ریمپ فردا sx5

ریمپ فردا sx5، یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در این خودروی چینی انجام شود. البته ریمپ ایسیو، تنها مختص خودروهای چینی نیست بلکه در تمام خودروهای وارداتی و داخلی دیگر نیز یک نیاز فوری و مهم است که دلایل آن را در ادامه به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو (تضمینی + بهترین تعرفه) در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مزایا و جزئیات ریمپ فردا sx5 آشنا سازیم:

 

معرفی خودرو فردا sx5

نمای عقبی FMC SX5

فردا SX5 یا FMC SX5، خودروی کراس اور متعلق به خودروسازی چینی دانگ فنگ می باشد که شباهت زیادی به خودروهای مینی ون و MPV دارد. این خودرو برای اولین بار در سال 1399 و توسط فردا موتورز وارد بازار خودروی ایران شد. از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی، شرایط خوبی دارد و متناسب برای استفاده خانواده های پرجمعیت می باشد.

 با این حال، یک سری ایرادات فنی و برنامه ریزی در ایسیوی آن به چشم می خورد که باعث شده شتاب ضعیفی داشته باشد. این خودرو در مقایسه با رقبای خود مانند خودرو هایما S5، لیفان X70 و چری تیگو 5، موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

مشخصات فنی و موتوری فردا sx5:

حجم موتور: 1590 سی سی بنزینی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 151 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده: انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

چرا ریمپ فردا sx5 ضروری است؟ چرا خودرو فردا SX5 به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

موتور فردا sx5

ریمپ ایسیو در هر خودرویی یک اقدام ضروری تلقی می شود زیرا برنامه ای که در ایسیو اعمال شده است، ناهماهنگی هایی بسیاری با شرایط کشور ما دارد. حتی در خودروهای تولید داخل نیز این ناهماهنگی ها به چشم می خورد. به طور مثال، خودروهای امروزی، همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 یا یورو 6 هستند. این در حالی است که بیشتر جایگاه های سوخت موجود در سرتاسر کشور، بنزین یورو 2 و یورو 3 را عرضه می کنند. این ناهماهنگی بین بنزین مصرفی و تنظیمات ایسیو، مقدمه ای برای ایجاد بسیاری از مشکلات و خرابی های قطعات موتور در خودرو می باشد.

از این دست ناهماهنگی ها در برنامه ایسیو فردا sx5 و دیگر خودروها زیاد است و خوشبختانه، ریمپ ایسیو می تواند تا حدود زیادی از مشکلات ناشی از آنها را بکاهد. دلایل ریمپ فردا sx5 عبارتند از:

کمبود توان پیشرانه

پیشرانه این خودرو به طور ذاتی ضعیف هست و متناسب این خودرو با این وزن و کلاس بدنه ای نیست. اما با تنظیماتی که روی ایسیو آن اعمال شده، ضعیف تر هم شده است. با ریمپ ایسیو و بهینه سازی های جداول مختلف آن، می توان این ضعف را تا حدودی برطرف نمود و به عدد توان و گشتاور خودرو تا میزان 10 الی 15 درصد واقعی افزود.

شتاب ضعیف

ایسیو دارای سیاست های رعایت استاندارد آلایندگی است. یعنی کاهش آلایندگی در اولویت است و شتابگیری آن مخصوصا در دورهای ابتدایی و میانی دچار محدودیت می باشد. ضمن اینکه تاخیر دریچه گاز برقی را هم داریم که در ابتدای حرکت، اجازه افزایش سرعت را نمی دهد و کپ حرکتی ایجاد می کند.

ریمپ ایسیو با حذف این محدودیت ها، بدون اینکه در میزان آلایندگی خودرو تاثیر منفی ایجاد کند، باعث می شود میزان شتاب فردا sx5 افزایش یابد.

و همین طور مشکلات دیگری مانند ناک موتور و صدای ناک، بالا بودن دمای فن موتور، مشکلات گیربکس اتوماتیک و… .

یک نکته:

ریمپ ایسیو یک فرایند پیچیده و تخصصی است که یک “متخصص ریمپ”، تنها با دارا بودن سه عامل بسیار مهم و تاثیرگذار، قابلیت انجام آن را روی خودروهای داخلی و وارداتی دارد:

  • دانش تخصصی و شناخت کافی از موتور و ایسیو
  • تجربه
  • تجهیزات مدرن و اورجینال

بنابراین، هر مرکز ریمپی برای اینکه ریمپ ایسیوی خودرو را به آن بسپارید، مناسب نیست. با اینکه ریمپ می تواند مشکلات خودرو را کاهش دهد، کیفیت آن را بالا ببرد و از خرابی های موتور و قطعات موتوری پیشگیری کند، اما سپردن آن به دست افراد نابلد و مراکز غیرتخصصی، نتایج معکوس و البته پرخسارتی را در بردارد.

 

مزایای کلی ریمپ فردا sx5 در کلینیک کریمی تیونینگ

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

 

1. کاهش مصرف سوخت

2. افزایش توان و قدرت موتور تا 10 الی 15 درصد

3. افزایش گشتاور موتور مخصوصا در سربالایی ها

4. بهبود شتاب خودرو و رفع مشکلات شتاب گیری

5. برطرف کردن مشکل واماندگی خودرو در هنگام دنده عقب رفتن به خصوص در سربالایی ها

6. بهبود عملکرد گیربکس مخصوصا هنگام معکوس کشیدن

7. رفع کپ اولیه خودرو و مشکل تاخیر پدال گاز

8. اصلاح دمای آب

9. حل مشکل ناک موتور

10. افزایش سرعت بیشینه خودرو

11. حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز تخصصی ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *