ریمپ ایسیو هیوندا ورنا

آیا می دانید با ریمپ هیوندا ورنا، چه تغییراتی را در خودروی خود مشاهده خواهید کرد؟ هیوندا ورنا یک خودروی نسبتا قدیمی است که در زمان عرضه خود، طرفداران بسیار زیادی داشته و حتی این روزها، با وجود گذشت مدت زمانی زیادی از عرضه مدل های صفر آن، بازار دست دوم بسیار داغی دارد که به دلیل کیفیت بالای این خودرو می باشد. با این حال، ریمپ ایسیو یکی از ضروری ترین و بهترین اقداماتی است که باید حتما انجام دهید.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با مزایا و جزئیات ریمپ هیوندا ورنا آشنا کنیم:

 

معرفی خودرو هیوندا ورنا

نمای عقبی هیوندا ورنا

کرمان موتور، هیوندا ورنا را از سال 1384 تا 1391 در ایران مونتاژ و عرضه می کرد. خودرویی با طراحی بسیار ساده که در زمان خودش، خودروی نسبتا لوکسی به شما می آمد و در کنار رقیب خودش از برند کیا، یعنی خودرو ریو به رقابت پرداخت. با این حال، کیفیت فنی و ساخت عالی این خودرو نشان از کیفیت برتر خودروسازی هیوندا دارد و هنوز هم تقاضای بسیاری در بازار دارد.

هیوندا ورنا را در تمام دنیا با نام هیوندا اکسنت می شناسند و با وجود اینکه در ایران هم مدل های مختلف خودروی اکسنت را داریم، اما نسل دوم آن با نام ورنا عرضه شده است.

مشخصات فنی و موتوری هیوندا ورنا:

حجم موتور: 1495 سی سی بنزینی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 90 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 129 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده: دنده دستی و اتوماتیک

استاندارد آلایندگی: یورو 3

نوع ایسیو نصب بر روی هیوندا ورنا:

ایسیو برند بوش (Bosch)

 

چرا ریمپ هیوندا ورنا ضروری است؟ چرا هیوندا ورنا به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

موتور هیوندا ورنا

تاخیر پدال گاز و کندی در شروع حرکت

خودروهای دارای دریچه گاز برقی (که تمام خودروهای جدید را شامل می شود) دارای دریچه گاز برقی هستند و واکنش این دریچه ها و میزان باز شدن آنها در هنگام فشردن پدال گاز، به ایسیو و تنظیمات آن بستگی دارد. از آنجا که استانداردهای آلایندگی در اولویت خودروسازان است، میزان باز شدن دریچه گاز در دور موتور پایین محدود می شود تا خودرو آلایندگی کمتری را ایجاد کند.

حتما شما هم تجربه کرده اید که در زمان فشار دادن پدال گاز، خودرو یک مکث و کندی کلافه کننده ای دارد و باعث می شود شروع حرکت آن با تاخیر مواجه باشد. این همان تاخیر در پدال گاز است که با ریمپ ایسیو به طور کامل و برای همیشه برطرف می شود و بعد از ریمپ، میزان فشار دادن پدال با باز شدن دریچه گاز، هماهنگ می گردد.

بالا بودن میزان مصرف سوخت

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود ریمپ هیوندا ورنا ضروری باشد، بالا بودن میزان مصرف سوخت است. نرخ بالای مصرف بنزین در ورنا و همین طور در دیگر خودروها، به دلایل گوناگونی مربوط می شود، مثلا:

  • کیفیت پایین سوخت موجود در جایگاه های سوخت ایران
  • عدم هماهنگی موتور با بنزین مصرفی
  • محدودیت های اعمال شده در تنظیمات ایسیو

با ریمپ هیوندا ورنا، تمام این مشکلات برطرف می شود. البته نمی توان کیفیت بنزین را افزایش داد اما می توان کاری کرد که از حداکثر پتانسیل موتور در اشتعال بنزین بهره برد. بنزینی که وارد موتور می شود، در صورت ناهماهنگی با موتور و ایسیو، به خامسوزی می افتد و بخشی از آن به صورت نسوخته باقی می ماند که این موضوع باعث بالا رفتن میزان مصرف آن می شود.

البته خامسوزی بنزین در محفظه اشتعال، یک مشکل جدی تر و خطرناک تر به نام ناک موتور را هم ایجاد می کند.که باعث می شود طول عمر موتور به شدت کاهش یابد. ریمپ از این پدیده هم پیشگیری می کند. ریمپ کار ایسیو، تنظیمات ایسیو را در بهترین حالت قرار می دهد و کمک می کند تا تمام بنزین مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه، نزخ مصرف سوخت کاهش یابد.

ضعف و کمبود توان و شتاب موتور

یکی دیگر از مشکلاتی که در این خودرو به چشم می خورد، کمبود شتاب و عدم راندمان حداکثری موتور و ظرفیت کامل آن است. دلیل این ضعف ها، تنظیماتی است که در ایسیو اعمال شده است. ریمپ ایسیو ورنا باعث می شود جداول مربوط به جرقه زنی، پاشش سوخت و همچنین تنظیمات دور موتور بهینه سازی شوند و شتاب و توان خودرو به حداکثر ظرفیت خود برسد.

و مشکلات دیگری همچون: بالا بودن میزان دمای آب (دمای شروع به کار فن موتور در این خودرو بالاست) و داغ شدن بیش از حد موتور، مشکلات گیربکس و کندی های مربوط به آن در مدل های ورنا اتوماتیک، کمبود و ضعف در میزان گشتاور و توان موتور، کمبود شتاب اولیه و… .

 

مزایای کلی ریمپ هیوندا ورنا – کلینیک کریمی تیونینگ کرج

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

  • کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر
  • افزایش حداکثر توان و گشتاور موتور تا 10 الی 15 درصد
  • رفع تاخیر تعویض دنده
  • رفع صدای ناک موتور و ناک زدن موتور
  •  کاهش زمان شتاب صفر تا صد و بهبود کلی شتاب خودرو
  • اصلاح دمای موتور و هماهنگ سازی دمای کارکرد موتور با دمای شهرهای ایران
  • برطرف کردن مشکل خطاهای چراغ چک
  • حذف محدودیت سرعت و ایجاد بک فایر
  • حذف سنسور اکسیژن دوم
  • کاتاف
  • بهینه سازی عملکرد گیربکس اتومات (در مدل های اتوماتیک) و افزایش عکس العمل آن + آپدیت گیربکس

کریمی تیونینگ؛ بهترین مرکز ریمپ انواع خودروهای ایرانی و خارجی در کرج با تضمین کیفیت و بهترین تعرفه

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی (خودروهای اروپایی، ژاپنی، کره ای و چینی) و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت ما در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان از کیفیت بالای فرایند ریمپ ایسیو در خودروی شما.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *