علت ترک خوردن شیشه ماشین

شکستن ناگهانی شیشه ماشین یا ترک خوردن شیشه ماشین یکی از مشکلاتی است که ممکن است برایتان پیش آمده باشد یا اینکه احتمال دارد در آینده پیش بیاید. با اینکه شیشه های خودرو و مخصوصا شیشه قسمت جلو بسیار مقاوم، بادوام و باکیفیت است، اما به هر حال احتمال بروز شکستگی یا ترک خودرن در آن وجود دارد.
با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با علت ترک خوردن شیشه ماشین و روش های ترمیم ترک شیشه ماشین بیشتر آشنا سازیم:

 

علت ترک خوردن شیشه ماشین

ترک شیشه ماشین

شکستن ناگهانی شیشه ماشین حتما دلایلی دارد وگرنه به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد! احتمال زیاد این شکستگی از چند ترک ریز و درشت در شیشه ماشین آب می خورد که خوب است دلایل ایجاد آنها را بدانید تا به شما در مراقبت بهتر از شیشه ماشین و کاهش هزینه های نگهداری خودرو کمک کند. علت ترک خوردن شیشه ماشین و همچنین شکستن ناگهانی شیشه ماشین:

1. تصادف و ضربه مستقیم به شیشه خودرو
2.نصب نادرست شیشه و شل بودن آن یا ایجاد فشار در قسمتی از آن
3. محکم بستن درهای خودرو و تکرار این مسئله به مرور زمان
4. تغییرات دمایی ناگهانی و سرد و گرم شدن شیشه خودرو
5. برخورد سنگ های ریز و درشت کف جاده ها با سطح شیشه

نکته:

از میان عوامل بالا، تنها چیزی که باعث شکستگی مستقیم شیشه خودرو می شود، تصادفات و برخورد ضربه سنگین و مستقیم به شیشه خودرو است. احتمالا از بعضی موارد مثل محکم بستن در خودرو هم تعجب کرده اید! اما واقعیت این است که این عوامل باعث ایجاد ترک های ریز در ساختار شیشه ماشین می شوند و به تدریج آن را سست و ضعیف می کنند و آن وقت در اثر یک تلنگر و یا محکم بسته شدن یا مثلا قرار گرفتن در معرض سرما و گرمای شدید، به طور ناگهانی می شکند و خرد می شود.
بنابراین دلیل اصلی شکستن ناگهانی شیشه ماشین یا ترک خوردن شیشه در واقع شکست ها و ترک های ریز در آن و بیشتر شدن آنها به مرور زمان است.

ریمپ ساینا – معرفی کامل خدمات ریمپ ایسیو در ساینا دنده ای و اتوماتیک

 

چگونه از ترک خوردن شیشه ماشین جلوگیری کنیم؟

تعویض شیشه خودرو

1. برای برطرف کردن یخ زدگی شیشه از چیزهایی مانند آب جوش، سرکه، چاقو و چکش استفاده نکنید و اجازه دهید یخ زدگی شیشه به تدریج آب شود. ماشین را روشن کنید و کمی منتظر بمانید تا یخ ها شل شوند.
2. خودرو را در محل های بسیار سرد و یا بسیار گرم و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
3. در هوای بسیار گرم تابستان، از روشن کردن سریع و یکباره کولر پرهیز کنید، مخصوصا اگر خودرو در زیر نور خورشید پارک بوده است. شیشه ها را پایین دهید و کمی صبر کنید تا حرارت داخل خودرو کاهش یابد یا خودرو را به سایه ببرید.
4. در مسیرهایی که سنگ و ماسه و شن زیاد است، تا حد مکان رانندگی نکنید و یا با سرعت خیلی کم برانید.
5. خودرو را در محل هایی که در حال ساخت و ساز و در معرض سقوط اشیا و مصالح است پارک نکنید.
6. در جاده و خیابان ها نزدیک به خودروهای حمل مصالح ساختمانی رانندگی نکنید.
7. در هوای تگرگی نیز با سرعت کم برانید. سرعت زیاد باعث می شود شدت ضربه دانه های یخ افزایش یابد.

ریمپ پژو پارس – معرفی کامل انواع خودرو پرشیا و رفع ایرادات با ریمپ ایسیو

 

ترمیم ترک شیشه ماشین

فرزکاری شیشه ترک خورده ماشین

اگر شیشه خودروی شما ترک خوردگی یا شکستگی دارد، بهتر است برای جلوگیری از ترک خوردگی بیشتر و انتشار آن، هر چه زودتر اقدام به ترمیم شیشه نمایید. تشخیص اینکه باید شیشه خودرو را ترمیم کرد یا آن را تعویض نمود با تعمیرکار است و بهتر است در این موضوع دخالت نکنید.

یک نکته مهم درباره روش های ترمیم ترک شیشه ماشین

ترمیم ترک شیشه ماشین به منظور جلوگیری از بیشتر شدن ترک و محو شدن ظاهر شکستگی در آن صورت می گیرد. اگر خودرو دچار شکستگی زیاد است و باید آن را تعویض کنید که جای حرفی باقی نمی ماند اما اگر ترک کوچک و قابل ترمیم است، بهتر است به مراکز ترمیم شیشه خودرو مراجعه کنید و از هزینه های جانبی مانند روش های دستی یا خرید کیت های مخصوص رزین و چسبی که در بازار موجود است، خودداری نمایید. چون به احتمال خیلی زیاد نمی توانید کمکی به ترمیم ترک و سنگ خوردگی شیشه کنید و فقط یک هزینه اضافی روی دستتان می ماند.
برای ترمیم شیشه ماشین با توجه به نوع ترک که مستقیم و خطی باشد یا مرکز داشته باشد (سنگ خوردگی)، سطح شیشه فرزکاری می شود تا انتهای تمامی ترک ها بسته شود و دیگر قابل انتشار و پیشروی نباشد. سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص، رزین مخصوص این کار به داخل ترک ها تزریق و بعد با استفاده از نور UV خشک می شود. این روش برای کاهش هزینه های تعویض شیشه خودرو  کمک بسیار خوبی می باشد.

ریمپ پژو 206 تیپ 2 یورو 5 با ایسیو EZU

 

آشنایی با مزایای ریمپ ایسیو – بهبود کیفیت، سرعت، شتاب و قدرت موتور خودرو و رفع مشکلات آن

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *