ریمپ ماشین صفر و نکاتی که هیچ کس نمی گوید

ریمپ ماشین صفر، گرچه مانند ریمپ دیگر خودروهاست، اما حساسیت مالکان آنها در خصوص امکان باطل شدن گارانتی خودرو، باعث شده تا درباره آن، دچار تردید فراوانی شوند. در ادامه این مقاله، قصد داریم درباره نکات مهم ریمپ ماشین صفر، اطلاعات دقیق و مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

ریمپ چیست و آیا برای خودروهای صفر کیلومتر هم ضرورت دارد؟

ریمپ کردن خودروی صفر

ریمپ به معنای برنامه ریزی مجدد در کامپیوتر خودرو است. می دانید که هر خودرویی دارای یک کامپیوتر مرکزی به نام ایسیو است که در آن پارامترها و جداول مختلفی وجود دارد که بر اساس تنظیمات آنها، مسائل مهم و اصلی خودرو مانند شتاب، توان و گشتاور خودرو و…. کنترل و مدیریت می شود.

ایسیوی خودرو توسط شرکت خودروسازی برنامه ریزی می شود. از آنجا که خودروسازها موظف هستند مسائل زیست محیطی و کنترلی مربوط به آن را رعایت کنند و از طرفی بر اساس یک سری قوانین و ضوابط، کار برنامه ریزی ایسیو را انجام دهند، معمولا موتور خودرو را دچار محدودیت های زیادی می کنند. در واقع برنامه ریزی آنها باعث می شود موتور نتواند حداکثر توان و ظرفیت خود را نمایش دهد. اما فقط این نیست. این برنامه ریزی سخت گیرانه و یا بعضا غلط و ناهماهنگ با شرایط خودرو، می تواند مشکلات و خرابی های زیادی را ایجاد کند.

یک مثال:

حتما شما هم اصطلاح ناک زدن موتور یا ناک موتور را شنیده اید. این اصطلاح به خامسوزی و احتراق ناقص بنزین در محفظه اشتعال موتور مربوط می شود که علاوه بر افزایش مصرف بنزین، به مرور باعث خرابی قطعات مهم و حیاتی موتور خودرو می گردد و خسارت های زیادی به بار می آورد. دلیل اصلی چنین مشکلی در موتور، استفاده از بنزین بی کیفیت و اکتان پایین مانند بنزینی که در جایگاه های سوخت کشور ما عرضه می شود، می باشد.

برنامه خودرو بر اساس سیاست های آلایندگی به گونه ای در ایسیو تنظیم شده که موتور فقط با بنزین کیفیت بالا هماهنگی دارد و در صورت استفاده از بنزین بی کیفیت، دچار ناک موتور می شود. از آنجایی که استفاده از بنزین سوپر؛ هم گران قیمت است و هم در همه شهرها و شهرستان ها میسر نیست، تغییر برنامه ایسیو و یا اصطلاحا ریمپ ایسیو، بهترین، منطقی ترین و به صرفه ترین روشی است که مالکان خودروها باید انجام دهند.

ریمپ ایسیو شامل تغییرات در بخش های دیگر خودروها نیز می شود و به طور کلی برای:

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش تواند و گشتاور موتور
  • افزایش شتابگیری خودرو در دور موتورهای مختلف
  • کاهش مکث و کندی خودرو در شروع حرکت
  • کاهش افت توان خودرو در صورت اضافه بار یا کولر روشن و یا در مسیرهای ناهموار و دشوار
  • کاهش ایرادات و ناهماهنگی های رفتاری گیربکس اتومات
  • رفع لگ توربو
  • تنظیم و هماهنگ نمودن دمای موتور
  • و…

بسیار موثر است. تمام این ایرادات، مشکلات و نواقص، در خودروهای صفر کیلومتر نیز وجود دارند، بنابراین؛

خودروهای صفر کیلومتر هم برای حل مشکلات ناشی از برنامه ریزی غلط و کالیبراسیون اشتباه ایسیو، به ریمپ ایسیو نیاز دارند.

 

ریمپ ماشین صفر و سرنوشت گارانتی آن

هزینه ریمپ کردن خودرو

گارانتی خودرو، شرایط ویژه ای برای استفاده از خدمات نمایندگی های شرکت سازنده خودرو می باشد که برای همه مالکان خودروهای صفر کیلومتر بااهمیت و ارزشمند است. چیزی که باید در خصوص ریمپ ماشین صفر بگوییم، این است که:

  • ریمپ ماشین صفر باعث باطل شدن گارانتی خودرو می شود.

 اما یک نکته بسیار مهم در خصوص آن وجود دارد که با خیال راحت می توانید به انجام ریمپ ماشین صفر خودرو اقدام نمایید:

  • انجام ریمپ در مراکز تخصصی و تحت نظر ریمپ کاران باتجربه و حرفه ای، هیچ مشکلی برای گارانتی خودرو ایجاد نمی کند.

بالاخره ریمپ ماشین صفر خوب است یا بد؟

خب حالا بیایید درباره این موضوع، واضح و روشن صحبت کنیم. اگر شما خودروی دارای گارانتی خود را ریمپ کنید و در نمایندگی اعلام کنید که ماشین را ریمپ کرده اید، قطعا بدون چون و چرا، گارانتی خودرو باطل می شود و دیگر مجاز به استفاده از خدمات آن نخواهید بود.

اگر هم سوالتان این است که در نمایندگی ها،  متوجه انجام ریمپ می شوند یا خیر، باید بگوییم بله، امکان آن وجود دارد و متخصصین این کار می توانند با بررسی برنامه ایسیو متوجه انجام ریمپ در آن شوند. اما در نمایندگی ها، دستگاه های پیشرفته برای تشخیص این موضوع وجود ندارد. بنابراین در نمایندگی ها، چنین موضوعی به هیچ عنوان پیگیری نمی شود مگر اینکه خودتان به آنها بگویید.

از طرفی، می توان از برنامه فابریکی ایسیو، بکاپ گرفت و آن را سیو کرد. بنابراین قبل از بردن خودرو به نمایندگی، می توان ایسیو را به همان حالت قبل برگرداند (البته نیازی نیست زیرا ریمپ اسیو در مراکز تخصصی بدون باز کردن ایسیو انجام می شود و هیچ نمود ظاهری ندارد و در نمایندگی ها هم هیچ مشکلی ایجاد نمی شود، اما اگر وسواس بیش از حدی دارید، باید بگوییم که امکان چنین کاری هم هست).

این نکته را هم باید بگوییم که احتمالا سوال خیلی از شماست. با دستگاه دیاگ، نمی توان متوجه ریمپ ماشین صفر شد.

ریمپ جک j7 – ریمپ انحصاری جک جی 7 در کریمی تیونینگ

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو و خدمات برق انواع خودروهای داخلی و خارجی در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است.

مرکز تخصصی ریمپ و تیونینگ رسول کریمی ، به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *