می شود. با ریمپ ایسیو، توان و گشتاور موتور را تا 10 الی 15 درصد می توان تقویت کرد که میزان قابل توجه ای است.

و مشکلاتی همچون ناک موتور، ضعیف بودن عملکرد گیربکس در نوع اتومات و…

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو در لیفان X50 – کلینیک تخصصی ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ)

نمای عقبی لیفان ایکس 50

1. کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

2. رفع کپ اولیه حرکت و تاخیر پدال گاز

3. افزایش چشمگیر شتاب اولیه خودرو

4. افزایش توان و گشتاور موتور

5. افزایش کشش خودرو مخصوصا در سربالایی ها

6. بهبود عملکرد گیربکس اتومات و افزایش سرعت عمل در آن

7. رفع خطای کاتالیزور

8. اصلاح دمای فن موتور در دور کند، تند و حالت خاموش

9. رفع ناک موتور و هماهنگ کردن ایسیو با بنزین مصرفی در ایران

کریمی تیونینگ

ریمپ لیفان X50

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت ما در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *