ریمپ هیوندای i10 در کریمی تیونینگ

خودرو هیوندای i10 یکی از خودروهای کم مصرف و جذاب خودروسازی هیوندای است که به دلیل مزایایی همچون کوچک و کم مصرف بودن، در زمان عرضه خود، طرفداران بسیاری را جذب کرد. هیوندای از بزرگترین شرکت های خودروسازی در کشور کره جنوبی است که محصولاتی بسیار باکیفیت و البته با طراحی زیبا و مورد پسند عام تولید می کند. با این وجود باید بگوییم تمامی خودروهای وارداتی با وجود کیفیت خوب و مناسبی که دارند، به ریمپ ایسیو نیاز فوری دارند. زیرا یکی از مشکلات شایع در آنها، عدم هماهنگی با بنزین موجود در ایران است و خودروی هیوندای i10 نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد.

با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز– همراه باشید تا شما را با مزایای ریمپ ایسیو روی خودروی هیوندای i10 بیشتر آشنا سازیم:

 

معرفی خودرو هیوندای i10

هیوندا آی 10

هیوندا آی 10 از کوچکترین مدل های “هاچ بک” از برند هیوندای است که به دلیل استقبال فراوان از این خودرو، از سال 2007 تاکنون در چندین نسل، تولید و عرضه شده است. طراحی این خودرو یک بار هم در سال 2013 فیس لیفت شد که به زیبایی ظاهری بیشتر آن انجامیده است.

هیوندا آی 10 اولین بار در سال 1396 و توسط کرمان موتور وارد ایران شد و هم اکنون، مونتاژ و عرضه آن متوقف شده است. با این وجود بازار خرید و فروش مدل های دست دوم آن بسیار داغ است.

مشخصات فنی هیوندای i10

حجم موتور: 1248 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 86 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 121 نیوتن متر 3800 دور بر دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک تیپ ترونیک

شتاب 0 تا 100 (بر حسب ثانیه): 12.2 ثانیه

مصرف سوخت شهری (بنزین): 7.4 لیتر در 100 کیلومتر

مصرف سوخت جاده ایی (بنزین): 5.0 لیتر در 100 کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: 5.9 لیتر در 100 کیلومتر

نهایت سرعت: 166 کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو 6

 

دلایل انجام ریمپ ایسیو هیوندا i10

نمای کناری هیوندا آی 10

ناک موتور و احتراق پیشرس

یکی از دلایلی که باعث می شود ریمپ ایسیو در هیوندای i10 و البته خودروهای وارداتی دیگر در ایران لازم و ضروری باشد، مشکل ناک موتور می باشد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و این یعنی اینکه موتور و ایسیو آن به هیچ عنوان با بنزین بی کیفیت موجود در جایگاه های سوخت ایران هماهنگی ندارد. این عدم هماهنگی در نهایت منجر به بروز احتراق ناقص بنزین در موتور و بروز صدای ناک در آن می شود.

ناک موتور را به راحتی می توان با ریمپ ایسیو برطرف کرد و تنظیمات ایسیو را با نوع بنزین موجود در ایران تغییر داد و هماهنگ نمود. در غیر این صورت یا باید از بنزین سوپر استفاده کرد که هم گران است و هم در تمام جایگاه های سوخت موجود نیست. یا اینکه شاهد کاهش عمر مفید موتور خودرو باشید. زیرا ناک موتور در نهایت باعث خرابی و از کار افتادن قطعات حیاتی موتور می گردد.

توان و شتاب پایین موتور

استانداردهای آلایندگی در خودرو هیوندای i10 باعث شده تا توان و شتاب موتور محدود شود. به این دلیل که ایسیو، اجازه گاز خوردن و افزایش سرعت و شتاب مخصوصا در دور موتور پایین را نمی دهد. توان واقعی موتور و شتاب آن، از چیزی که در هنگام استفاده از هیوندا آی 10 ریمپ نشده می بینیم، با آنچه که در مشخصات خودروسازی آمده، متفاوت است و این به دلیل همان محدودیت هایی است که در ایسیوی آن برنامه ریزی شده است.

کند بودن عملکرد گیربکس اتوماتیک

هیوندا آی 10 در مسیرهای سربالایی و نیز در شروع حرکت از حالت ساکن بسیار کند و ضعیف عمل می کند و تعویض دنده در آن با مشکل و ناهماهنگی همراه است. کنترل عملکرد گیربکس در محدوده تنظیمات ایسیو می باشد و با برنامه ریزی دوباره و انجام ریمپ، می توان عملکرد گیربکس را بسیار بهبود داد و مشکل در تعویض دنده را برطرف نمود.

ریمپ هیوندا آی 30 – ریمپ ایسیو Hyundai i30

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو هیوندای i10 در کلینیک تخصصی ریمپ کریمی تیونینگ کرج

ریمپ ایسیو هیوندای i10

کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی آن در هیوندا آی 10

افزایش توان و شتاب موتور مخصوصا در دورهای پایین

افزایش گشتاور موتور تا 10 درصد

هماهنگ کردن ایسیو و موتور با بنزین ایران و حل مشکل ناک

حل مشکل تاخیر پدال گاز

آپدیت گیربکس و حل مشکل در تعویض دنده

اصلاح و کاهش دمای فن موتور

افزایش محدوده کاتاف

حذف محدودیت سرعت

رفع خطاهای کاذب چراغ چک

حذف سنسور اکسیژن دوم

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

نمای داخلی هیوندای i10

ما در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ با دو سال ضمانت ریمپ، آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه ریمپ و تیونینگ خودروهای داخلی و خارجی به شما مراجعه کنندگان عزیز هستیم. مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *