ریمپ هیوندای جنسیس کوپه و سدان

خودروی جنسیس یکی از خوش فیس ترین و جذاب ترین مدل های خودرو سواری از کمپانی بزرگ هیوندای است که در مدل های متنوع و با فیس لیفت های حرفه ای و عالی در بازار عرضه شده و دائما خود را به روزرسانی کرده است. یکی از اقداماتی که باید برای رفع مشکلات نرم افزاری این خودرو انجام داد، ریمپ ایسیو است تا هماهنگی بهتری در موتور خودرو با شرایط موجود در ایران ایجاد شود و البته رفع ایرادات دیگری که در ادامه خواهیم گفت.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

معرفی خودرو جنسیس کوپه و سدان

نمای عقبی هیوندای جنسیس کوپه و سدان

هیوندای جنسیس سدان برای اولین بار در سال 2007 رونمایی شد و بعد از آن در سال 2008، شاهد عرضه نسخه کوپه آن بودیم. کلاسی بسیار لوکس و خاص از خودرو که قبل تر از آن تنها در خودروهای آمریکایی و اروپایی می دیدیم و جالب اینکه این خودرو به خوبی تمام انتظارات را برآورده کرد و هم از لحاظ نوع طراحی و هم از لحاظ کیفیت و آپشن های خودرو، در سطح بسیار بالایی قرار داشت.

بعدها نسخه های فیس لیفت جنسیس کوپه و سدان هم به بازار آمد که تغییرات ظاهری و فنی بسیار زیادی را با خود همراه داشتند. این خودرو در تمام تیپ ها در ایران هم عرضه شد که جزء لوکس ترین خودروهای روز محسوب می شد و البته هنوز هم بازار دست دوم آن بسیار داغ و پرطرفدار است.

مشخصات فنی و موتوری هیوندای جنسیس کوپه و سدان

حجم موتور: 3778 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 300 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 360 نیونن متر در 4700 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک تیپ ترونیک

استاندارد آلایندگی: یورو 5

نوع ایسیو نصب بر روی هیوندای جنسیس کوپه و سدان

DELPHI MT86

ریمپ این نوع ایسیو به دلیل ماهیتی که دارد، حتما باید توسط مهندسان باتجربه و متخصص انجام شود و کالیبراسیون و تنظیم پارامترهای مختلف در آن باید توسط نرم افزارهای اروجینال مورد ریمپ قرار بگیرد. به طور کلی، ریمپ ایسیو یک فرایند حساس و پیچیده است که اگر به صورت تخصصی انجام نمی شود، قطعا آسیب بسیار زیادی به ایسیو و موتور آن وارد می نماید.

این خودرو دارای دو نوع موتور GDI و MPI است که البته نوع GDI، به میزان کمی در ایران وارد شد و بیشتر خودروهای جنسیس کوپه و سدان در ایران از نوع MPI هستند.

 

چرا جنسیس کوپه و سدان نیاز به ریمپ ایسیو دارند؟

نمای داخل کابین جنسیس

توان و گشتاور موتور

با ریمپ ایسیو جنسیس کوپه و سدان، به میزان 15 تا 20 اسب بخار به توان آن افزوده می شود که رقم بسیار قابل توجهی است. این افزایش توان و گشتاور در موتور، باعث کاهش زمان شتاب صفر تا 100 نیز می شود و آن را تا حدود 1.3 ثانیه بهبود می بخشد.

ناک موتور

یکی از مشکلات شایع در خودروهای وارداتی، ناک موتور و صدای ناک است. این موضوع به دلیل ناهماهنگی موتور با بنزین بی کیفیت موجود در جایگاه های ایران اتفاق می افتد. اگر دائما از بنزین سوپر استفاده شود، مشکلات کمتری پیش می آید. اما از آنجا که بنزین سوپر در همه جا در دسترس نیست، ممکن است در اثر استفاده از بنزین معمولی، پدیده ناک (احتراق ناقص بنزین و خامسوزی) ایجاد شود.

همچنین فشار آوردن بیش از اندازه به موتور خودرو توسط مالکان آنها (معمولا مالکان این مدل خودروها، فشار حداکثری را به خودرو تحمیل می کنند)، باعث می شود پیستون ها در دراز مدت به دلیل ناک، فرسوده شوند و بشکنند.

حل مشکل تاخیر در معکوس کشیدن

گیربکس خودروی جنسیس کوپه، از نوع ZF است که ضرایب دنده ای ویژه ای در آن تعریف شده است. به همین دلیل معمولا در شتاب گیری های سریع، شاهد کندی و تاخیر در معکوس ها (دنده 3 به 2 یا دنده 4 به 3) هستیم. با ریمپ ایسیو، تاخیر و کندی در معکوس کشیدن گیربکس برطرف می شود و حالت دنده مرده در آن از بین می رود. از طرفی این موضوع به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می کند.

خطای فرسودگی کاتالیست و خطای سنسور دوم

دلایل زیادی می تواند باعث روشن شدن چراغ چک خودرو شود. مانند تخلیه کاتالیست و یا نصب هدرز و کیت اگزوز که در نهایت خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن را در پی دارد و باعث روشن شدن چراغ چک می گردد. با ریمپ ایسیو، این خطاهای کاذب رفع می شود و دیگر چراغ چک خودرو به این دلایل رونش نمی شود.

تاخبر پدال گاز

البته باید بگوییم که در خودرو جنسیس کوپه و سدان، تاخیر پدال گاز به اندازه دیگر خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند، نیست. با این حال با ریمپ ایسیو می توان همان مقدار انداک تاخیر را نیز برطرف نمود و واکنش پدال گاز را به سریع ترین حالت ممکن درآورد.

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو جنسیس کوپه و سدان در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ

  • کاهش مصرف بنزین
  • افزایش توان موتور به میزان 15 تا 20 اسب بخار
  • افزایش گشتاور موتور به میزان 25 نیوتن متر
  • بهبود شتاب خودرو و کاهش شتاب صفر تا 100 خودرو
  • بهبود کشش خودرو
  • اصلاح عملکرد گیربکس در معکوس کشیدن و برنامه ریزی مجدد آن
  • رفع کندی اولیه حرکتی و تاخیر در پدال گاز
  • رفع ناک موتور و مشکلات عدم هماهنگی موتور خودرو با بنزین مصرفی در ایران
  • اصلاح دمای آب و شروع به کارکرد فن موتور
  • رفع خطاهای کاذب ایسیو

هزینه ریمپ ایسیو جنسیس کوپه و سدان در کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی “کریمی تیونینگ”:

 

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *