تیونینگ و نصب هدرز برای تقویت خودرو کریمی تیونینگ

هدرز یکی از قطعات مهم افترمارکت است که علاقه مندان به دنیای تیونینگ خودرو به خوبی با آن آشنایی دارند. قطعه هدرز از قطعات سیستم خروجی و اگزوز خودرو محسوب می شود و برای تقویت خودرو، بسیار کاربردی است. با ما در کلینیک کریمی تیونینگبهترین مرکز ریمپ و تیونینگ خودروهای داخلی و خارجی در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با هدرز و کارایی و ویژگی های آن بیشتر آشنا سازیم:

 

هدرز چیست؟

تقویت موتور با هدرز

هدرز (headers) یک قطعه فلزی و دارای طراحی پیچ و خم مانندی است که در خودرو، جایگزین منیفولد چدنی فابریکی موتور می گردد. در واقع هدرز قطعه اضافی و کمکی نیست. بلکه یک قطعه با همان کارایی منیفولد است اما ساخت بهتر و طراحی ارزنده تری نسبت به منیفولد دارد که می تواند وظیفه خروج دود از پیشرانه را با سطح کیفی بسیار بالاتری انجام دهد.

پس چرا هدرز را خودروسازی ها روی خودرو نصب نمی کنند؟

کیفیت ساخت هدرز بسیار بالاتر از منیفولدی است که به صورت فابریک روی خودرو بسته می شود. منیفولد خروجی به روش ریخته گری تولید می شود که باعث می شود سطح داخلی آن ناصاف و زبر باشد. این ناصافی در روند خروج دود از موتور، اختلال و تاخیر ایجاد می کند. اما هدرز به روش خم کاری لوله هایی با سطح داخلی صاف و صیقلی (از جنس فولاد، استیل و یا آلیاژهای گران قیمت دیگر) ساخته می شود. به همین دلیل هدرز وظیفه هدایت و خروج دودهای مخرب و آلاینده پیشرانه را بسیار بهتر انجام می دهد.

در خودروهای مسابقه و اسپورت و همچنین بسیاری از خودروهای لوکس و گران قیمت از هدرز به صورت فابریکی استفاده می شود. اما در خودروهای معمولی به دلیل گرانی زیادی این قطعه و هزینه های بالای تولید آن، خودروسازها ترجیح می دهند از همان منیفولد ارزان و کم بازده استفاده نمایند.

 

وظیفه و کارایی هدرز چیست؟

هدرز

می دانید که دود حاصل از احتراق سوخت در موتور خودرو باید به طور کامل از سیلندرها خارج شود تا با مکش هوای تازه به درون آن، سیکل احتراق تکمیل و تکرار گردد. مکش و تخلیه دود از طریق منیفولد (در واقع هدرز یک منیفولد چند لوله ای است) انجام می شود. هر چه تخلیه دود به صورت کاملتری انجام شود، هوای تازه بیشتری وارد سیلندر شده و سیکل احتراق بعدی با بازدهی بیشتری انجام می شود.

همان طور که گفتیم، هدرزها کارایی بیشتری نسبت به منیفولد چدنی بسته شده روی خودروها دارند. هدرزها با داشتن سطح صاف و چند لوله ای خود، دود ناشی از احتراق را به صورت کامل و سریع از پیشرانه خارج می کنند و موتور کاملا پرجان و پرقدرت عمل می کند و تمام انرژی حاصل از سوخت را به نمایش می گذارد.

ریمپ جک S3 – تقویت موتور و آپدیت گیربکس اتومات JAC S3

مزایای استفاده از هدرز در خودروها

بهبود عملکرد موتور و افزایش توان و گشتاور آن

(اگر هدرز به روش درست و اصولی نصب شود، می تواند 5 تا 10 درصد به میزان گشتاور و 10 تا 20 اسب بخار به میزان توان خودرو اضافه کند که این میزان، رقم قابل توجهی است)

کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی مصرف سوخت

خنک شدن بهتر موتور

تنفس بهتر پیشرانه و خروج کامل تر گازهای آلاینده

نکته: نصب هدرز روی خودرو باعث تقویت موتور می شود که این تقویت باعث افزایش صدای آن نیز می گردد. البته این صدا برای دوستداران و علاقمندان به تیونینگ بسیار خوشایند است. ضمن اینکه اگر به دنبال تغییر صدای بیشتر هستید، می توانید همراه هدرز، کیت اگزوز هم روی خودرو نصب کنید تا صدای بلندتر و قوی تری تولید شود.

ریمپ ایسیو در خودروهای تقویت شده و دارای هدرز می تواند تغییرات بسیار عالی تر و چشمگیرتری در خودرو ایجاد کند. فقط باید حواستان باشد که انجام ریمپ و تیونینگ خودرو را در مراکز غیر معتبر و بدون پرسنل مجرب و تجهیزات اورجینال و تخصصی انجام ندهید که می تواند باعث آسیب ها و خسارت های جدی در خودروتان شود.

ریمپ ریو – افزایش شتاب و تقویت موتور کیا ریو در کریمی تیونینگ

 

کریمی تیونینگ – مجهزترین و باسابقه ترین مرکز تخصصی ریمپ و تیونینگ خودروهای ایرانی و خارجی در کرج و استان البرز

قطعه هدرز

آیا می دانید که ریمپ ایسیو مزایای فوق العاده ای دارد که می توانید از آن برای بهبود کیفیت خودرو و رانندگی با آن و کاهش مشکلات و خرابی های قطعات مهم و گران قیمت موتور بهره ببرید. ریمپ ایسیو می تواند بسیاری از مشکلات نرم افزاری خودروهای داخلی را برطرف نماید و همچنین اقدامی بسیار ضروری برای خودروهای وارداتی است. زیرا این خودروها از نظر برنامه ریزی ایسیو با توجه به بنزین مصرفی کشور ما نقص عمده دارند و یا با شرایط آب و هوایی ایران هماهنگ نیستند. و حتما باید در تنظیمات آنها بازنگری صورت بگیرد تا توان موتور و کیفیت خودرو افزایش یابد.

مشاوره رایگان:

ما در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ با دو سال ضمانت ریمپ، آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه ریمپ و تیونینگ خودروهای داخلی و خارجی به شما مراجعه کنندگان عزیز هستیم. مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *