رانا

ریمپ خودرو رانا برای ارتقای توان و گشتاور موتور و کاهش هزینه های مصرف سوخت و همچنین هزینه های تعمیر و تعویض قطعات موتوری بسیار ضروری است. زیرا کمک می کند محدودیت ها و اشتباهات برنامه ریزی در ایسیو به حداقل برسد و بالاترین راندمان در موتور ایجاد شود.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید تا شما را با مزایا و جزئیات ریمپ خودرو رانا بیشتر آشنا کنیم:

 

معرفی و مشخصات فنی خودروی رانا

رانا؛ خودروی محصول ایران خودرو که از سال 91-1390 وارد بازار ایران شده است. خودرویی که بر اساس پلتفرم ایکس 12 (206 SD – صندوقدار) طراحی و ساخته شده است. رانا بعد از سمند و تیبا، سومین خودروی ملی است که در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان و حتی با نام “نیو پیکان” به بازار بیاید. اما عرضه خودروی 206 صندوقدار و اسقبال از آن، این موضوع را منتفی کرد. مدت ها بعد، رانا به عنوان جایگزینی برای تیپ های ارزان 206 صندوقدار شناخته شد.

رانا پلاس هم خودروی فیس لیفت شده راناست که تولید آن از سال 1399 شروع شده است.خودروی رانا با دو مدل رانا LX و رانا EL در بازار وجود دارد که مدل EL دیگر تولید نمی شود. این دو مدل از لحاظ فنی و موتوری با یکدیگر تفاوتی ندارند. فقط رانا LX دارای امکانات و تجهیزات کامل تری است و اولین خودروی ملی است که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد.

رانا خودروی ملی

حجم موتور: 1587 سی سی

نوع موتور: TU5

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار):

105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر):

142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

 

تفاوت های رانا EL و رانا LX:

 در مدل LX شیشه های جلو و عقب برقی هستند اما در مدل EL فقط شیشه های جلو برقی می باشند. همچنین رانا LX مجهز به سنسور دنده عقب، بلندگو عقب، مه شکن چراغ های جلو، هشدار دهنده باز بودن درب ها، سنسور دما، ساعت دیجیتال و تاریخ روز می باشد که در رانا EL این امکانات وجود ندارد که خب مدل ارزانتری هم هست.

 

مشکلات و ایرادهای رانا

نمای داخلی رانا

متاسفانه باید بگوییم که رانا از لحاظ کیفیت ساخت و قطعات، خودروی باکیفیتی به شمار نمی آید. بسیاری از قطعات رانا در داخل کشور تولید می شود. همین مسئله باعث بی کیفیت شدن آن نسبت به خودروی 206 شده است. از جمله:

1/ بروز مشکلات برقی زیاد:

سوختن زیاد فیوزهای داخل اتاق

 از کار افتادن شیشه بالابرها

خطاهای سیمکشی

خطای کویل رانا

و احتراق ناقص

2/ گیربکس کیفیت پایین:

گیربکس رانا کاملا داخلی سازی شده است.

3/ بروز ایرادهای بسیار در سیستم مدیریت موتور یا همان ایسیو (ECU)

رانا از ابتدای سال ۹۱ با ایسیو (ECU) کانتینانتال به بازار ارائه شد. ولی به دلیل تحریم ها، شرکت های قطعه ساز با همکاری ایران خودرو، مدل های مختلفی از ایسیو را بر روی این خودرو نصب کردند. ایسیوهایی که روی رانا در این سال ها بسته شده است، هر کدام مشخصات متفاوتی دارند که در ادامه به طور کامل توضیح دادیم.

Continental Sim-2k بر روی مدل های رانا EL

این ایسیو به سفارش ایران خودرو از کره برای رانا طراحی شده است که از خانواده زیمنس است و به زیمنس کروز کنتیننتال معروف است. ریمپ کردن این ایسیو، نتایج بسیار خوب و رضایت بخشی در پی دارد و وضعیت موتور و کارکرد خودروی رانا را بسیار ارتقا می دهد.

Crouse Sim-2k در مدل LX رانا یورو۲ و یورو۴

این مدل ایسیو هم مانند زیمنس کانتینتال است و شرکت کروز آن را تولید می کند. ایسیوی ساخت مهندسین ایرانی کروز و با نام کروز Crouse Sim2k 34_VR که دلیل تولید آن تحریم ها بوده است.

مدل Easy U 2.5 – 2.8

این ایسیو در راناهایی که دریچه گاز برقی دارند، وجود دارد. وجود دریچه گاز برقی باعث تاخیر پدال گاز مشهود در این خودرو است که البته باید بگوییم که با ریمپ کاملا قابل حل است. اتفاقا این ایسیو از آن مدل هایی است که به ریمپ خوب جواب می دهد.

ایسیوی Easy U2.5-2.8 دارای جداول محدود کننده گشتاور در قالب ۱۶ بیت است و الگوریتم کنترلی بسیار پیچیده ای دارد.

هشدار درباره ریمپ خودرو رانا:

 به دلیل ایراد در برنامه های متفرقه مراکز غیر مجاز و همچنین غیر تخصصی بودن ریمپ توسط این افراد، مشکلات جدی در رانای شما بروز پیدا می کند. به طور مثال با تغییر مکان خودرو به شمال یا جنوب کشور، خودرو با تغییر فشار هوا روبرو می گردد. در این صورت ماشین گاز نمی خورد و چراغ چک روشن می شود. خاموشی چراغ چک رانا، باعث خاموشی موتور می شود. پس ریمپ رانای خود را حتما در مراکز معتبر انجام دهید.

(حتما بخوانید: ریمپ و افزایش کاتاف غیر اصولی در مراکز متفرقه + خسارتها و آسیب خودرو)

ایسیو بوش ME17.9.71

یکی از پیپچیده ترین ایسیوهای استفاده شده توسط ایران خودرو در سال های اخیر ایسیو بوش ME17.9.71 است. این ایسیو دارای پردازشگر SAK TC 1724 با پسووردی۱۶ رقمی است. ریمپ این ایسیو تجهیزات و پروگرمرهای اورجینال و به روز دنیا را می طلبد. کلینیک ریمپ کریمی تیونینگ بدون باز کردن ایسیو و از طریق PIN OUT ایسیو، به صورت کاملا تخصصی و قابل اطمینان این کار را انجام می دهد.

ایسیو SSAT رانا

این ایسیو چینی است و پروسه ریمپ دشواری دارد. با اینکه دریچه گاز آن سیمی می باشد، ولی تاخیر زیادی در گاز خوردن دارد. ریمپ این ایسیو نیاز به نرم افزارها و پروگرمرهای پیشرفته و دانش فنی و تخصصی دارد. بنابراین مراکز معتبر را برای این منظور انتخاب نمایید.

ایسیو غرب استیل یا MAW

می توان گفت این ایسیو ضعیف ترین ایسیو در خانواده راناست. به لحاظ الگوریتم های کنترلی و ضعف ساختاری، ریمپ این ایسیو سخت و حساس است. چون لازم است جدوال و الگوریتم های کنترلی را در نرم افزار تیونینگ وینولس WinOls به شکل متفاوت از سایر ایسیوها استخراج کرد.

 

و اما ریمپ خودرو رانا در کلینیک کریمی تیونینگ و نتایج عالی آن …

مرکز ریمپ کریمی تیونینگ

  • کاهش مصرف سوخت رانا تا یک لیتر
  • افزایش قدرت موتور رانا تا ۱۰ اسب بخار
  • افزایش گشتاور موتور تا ۱۱ نیوتن متر
  • رفع تاخیر پدال گاز رانا به طور کامل (در انواع ایسیو)
  • افزایش کشش رانا در سربالایی در وضعیت کولر روشن
  • اصلاح دمای فن موتور رانا
  • افزایش کاتاف رانا در صورت درخواست مشتری
  • قابلیت ایجاد کاتاف رگباری در رانا (در صورت درخواست مشتری)
  • برطرف کردن خطای فرسودگی کاتالیست
  • رفع محدودیت سرعت نهایی (Speed Limit)
  • کاهش زمان شتاب صفر تا صد رانا، در حدود ۲ ثانیه (بسته به شرایط و آمادگی موتور)
  • رفع صدای ناک سر گاز رانا (Knock)

هزینه ریمپ خودرو رانا در کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی “کریمی تیونینگ”

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *