داینو چیست؟

خیلی ها درباره اینکه داینو چیست و تفاوت ریمپ با داینو در چه چیزی است، سوالاتی دارند. در ادامه این مقاله، قصد داریم شما را با این موضوعات آشنا کنیم و همین طور، قیمت و هزینه ریمپ با داینو را نیز شرح دهیم. پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ خودرو در کرج و البرز – همراه باشید:

 

داینو چیست؟ دستگاه داینو چیست؟ داینو ماشین چیست؟

داینو یا داینامومتر، نوعی دستگاه برای اندازه گیری توان و گشتاور واقعی خودرو است. اگر سری به سایت های خودروسازی ها یا سایت های معرفی خودرو زده باشید، می بینید که برای هر مدل خودرو، یک عدد برای توان و گشتاور خودرو بیان شده است. در اغلب خودروها، این اعداد اعلامی با چیزی که در واقعیت با آن روبرو هستیم، متفاوت است (بیشتر است). چرا؟

به این دلیل که این اعداد برای موتورها، عدد به دست آمده در سر فلایویل می باشد (فلایویل یکی از اجزای اصلی سیستم انتقال قدرت است که در ابتدای مسیر انتقال قدرت قرار دارد). انتقال قدرت از فلایویل تا وقتی که به سر چرخ برسد و خود را نمایان کند، مقداری اتلاف دارد و کاهش می یابد. داینو دستگاهی است که توان خودرو را در سر چرخ اندازه می گیرد و میزان واقعی آن را نمایان می سازد.

مثلا خودروی 206 با موتور Tu5، در معرفی های رسمی کمپانی سازنده، حدودا 108 اسب بخار توان دارد. این میزان به توان موتور در سر فلایویل مربوط می شود. توان واقعی موتور در سر چرخ، حدود 87 الی 90 اسب می باشد. در خودروهای دیگر نیز این موضوع صدق می کند. البته اصلاحاتی در موتورهای مختلف داده شده است تا این اتلاف انرژی کاهش یابد اما باز هم در نهایت، شاهد این اختلاف در خودروها هستیم.

داینو چیست؟ هزینه ریمپ با داینو

استفاده از دستگاه داینو به چه دردی می خورد؟

خب حالا که متوجه شدیم داینو چیست، لازم است با مزایا و کاربردهای آن آشنا شویم. از دستگاه داینو در مراکز ریمپ و تیونینگ خودرو استفاده می شود تا به کمک آن، اپتیمم سازی های موتور به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن انجام شود و تغییرات مختلف جداول سوخت و جرقه زنی و… ، حداکثر تاثیر را در افزایش عملکرد موتور ایجاد نماید.

هدف از ریمپ ایسیو و تیونینگ خودروها این است که بالاترین قدرت موتور ایجاد شود. اما در عین حال مهم است که تمام تغییرات و تنظیمات برای موتور و خودرو، ایمن باشد و مصرف سوخت نیز کاهش یابد. این دستگاه به تیونر کمک می کند تا بهترین تنظیمات را در ایسیو ایجاد کند و حداکثر بهینه سازی و هماهنگی در موتور خودرو برقرار شود.

تست خودرو با داینو

تست خودرو با داینو، همزمان با ریمپ ایسیو انجام می شود. داینو؛ خیلی سریع و به صورت دقیق، حاصل تغییرات انجام شده در ایسیو را به تیونر نشان می دهد. کار با این دستگاه و نتایج حاصل از آن:

  • نیاز به تخصص و دانش بالا دارد و همه افراد و مراکز نمی توانند برای انجام ریمپ با داینو، داوطلب شوند.
  • دقیق و کاملا مطمئن است.
  • بسیار گران قیمت است (هزینه آن ساعتی محاسبه می شود).

 

آشنایی با مزایا و کاربردهای دستگاه داینو

تست داینو ریمپ با دستگاه داینو

با کمک این دستگاه، می توان تغییرات لحظه ای توان و نسبت سوخت به هوا (AFR) را برای تنظیم دقیق تر و دستیابی به مناسب ترین میزان توان موتور مشاهده کرد.

در حالت استاندارد کارخانه، نسبت سوخت به هوا (یا همان لامبدا) جهت ایجاد کمترین آلایندگی و کمترین مصرف سوخت تنظیم شده است. با کمک ریمپ با داینو، می توان حداکثر قدرت موتور را نیز در نظر گرفت تا کیفیت و عملکرد خودرو، کاملا مطابق با توان حداکثری آن باشد.

خودروهایی که در آنها تغییرات عمده ای در موتور ایجاد می شود، دیگر قابلیت ادامه کار با ایسیوی فابریک خود را ندارند و باید ایسیوی جدیدی روی آنها نصب شود (زیرا قدرت موتور به شدت افزایش می یابد). داینو کمک می کند تا تغییرات اعمال شده در موتور، کاملا نمودار شوند و تنظیمات ایسیو و ریمپ با داینو، دقیق تر و شفاف تر انجام شود.

 

هزینه ریمپ با داینو در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ در کرج”

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ از بهترین و باسابقه ترین مراکز ریمپ ایسیو است که هزاران مورد انجام ریمپ ایسیو روی خودروهای ایرانی و خارجی را با بالاترین میزان رضایت در کارنامه خود دارد. خدمات ریمپ در این مجموعه با ارائه ضمانت 24 ماهه انجام می شود تا خیالتان راحت باشد که هیچ مشکلی به وجود نمی آید. قیمت ریمپ ایسیو و هزینه ریمپ با داینو در مرکز کریمی تیونینگ، بسته به مدل خودرو متفاوت می باشد. برای اطلاع کامل از قیمت ها، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و لیست قیمت ریمپ ایسیو + هزینه ریمپ با داینو را مشاهده نمایید:

قیمت ریمپ خودرو + قیمت ریمپ با داینو

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ):

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *