خرابی ماشین

خرابی ماشین از آن اتفاق هایی است که هیچ کس دوست ندارد آن را تجربه کند، مخصوصا در سفر و در جاده که علاوه بر هزینه ها و خسارت ها، برنامه ریزی های سفر را به هم می ریزد و از طرفی، مدیریت کردن آن در جاده بسیار سخت است، چون ممکن است اصلا دسترسی به تعمیرگاه نداشته باشیم.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با کارهایی که باید در هنگام خرابی ماشین در جاده و در راه انجام دهید، آشنا سازیم:

 

چند توصیه ایمنی هنگام خرابی ماشین در جاده

خرابی ماشین در بزرگراه

  1. زمانی که در جاده و خیابان و بزرگراه ها هستید و ماشین تان دچار خرابی می شود، در اولین قدم باید به فکر تامین امنیت جانی خودتان، سرنشینان و دیگر خودروهای عبوری از آن راه باشید. بنابراین قبل از هر کاری باید بتوانید خودرو را از سر راه دیگران بردارید.
  2. در صورت خرابی ماشین، آن را به کنار جاده و خیابان هل دهید تا در امنیت باشد.
  3. اگر خرابی ماشین در جاده و بزرگراه شلوغ که امکان خارج شدن از ماشین وجود ندارد و اصلا این امکان وجود ندارد که ماشین را به کناری هل بدهید، حتما با گشت های پلیس راه تماس بگیرید تا سریعا در محل حاضر شوند و امنیت شما و دیگر خودروها را برقرار کنند.
  4. خرابی ماشین در شب، دردسر بیشتری دارد. در این صورت باید تمام چراغ های خودرو را روشن نگه دارید تا خودروی شما قابل تشخیص باشد. اگر موتور خودرو روشن می شود، آن را روشن کنید تا روشن گذاشتن چراغ ها باعث تخلیه باتری نشود.
  5. در طول روز می توانید چراغ راهنما را روشن بگذارید اما در طول شب، باید تمام چراغ ها روشن باشند تا راننده های دیگر فکر نکنند که شما در حال حرکت هستید و با سرعت سمت عقب خودروی شما حرکت کنند.
  6. حتما از علائم هشدار (مثلث احتیاط) در چند متری خودرو استفاده کنید تا راننده های دیگر از دور، متوجه خرابی ماشین شما بشوند و هنگام عبور از کنار شما احتیاط بیشتری کنند.
  7. هرگز در قسمت های کناری ماشین که دیگر خودروها از آن سمت عبور می کنند، قرار نگیرید. ممکن است راننده های دیگر شما را نبینند و با شما تصادف بکنند. (مخصوصا برای تعمیر خودرو که ممکن است مجبور باشید خم شوید یا بنشینید که در این صورت، دیدن شما برای دیگران سخت است و خودتان هم اصلا حواستان به اطراف نیست).
  8. بعد از اینکه توانستید خودرو را در جای امنی قرار دهید، حالا باید سریعا با گشت های امدادی تماس بگیرید.

شماره خرابی ماشین

مراکز امداد خودروی جاده ای زیادی در سرتاسر کشور وجود دارند که به صورت 24 ساعته خدمات رسانی می کنند. اما ممکن است هر یک از آنها در بخش های مختلفی از کشور فعال باشند. بنابراین شماره های متعددی نیز وجود دارد. پس بهتر است با یک سرچ کوچک در اینترنت، شماره امداد خوروی نزدیک به محل خودتان را پیدا کنید. اما ممکن است در آن وضعیت به اینترنت دسترسی نداشته باشید که در این صورت، کمک گرفتن از نیروهای پلیس نیز امکان پذیر است.

امداد خودرو سایپا

096550

امداد خودرو ایران خودرو

096440

  • دو امداد خودروی رسمی سایپا و ایران خودرو دارای اپلیکیشن رسمی نیز هستند که در سرتاسر کشور، خدمات رسانی دارند.

مزایای ریمپ چانگان ایدو EADO – تقویت موتور و گیربکس

 

پیشگیری از خرابی ماشین در جاده و در سفر

سرویس دوره ای

ممکن است در بعضی موارد، خرابی ماشین از بدشانسی شما باشد اما دلیل آن در اکثر موارد، اهمیت ندادن به وضعیت سلامت خودرو و راه افتاده در جاده بدون انجام سرویس های لازم می باشد. حتی اگر اهل انجام سرویس های دوره ای و مرتب خودرو در طول سال نیستید، لااقل قبل از سفر باید این کار مهم را انجام دهید. یک خرابی کوچک در خودرو می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. پس باید آنها را قبل از راه افتادن در جاده بررسی و در صورت نیاز برطرف نمایید.

انجام سرویس های دوره ای، یک هزینه اضافی نیست، بلکه باعث می شود خرابی های کوچک تبدیل به خرابی های بزرگ و پرهزینه نشوند. ضمن اینکه معمولا خرابی های خودرو زنجیره وار هستند، یعنی اختلال در عملکرد یک قطعه خراب، می تواند قطعات سالم را نیز خراب کند که این خودش یک خسارت بی دلیل و اضافی است.

مشکلات برق خودرو

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، مشکلات برق خودرو است که می تواند در عملکرد قسمت های مختلف خودرو اختلال ایجاد کند. دوتا از قطعات سیستم برق خودرو که نقش مهمی در خودرو دارند، باتری و دینام خودرو هستند که حتما باید به سلامت آنها اهمیت بدهید، مخصوصا قبل از سفر و راه افتادن در جاده.

چطور بفهمیم دینام خراب است یا باتری؟

 

انجام ریمپ ایسیو برای کاهش هزینه های نگهداری خودرو

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

  • بهبود توان و گشتاور خودرو
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو
  • رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز
  • کاهش مصرف سوخت
  • حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  • برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران
  • اصلاح دمای فن موتور
  • کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور
  • بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *