ریمپ پراید

پراید، پرمصرف ترین خودروی موجود در ایران که البته اصلا مورد رضایت مصرف کنندگان آن نیست. دلیل اینکه پراید بیش از خودروهای دیگر در خیابان ها به چشم می خورد، محبوبیت آن نیست بلکه قیمت پایین و تولید بالای آن در شرکت های خودروسازی داخلی است. البته درباره قیمت که دیگر الان جای بحث نیست چون قیمت آن بالا رفته و کیفیت این خودرو به هیچ عنوان با آن هماهنگی ندارند.

به هر حال پراید، ماشینی است که خیلی از ایرانی ها آن را دارند و ماشین روزانه شان محسوب می شود. چیزی که جالب است، این است که ریمپ ایسیو در خودرویی مانند پراید هم می تواند نتیجه بخش باشد (به دلیل ظرفیت بسیار پایین موتور انواع مدل های پراید).همان طور که می دانید  ریمپ برای تقویت موتور خودرو و افزایش راندمان آن ( و همچنین برطرف کردن مشکلاتی است که محدودیت های تنظیم شده در ایسیوی آن ایجاد می کند) است. پس اگر پراید دارید، حتما به فکر ریمپ آن در یک مرکز ریمپ و تیونینگ معتبر و حرفه ای باشید تا کیفیت ریمپ، بازدهی و خدمات اصولی و مناسب خودروی پراید را دریافت نمایید و مشکلی از بابت تغییرات نادرست برایتان پیش نیاید.

ریمپ و افزایش کاتاف غیر اصولی در مراکز متفرقه + خسارتها و آسیب خودرو

 

معرفی خودروی پراید و مدل های مختلف آن

پراید 111پراید بیش از 20 سال در کشور ما و آن هم در مدل‌ های مختلف تولید گشته ‌است. مدل‌ های مختلف پراید شامل دو مدل صندوق دار 132 و 131 (یا همان صبا)، یک مدل هاچ بک 111، یک مدل فیس لیفت شده از مدل های صندوق دار با نام 141، و یک مدل وانت پراید با نام 151 می باشد.

موتور : 4 سیلندر 8 سوپاپه

حجم موتور : 1323 سی سی

حداکثر قدرت : 63 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور : 103 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه

مصرف سوخت: 7 لیتر در 100 کیلومتر

ظرفیت باک : 37 لیتر

استاندارد آلایندگی : یورو 2

(استاندارد آلایندگی یورو 2، مربوط به خودروهای تولید سال 93 به بعد است).

 

انواع ایسیو پراید

ایسیوهای نصب بر روی پراید:

ایسیو SIEMENS

ایسیو BOSCH 7.4.11

ایسیو ساژم s2000

ایسیو والئو s2000

ایسیو SSAT

ایسیو LZNF

نکته بسیار مهم:

ایسیو LZNF یکی از پرایرادترین ایسیوهای به کار رفته در محصولات سایپا خودرو است. بیشتر مراکز ریمپ این ایسیو را تعویض می کنند. اما در کلینیک کریمی تیونینگ، این ایسیو به صورت کاملا تضمینی ریمپ می شود و ایرادهای آن به طور کامل برطرف می گردد و نیازی به تعویض و هزینه بیشتر نیست.

 

نتایج ریمپ بر روی موتور پراید (در مدل های مختلف خودروی پراید)

پراید 141

کاهش مصرف سوخت

افزایش توان و گشتاور موتور تا 10 الی 15 درصد

برطرف کردن کامل تاخیر دریچه گاز

قابلیت افزایش کات آف (به اندازه دلخواه مشتری)

(توجه: افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان موتور ندارد)

افزایش شتاب و نهایت سرعت در مدل های پراید دارای ایسیو زیمنس و SSAT و LZNF

از بین بردن مشکلات استارت سرد و ناک موتور

حذف سنسور اکسیژن دوم

کاهش و اصلاح دمای فن

حذف سنسور میل سوپاپ و سایر سنسورهای کنترلی و محدود کننده ایسیو

تنظیم و تغییر دور آرام جهت حذف لرزش موتور

از بین بردن دنده مرده ماشین

ایجاد کاتاف رگباری و ایجاد Back fire

(افزایش کاتاف و ایجاد کاتاف رگباری در مدل های دارای ایسیو LZNF فقط و فقط به صورت انحصاری در کلینیک کریمی تیونینگ قابل انجام است).

هشدار:

خیلی از مشتریان و مراجعه کنندگان به مراکز ریمپ برای ریمپ خودروی پراید، انتظارات بسیار زیادی از ریمپ کاران این مراکز دارند. با اینکه در ابتدای این مقاله گفتیم که ریمپ خودروی پراید امری ضروری به نظر می رسد، اما در واقع این ضرورت برای برطرف کردن مشکلاتی مثل ناک موتور، اصلاح دمای فن و… است. درباره افزایش توان، قدرت موتور و گشتاور آن بهتر است کار را به ریمپ کار خود بسپارید تا مناسب با حجم و ظرفیت موتور پراید این کار را برایتان انجام دهد.

پراید، موتور بسیار کوچک، ضعیف و کم بازدهی دارد و نمی توان انتظار افزایش قدرت خیلی زیادی از آن داشت.

 

تغییرات روی موتور ارتقا نیافته و بدون لوازم افتر مارکت

وانت پراید 151

در مرکز ریمپ کریمی تیونینگ، تمامی تغییرات روی ایسیو موتور پراید با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین مصرفی در ایران صورت می گیرد تا مشکلی در موتور خودرو ایجاد نشود و شاهد کاهش عمر موتور نباشیم. نکته قابل توجه این است که خودروهای استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش و… هستند، اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد آوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت گردد، باعث ایجاد ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق می شود. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به 1.7 برابر می گردد که می تواند باعث ذوب شدن پیستون شود. این افزایش دما تخریب کاتالیزور را هم در پی دارد.

کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و ارائه خدمات باکیفیت و برتر در زمینه ریمپ انواع ایسیو خودروهای داخلی و وارداتی، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *