ریمپ ایسیو پژو 206 تیپ 2 یورو 5 با ایسیو EZU

آیا از مزایای ریمپ پژو 206 آگاه هستید؟ خودروی پژو 206 یکی از بهترین ها و پرطرفدارترین ها در ایران است و با وجود گذشت 20 سال از ورود آن به داخل بازار خودروی کشور، هنوز هم تقاضای فراوانی برای آن وجود دارد. این خودرو که در بازارهای جهانی در تیپ ها و کلاس های بدنه ای متنوعی عرضه شده است، در کشور ما فقط در دو مدل هاچ بک و صندوق دار به عرصه فروش رسیده است.

از سال 1400، 206 تیپ 2 با استاندارد یورو 5 و ایسیو EZU عرضه شده است که باید بگوییم این ایسیو مشکلات فنی متعددی دارد که خوب است با مزایای ریمپ در آن بیشتر آشنا شوید و ایرادات ناشی از استاندارد یورو 5 را در آن بدانید. پس با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

معرفی خودرو 206 تیپ 2 یورو 5 با ایسیو جدید EZU 

نمای جلوی 206

خودروی 206 تولید پرفراز و نشیبی را در بازار ایران تجربه کرده است. تولید این خودرو در سال 2008 در فرانسه متوقف و خودروی 207 جایگزین آن گردید. 206 تیپ 2 همواره یکی از پرفروش ترین ها در بین انواع خودرو و نیز تیپ های مختلف 206 بوده است. از سال 1400، ایران خودرو اقدام به عرضه 206 تیپ 2 یورو 5 کرده که در آن از ایسیو جدید EZU استفاده نموده است.

206 تیپ 2 تا قبل از این دارای ایسیو زیمنس و از سال 1396 به صورت موازی دارای ایسیو غرب استیل نیز بود که توسط شرکت کروز تولید و پشتیبانی می شد. اما با اجرایی شدن استاندارد یورو 5، ایسیو EZU جایگزین مدل های قبلی شد.

مشخصات فنی 206 تیپ 2 یورو 5

حجم موتور: 1360 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 75 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 118 نیوتون متر در 3400 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

ریمپ شاهین – رفع مشکلات فنی سایپا شاهین در کریمی تیونینگ

 

چرا 206 تیپ 2 یورو 5 (با ایسیو EZU) نیاز به ریمپ ایسیو دارد؟

موتور 206 تیپ 2 یورو 5

تاخیر پدال گاز

برای بالاتر بردن استانداردهای آلایندگی، لازم است که در خودرو، دریچه گاز برقی نصب شود. این دریچه گاز توسط ایسیو کنترل می شود و میزان باز شدن آن به هنگام فشردن پدال گاز، هیچ ارتباطی با درخواست راننده ندارد و ایسیو است که تعیین می کند دریچه گاز چقدر باز شود.

این مسئله خطی نبودن رابطه دریچه گاز با پدال، مشکلی ایجاد می کند که به تاخیر پدال گاز مشهور است. یعنی فشردن پدال گاز و ریسپانس آن با تاخیر و ناهماهنگی همراه است. شما هر چقدر که پدال گاز را فشار دهید با افزایش سرعت و شتاب گیری بیشتر در خودرو مواجه نمی شوید تا آلایندگی خوردو افزایش نیابد. این مشکل را می توان با ریمپ ایسیو برطرف کرد و تاخیر پدال گاز را حل نمود.

ناک موتور

یکی از مشکلات جدی که وجود دریچه گاز برقی و اعمال استانداردهای آلایندگی یورو 5 می تواند در خودرو ایجاد کند، مشکل ناک زدن موتور است. ناک موتور به احتراق پیش رس و ناقص سوخت در موتور گفته می شود که به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت و اکتان پایین و عدم هماهنگی ایسیو و پیشرانه با این نوع بنزین به وجود می آید.

با ریمپ ایسیو می توان مشکل ناک موتور را به صورت دائمی و قطعی برطرف نمود. ناک موتور به شدت برای موتور و اجزای مختلف آن مضر است و عمر مفید موتور را کاهش می دهد.

ریمپ سمند – همه چیز درباره ریمپ ایسیو سمند LX و سمند SE و سمند EF7

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو 206 تیپ 2 یورو 5 با ایسیو EZU

پژو 206 تیپ 2

1. کاهش مصرف سوخت خودرو

2. افزایش توان موتور به میزان 5 اسب بخار

3. افزایش گشتاور موتور به میزان 5 نیوتن متر

4. رفع کامل تاخیر پدال گاز و کپ اولیه حرکت

5. رفع مشکل کمبود کشش مخصوصا در دور موتور بالا

6. اصلاح دمای شروع به کار فن موتور که در 206 تیپ 2 یورو 5 بسیار بالاست و باید دمای کارکرد فن موتور کاهش یابد.

7. رفع مشکل ناک موتور

8. افزایش سرعت و کاتاف

9. حذف خطای کاتالیزور

10. افزایش شتاب خودرو

 

آیا ریمپ ایسیو در خودروها باعث باطل شدن گارانتی یا رد شدن معاینه فنی می شود؟

مزایای ریمپ ایسیو در کریمی تیونینگ

باید بگوییم که خیر به هیچ عنوان! ریمپ ایسیو باعث تغییر در پارامترهای تست های آلایندگی مربوط به معاینه فنی نمی شود. ضمن اینکه فرایند ریمپ یک فرایند نرم افزاری و برنامه ریزی است و بدون باز کردن و تغییر در بدنه ایسیو انجام می شود و قابل تشخیص در نمایندگی ها نمی باشد. اما باید ریمپ ایسیو در مراکز معتبر و با دانش و تخصص فنی انجام شود وگرنه باعث بروز خرابی در ایسیو و مشکلات جدی در خودرو می گردد، بنابراین تنها چیزی که جای نگرانی دارد، انتخاب مرکز ریمپ است.

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *