ریمپ دیگنیتی پرایم و پرستِژ در کریمی تیونینگ

ریمپ دیگنیتی و دیگر خودروهای وارداتی به کشور، از ضروری ترین کارهایی است که مالکان هوشیار و آگاه این خودروها خیلی سریع اقدام به انجام آن می کنند؛ زیرا کمک می کند مشکلات نرم افزاری و ناهماهنگی های ایسیو با شرایط کشورمان برطرف شود و کیفیت بالاتری در موتور خودرو به نمایش درآید.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید تا شما را با مزایا و جزئیات ریمپ دیگنیتی آشنا سازیم:

 

آشنایی با دیگنیتی پرایم و پرستیژ – مشخصات فنی و موتوری دیگنیتی

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی اولین بار در سال 1399 با نام دیگنیتی پرایم و توسط گروه بهمن خودرو وارد ایران شد و با توجه به اینکه یک خودروی اسپرت و جوان پسند معرفی شده بود اما انتظارات را به خوبی برآورده نکرد، وارد کنندگان آن از نسخه دیگری با توان موتوری بالاتر و گیربکس قدرتمندتر خبر دادند که همان نسخه دیگنیتی پرستیژ می باشد. کراس اور کوپه که در چین با نام دانگ فنگ ix5 شناخته می شود و در ایران رقبایی همچون، هاوال H2، ام وی ام x55، هایما s7، جک S5 و حتی تیگو 7 را در مقابل خود دارد.

دیگنیتی پرایم:

حجم موتور: 1500 سی سی – بنزینی دارای توربو

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 148 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 220 نیوتن متر در 1800-4000 دور بر دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک CVT

استاندارد آلایندگی: یورو 4

دیگنیتی پرستیژ:

حجم موتور: 2000 سی سی – بنزینی دارای توربو

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 231 اسب بخار

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 355 نیوتن متر

نوع جعبه دنده: اتومات شش دنده 6AT

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

ایرادات نرم افزاری که ریمپ دیگنیتی را ضروری می کند…

نمای پشتی دیگنیتی پرایم

هر خودرویی (چه وارداتی و چه داخلی) به ریمپ ایسو نیاز دارد. زیرا تنطیمات ایسیو بر مبنای قوانین و سیاست های مخصوصی است که قدرت موتور و توانایی دیگر مانند شتابگیری و… را با محدودیت جدی مواجه می سازد. همچنین موارد دیگری مانند ناهماهنگی های شرایط جغرافیایی و نوع بنزین مصرفی در کشور و… نیز در بروز بسیاری از مشکلات در کارکرد موتور و خودرو تاثیرگذار هستند. در خودروی دیگنیتی (پرایم و پرستیژ) نیز به همین منوال است و ضعف هایی در مپ ایسیو وجود دارد که نیاز به ریمپ را کاملا ضروری می نماید. از جمله:

شتابگیری ناامید کننده

موتور این خودروی سنگین وزن 1500 کیلیویی، تنها 1.5 لیتر حجم دارد. علی رغم وجود توربو بودن موتور نیز می توان پیش بینی کرد که اوضاع چطور است و تا چه حد با ضعف در شتابگیری مواجه می باشد، آن هم با گیربکس CVT که ذاتا کند و خونسرد است و تمایلی به چالاکی ندارد. البته اوضاع دیگنیتی پرستیژ بهتر است و شتابگیری آن وضعیت بهتری از نسخه پرایم دارد. اما:

هر دو تیپ خودرو به دلیل محدودیت های موجود در برنامه ایسیو، ضعیف تر از حد واقعی خود هستند. با ریمپ ایسیو می توان توان و گشتاور موتور را افزایش داد و به رقم واقعی شان نزدیک نمود تا اوضاع شتابگیری بهبود چشمگیری یابد.

لگ توربو

خودروهایی که دارای موتور توربوشارژ هستند، در اکثر موارد با لگ توربو یا همان تاخیر توربو مواجه هستند. به زبان ساده یعنی اینکه قدرت توربویی آنها در دور موتور بسیار بالا وارد مدار می شود و تاخیر دارد. بنابراین از آنجایی که مالکان این خودروها انتظار دارند با توربو بودن موتور خودرویشان، قدرت خیره کننده و جادویی را شاهد باشند، با یک تاخیر کلافه کننده و دور از انتظار روبرو می شوند که آنها را ناامید می سازد.

اما موضوع این است که این مشکل، یک ضعف و ایراد نرم افزاری است و در واقع به تنظیمات و برنامه ریزی ایسیو مربوط می شود. بنابراین با تغییرات در تنظیمات به مدار آمدن توربو و ایجاد بالاترین راندمان در آن، می توان تاخیر توربو را کاهش داد و کاری کرد تا در دور موتور مناسبی وارد مدار شود و قدرت پیشرانه را افزایش دهد.

و همچنین مشکلات دیگری مانند: حساسیت زیاد به بنزین و ناهماهنگی با بنزین موجود در ایران و ایجاد مشکل ناک و صدای ناک، مشکلات گیربکس اتوماتیک و ضعف های رفتاری آن، تاخیر در پدال گاز و… .

 

مزایای کلی ریمپ دیگنیتی در کلینیک کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

نمای داخل کابین دیگنیتی

  • بهینه سازی مصرف سوخت خودرو
  • افزایش توان موتور دیگنیتی پرایم و پرستیژ به میزان 15 الی 20 اسب بخار
  • افزایش گشتاور موتور دیگنیتی پرایم و پرستیژ به میزان 20 نیوتن متر
  • حل مشکل ناک موتور (احتراق ناقص بنزین در موتور) و هماهنگ کردن موتور و ایسیو با بنزین موجود در ایران و رفع حساسیت به کیفیت و نوع بنزین
  • رفع کامل تاخیر در پدال گاز و کندی خودرو در شروع حرکت
  • اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس و کاهش تاخیر در رفتار آن
  • حذف کامل لگ توربو از موتور توربوشارژ دیگنیتی
  • بهبود کشش خودرو مخصوصا در سربالایی ها
  • بهبود شتاب خودرو و کاهش شتاب صفر تا صد
  • کاهش دمای آب و اصلاح دمای شروع به کارکرد فن موتور

هزینه ریمپ دیگنیتی در کریمی تیونینگ

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *