ریمپ شاهین اتوماتیک ریمپ شاهین CVT

اگر با دنیای ریمپ و تیونینگ خودرو آشنایی داشته باشید، می دانید که انجام آن تا چه اندازه می تواند برای تقویت خودرو موثر باشد و مخصوصا ریمپ شاهین اتوماتیک که نیاز اساسی این خودرو محسوب می شود. اما چرا؟ چون ریمپ می تواند کیفیت کارکرد موتور را ارتقا دهد و مشکلات ناشی از برنامه ریزی غلط در ایسیوی آن را کاهش دهد. با این حال، احتمالا درباره ریمپ یک خودروی تازه وارد و صفر، سوالات مهمی دارید که تصمیم گرفته ایم در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

معرفی خودرو شاهین اتوماتیک سایپا

نمای عقبی شاهین CVT پلاس

شاهین اتوماتیک سایپا، از جدیدترین محصولات این خودروسازی داخلی است که نسخه دنده دستی آن در سال 1399 رونمایی گشت و در سال 1401، نسخه اتوماتیک آن با گیربکس CVT، رونمایی و عرضه شد. به شاهین اتوماتیک، یا شاهین CVT اتوماتیک نیز گفته می شود. با وجود طراحی زیبا و امکانات مناسب در این خودرو، کیفیت ساخت آن پایین است.  مخصوصا درباره برق کشی خودرو، ایرادت جدی در خودرو مشاهده می شود که نقطه ضعف آن محسوب می گردد.

با این حال، شاهین دارای ایرادات نرم افزاری متعددی نیز هست که خوشبختانه، این موارد با ریمپ ایسیو برطرف می شود. رقیب شاهین اتوماتیک، تارای ایران خودرو و فردا 511 هستند. خودرو شاهین اتوماتیک با موتور M15T، کمی ضعیف تر از رقبای خود می باشد. کابین جادار، سواری نرم، ایمنی بالاتر (در مقایسه با دیگر محصولات خودروسازی سایپا) و هندلینگ قابل قبول، از مزایای این خودرو محسوب می شوند.

مشخصات فنی و موتوری شاهین اتوماتیک:

حجم موتور: 1497 سی سی – بنزینی دارای توربو

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 110 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 178 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده: CVT تیپ ترونیک ۷ سرعته

استاندارد آلایندگی: یورو 5

نوع ایسیو نصب بر روی شاهین اتوماتیک

ایسیو kesens

این ایسیو از نوع چینی است که ریمپ آن نیاز به تخصص و مهارت ویژه دارد. اما نکته جالب درباره خودروی شاهین، پایین بودن توان و گشتاور موتور در تست های داینو است که با ارقامی که توسط کارخانه اعلام شده متفاوت و کمتر است. این تفاوت ها به دلیل محدودیت هایی است که در ایسیو ایجاد شده و با ریمپ آن، می توان موتور را تقویت نمود و محدودیت ها را برداشت.

بنابراین قبل از اینکه اقدام به ریمپ شاهین اتوماتیک نمایید، لازم است بدانید که اعداد و ارقام اعلامی از سوی کارخانه سازنده برای این خودرو، بالاتر از مقادیر واقعی شان هستند. با اعمال ریمپ ایسیو، می توانید تفاوت های چشمگیری را در کیفیت عملکرد موتور شاهد باشید.

 

چرا ریمپ شاهین اتوماتیک ضروری است؟ چرا شاهین اتوماتیک سایپا به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

نمای داخل کابین شاهین اتوماتیک

کمبود توان و گشتاور موتور

با ریمپ ایسیو شاهین و اصلاح AFR ، می توان 10 الی 15 درصد به توان و گشتاور موتور شاهین اتوماتیک افزود. دلیل این کمبود در موتور، تنظیمات اشتباه ایسیو است که باعث محدود شدن موتور می شود.

شتابگیری ضعیف و بالا بودن مدت زمان شتاب 0 تا 100

شتاب ضعیف موتور شاهین، یکی از نقاط ضعف آن است. اما ریمپ ایسیو قادر است با اصلاح و بهینه سازی جداول سوخت رسانی و جرقه زنی و… ، این شتاب را بهبود ببخشد. بعد از ریمپ شاهین اتوماتیک، مدت زمان شتاب 10 تا 100 در حدود 2 تا 3 ثانیه کاهش می یابد که بسیار عالی است.

تاخیر در پدال گاز در شروع حرکت

دریچه گاز برقی شاهین در دورهای پایین، بر اساس میزان فشردن پدال گاز باز نمی شود بلکه تحت تاثیر فرمان ایسیو است. از آنجا که سیاست های خودروساز بر مبنای کاهش آلایندگی موتور می باشد، دریچه گاز کاملا محدود شده و این محدودیت با خفه شدن زودهنگام در دور موتور پایین نمایان می شود. ریمپ ایسیو این مشکل را به طور کامل و دائمی برطرف می سازد.

مصرف سوخت بالا

ایسیوی شاهین دارای تنظیمات اشتباه برای جلوگیری از بالا رفتن دمای موتور در دورهای بالا می باشد. یعنی تنظیمات سعی دارند با افزایش غلظت سوخت، ایمنی موتور را حفظ نمایند. در نتیجه، مصرف سوخت را افزایش می دهد. مشکل بالا رفتن دمای موتور را می توان با اصلاح جداول مربوط به فن موتور در ایسیو برطرف کرد و با اصلاح رفتار ایسیو، مصرف سوخت را تا یک لیتر کاهش داد.

لگ توربو در دورهای آغازین و میانی

موتورهای توربو برای فول بوست شدن (نهایت راندمان توربو شارژ)، به یک دور اولیه نیاز دارند. این دورگیری معمولا با یک تاخیر قابل احساس همراه است. ریمپ ایسیو با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ یا همان تاخیر زمانی به حداقل می رسد به طوری که دیگر متوجه آن نخواهید شد.

پاسخ به چند سوال مهم:

آیا ریمپ شاهین اتوماتیک، گارانتی خودرو را باطل می کند؟

کریمی تیونینگ برای رفع مشکلات گارانتی کلیه خودروها، ریمپ را بدون باز کردن قاب ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهد. زیرا تمامی کارها با نظارت شرکت های معتبر و دستگاه های اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود؛ خیلی قاطعانه گفته می شود که هیچ کس با دستگاه دیاگ یا مشاهده ظاهر خودرو نمی تواند متوجه ریمپ بودن خودرو شود.

آیا با ریمپ شاهین اتوماتیک، معاینه فنی خودرو از بین می رود؟

هیچ وقت خودروسازان کشور به فکر مصرف سوخت یا راندمان بهتر گرفتن از موتور نبوده اند، معیار آنها فقط استاندارد آلایندگی است در حالیکه در شرکت کریمی تیونینگ، بدون از بین رفتن استاندارد آلایندگی، خودروی شما ریمپ می شود.

 

 

مزایای کلی ریمپ شاهین اتوماتیک در کلینیک کریمی تیونینگ

موتور شاهین اتومات

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش توان و گشتاور موتور خودرو
  • بهبود شتاب اولیه و ثانویه
  • رفع کامل کپ اولیه و تاخیر دریچه گاز و رفع لگ توربو
  • اصلاح دمای فن خودرو در سه حالت خاموش، کند و تند
  • کاهش دمای موتور و اصلاح مدیریت سیستم خنک کننده
  • کاهش تاثیر سیستم تهویه مطبوع و کولر روشن بر افت توان موتور خودرو
  • افزایش کاتاف تا سطح ایمن و قابل قبول
  • رفع کمبود گشتاور موتور در دنده های سبک و افزایش کشش خودرو
  • بهبود شاخص AFR برای افزایش راندمان موتور
  • رفع مشکل ناک موتور و حل مشکل صدای ناک
  • برطرف کردن خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

 

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزدر کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت ما در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *