سورن پلاس 1

ریمپ خودرو سورن پلاس مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می شود کیفیت این خودروی پرتیراژ ایرانی افزایش پیدا کند و هزینه های جاری در آن پایین بیاید. همچنین مشکلات و ایراداتی که در آن وجود دارد، به سادگی با ریمپ ایسیو برطرف می شود که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

با ما در ” کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید تا شما را با مزایا و جزئیات ریمپ خودرو سورن پلاس بیشتر آشنا کنیم:

 

معرفی خودروی سورن ELX و سورن پلاس

نمای داخل کابین سورن

همان طور که می دانید، سورن یک خودروی جدید و خلاقانه نیست. سورن را با پلتفرم خودرو سمند و ایجاد کمی تغییر در طراحی این خودروی ساخته اند و با قیمت جدید وارد بازار کردند. سمند سورن در دو مدل اصلی (ELX – ای ال ایکس) و (سورن پلاس) در بازار وجود دارد که تفاوت چندانی با هم ندارند.

خودرو سورن در سال 1385 معرفی و به بازار عرضه شد. این خودرو که در واقع نسل جدید سمند و فیس لیفتی از آن محسوب می شود، در ابتدا با موتور XU7 و بعد با موتور EF7 تولید شد که نام سورن ELX را به آن دادند. بعدها مدل دیگری با نام سورن پلاس +soren تولید شد که از لحاظ طراحی خودرو و آپشن ها، کمی با سورن ELX متفاوت است و نسبت به آن برتری دارد. از سورن مدل دیگری با نام سورن ای ال ایکس توربو هم تولید شده که خیلی تفاوتی با انواع دیگر سورن ندارد. فقط در این تیپ موتور EF7 به سیستم پرخوران توربو مجهز شده است که 150 اسب بخار قدرت دارد و همچنین آلایندگی و مصرف سوخت آن نیز پایین تر است.

مشخصات فنی سورن ELX

حجم موتور: 1761 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 153 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 3

مشخصات فنی سورن پلاس

حجم موتور: 1700 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 160 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

تفاوت های سورن پلاس با سورن ELX

Soren+

1. طراحی جدید چراغ های عقب و جلو

2. چراغ روشنایی در روز (DayLight)

3. صندلی برقی کامل برای راننده

4. شیشه های دودی درب های قسمت عقب

5. نصب دستگیره با طرح خودرو دنا

6. جلو پنجره جدید به رنگ مشکی

7. رینگ اسپرت با طرح جدید

8. طراحی متفاوت دسته دنده و تریم داخلی طرح کربن به همراه داشبورد با مواد نرم

9. نصب کاور برای موتور

 

ایسیو به کار رفته در سورن پلاس و سورن ELX

ایسیو به کار رفته در خودروی سورن ELX از نوع ایسیو زیمنس و در خودروی سورن پلاس از نوع EZU می باشد.

 

ایرادات خودروی سورن که با ریمپ ایسیو برطرف می گردد…

موتور سمند سورن

تاخیر بسیار زیاد پدال گاز

این مشکل در تمامی مدل های سورن وجود دارد اما شدت آن در سورن پلاس بیشتر از سورن ELX است. دلیل آن هم پاس شدن استاندارد آلایندگی یورو 5 است که باعث می شود دریچه گاز برقی با تاخیر زیاد به فشردن پدال گاز عکس العمل نشان دهد تا آلایندگی خودرو کاهش یابد.

 دمای فن بالا

یکی از مشکلات فراگیر در تیپ های مختلف سورن، بالا بودن دمای کارکرد فن موتور می باشد. با توجه به نسبت تراکم بالای موتور EF7 که باعث می شود حرارت بیشتری تولید کند، اما دمای فن بالاست و دیر شروع به کار می کند. این مشکل با تغییر در دمای شروع به کار فن هم در دور کند و در دور تند و هم در حالت خاموش، به سادگی قابل حل است.

وجود لرزش درجا مخصوصا در مدل سورن پلاس

و همچنین کمبود توان و قدرت پیشرانه

 

مزایای فوق العاده ریمپ خودرو سورن پلاس و سورن معمولی برای تقویت موتور و بهبود عملکرد

ریمپ ایسیو و تقویت موتور

1. بالا بردن کشش و شتاب خودرو

2. افزایش توان اسمی به میزان حداقل 10 اسب بخار

3. افزایش گشتاور به میزان 20 نیوتون متر

4. رفع کپ و تاخیر دریچه گاز

5. رفع دمای بالای موتور و اصلاح دمای فن

6. بهبود عملکرد گیربکس

7. رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

8. افزایش کات آف

یک نکته:

ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان موتور آماده می کند و تنظیماتی که توان و قدرت موتور را محدود می کنند را تغییر و بهبود می بخشد. اما باید دقت کنید که ریمپ در مراکز متفرقه و غیر تخصصی باعث خسارت های سنگین در خودروها می گردد و نباید انتخاب مرکز ریمپ را با سهل انگاری انجام داد.

 

هزینه ریمپ خودرو سورن پلاس در کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی “کریمی تیونینگ”

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و ارائه خدمات تخصصی ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای ایرانی و خارجی، با اطمینان یکی از بهترین ها در این زمینه است که میزان بالای رضایت مشتریان گویای این مدعاست.

4 دیدگاه

  • سورن پلاس دارم در حالت روشن هیچ مشکلی نداره اما با خاموش کردن گاهی اوقات یه خط از وسط رد میشود و گاهی اوقات هم امپر تا اخر میرود و داغ میشود مشکل از چیه

    • سلام؛ این موضوع طبیعی هستش چون وقتی شما خودرو رو‌ خاموش می کنید، فن روی هر درجه ای باشه قطع میشه و وقتی دوباره استارت میزنید دمای موتور از حالت نرمال بالاتر میره. بنابراین مشکلی نداره

      • سلام، دلیل بالا بودن مصرف سوخت می تونه عوامل متعددی باشه، اما تنظیم نبودن موتور و مشکلات برنامه ریزی در سیستم سوخت رسانی و پاشش سوخت، یکی از مهمترین دلایل مصرف بالای سوخت به خصوص در خودروهای ایرانی می باشد. با ریمپ ایسیو میشه مصرف سوخت رو کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *