ریمپ خودرو چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم درباره روش های بهینه سازی موتور خودروها می پرسند، مربوط به ریمپ است و اینکه ریمپ خودرو چیست؟، چگونه انجام می شود و چه تاثیری در خودرو ایجاد می کند.

اگر شما هم چنین سوالی در ذهن دارید، پیشنهاد می کنم با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

ریمپ خودرو چیست؟

روش انجام ریمپ خودرو چیست؟

می دانید که تمام خودروهای جدید و مدرن، دارای یک کامپیوتر مرکزی هستند که تمام عملکردهای مختلف موتور و خودرو را تحت کنترل دارد. از آنجا که هر کامپیوتری دارای یک برنامه نرم افزاری می باشد، ایسیو نیز یک نرم افزار فابریکی دارد که به آن، مپ MAP گفته می شود. این برنامه توسط خودروسازان و بر اساس استانداردهای آلایندگی، قوانین و ضوابط زیست محیطی و شرایط مربوط به خودرو و محل تولید آن برنامه ریزی می شود.

به همین خاطر، برای استفاده از خودرو در یک شرایط دیگر، نیاز به بهینه سازی وجود دارد. در غیر این صورت، ممکن است مشکلات فراوانی در خودرو ایجاد شود. بهینه سازی برنامه ایسیو را ریمپ REMAP می گویند. در ریمپ، تمام یا بخشی از برنامه و تنظیمات ایسیو مورد تغییر قرار می گیرد تا مشکلی در خودرو و موتور آن در اثر ناهماهنگی با شرایط موجود ایجاد نشود.

مشکلاتی که با ریمپ ایسیو برطرف می شوند…

مسلما مهمترین هدف شما از پرسش ریمپ خودرو چیست؟ آشنایی با مزایا و تاثیرات آن در خودرو است. ریمپ ایسیو می تواند ایرادات و نواقص برنامه ایسیو را برطرف سازد، مشکلات رفتاری و عملکردی آن را کاهش دهد و بالاترین نرخ راندمان و بازدهی را در خودرو ایجاد نماید. بنابراین می توانید برای رفع مشکلات زیر، به ریمپ ایسیو اعتماد کنید:

  • ناک موتور – یعنی ناهماهنگی موتور با نوع بنزین مصرفی
  • تاخیر در پدال گاز
  • مکث و کندی در شروع حرکت
  • بالا بودن میزان مصرف بنزین
  • افت توان و کشش خودرو
  • پایین بودن شتاب خودرو و ضعف در شتابگیری آن در دور موتورهای مختلف
  • کمبود توان و گشتاور خودرو و پایین بودن عدد آن از میزان مورد انتظار
  • بالا بودن دمای شروع به کار فن موتور و مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از اندازه قطعات موتور مانند واشر سرسیلندر و…
  • خطاهای کاذب
  • لگ توربو
  • چوب شدن ترمز
  • مشکلات رفتاری گیربکس اتومات
  • و…

 

ریمپ ایسیو چگونه انجام می شود؟

ریمپ خودرو چیست؟

حالا که دانستیم ریمپ خودرو چیست؟ خوب است درباره روش انجام آن نیز اطلاعاتی به دست بیاوریم. ریمپ ایسیو توسط یک کارشناس حرفه ای و باتجربه که آشنایی کاملی با مسائل مختلف خودرو مانند: نوع موتور و ظرفیت های مختلف آن، نوع ایسیو و تنظیمات و برنامه آن و همچنین آشنایی با مسائل تخصصی مانند برق خودرو، سیم کشی برق خودرو و… دارد، انجام می شود.

بنابراین سپردن ایسیو و ریمپِ آن به افرادی که چنین تخصص هایی را ندارند، یک اشتباه محض است. زیرا کمبود دانش و مهارت در هر یک از این موضوعات؛ می تواند باعث ایجاد خسارت های زیادی در خودرو و موتور آن شود.

روش های ریمپ خودرو چیست؟

ریمپ خودرو در گذشته نیاز به باز کردن قاب ایسیو داشت. اما امروزه، روش های ریمپ ایسیو کاملا پیشرفته شده و ارتقا پیدا کرده اند. به جز در موارد خاصی که به چیپ تیونینگ شهرت دارد، باقی روش ها بدون نیاز به باز کردن ایسیو انجام می شود و به همین خاطر، هیچ گونه نگرانی از بابت باطل شدن معاینه فنی و یا باطل شدن گارانتی خودروهای صفر کیلومتر پیش نمی آید. این روش ها عبارتند از:

  • ریمپ از طریق اتصال به پورت OBD (مانند روش دیاگ)
  • ریمپ از طریق اتصال پین ( روش کاتگ)

ریمپ خودرو خودرو چگونه باعث بهینه سازی خودرو می شود؟

گفتیم که ایسیو یا کامپیوتر خودرو، دارای تنظیماتی است که بر اساس آن، عملکردهای مختلف موتور را مدیریت و کنترل می کند. و اینکه این تنظیمات دارای اشتباهات و ناهماهنگی های فراوانی هستند. اصلی ترین مزیت ریمپ، تغییر این اشتباهات و ایجاد هماهنگی بین ایسیو و شرایط خودرو است. به طور مثال، اگر ایسیو تنظیماتی دارد که تنها استفاده از بنزین باکیفیت یورو 5 و 6 را الزامی می کند، می توان با ریمپ ایسیو، آن را با همین بنزین بی کیفیت یورو 2 هماهنگ نمود.

یا اگر نسبت های سوخت به اکسیژن در برنامه ایسیو باعث کاهش قدرت موتور می شود، آن را در بهترین تناسب قرار داد تا بدون ایجاد آلایندگی بیشتر، تمام توان و قدرت موتور را مورد بهره برداری قرار دهد.

مثال هایی از این دست زیاد هستند و تنها موردی که باید درباره آن به خوبی بدانید، این است که یک ریمپ کار حرفه ای می تواند با شناخت کاملی که از موتور و خودرو دارد، آن را بهینه کند تا:

  • خرابی های ناشی از ایرادات نرم افزاری در خودرو کاهش یابد.
  • هزینه های ناشی از مصرف بالای سوخت در خودرو و یا هزینه های ناشی از خرابی ها و تعمیر و نگهداری قطعات موتور کاهش یابد.
  • و هم اینکه لذت رانندگی با خودرو افزایش یابد، از جمله شتاب خودرو بهبود یابد و تاخیر و کندی در آن از بین برود.

لیست ریمپ های تخصصی و انحصاری کریمی تیونینگ

برای انجام ریمپ ایسیو، به کجا مراجعه کنیم؟

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزمراکز تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو، بهترین انتخاب برای انجام ریمپ در خودرو هستند که متاسفانه، تعداد آنها در کشور ما زیاد نیست. اما این موضوع نباید باعث شود امر خطیر و حساسی مانند ریمپ ایسیو را به مراکز غیر تخصصی و غیر معتبر بسپارید. گول تبلیغات و یا هزینه های کمتر این مراکز را نخورید. زیرا نه تنها کمکی به رفع مشکلات موجود در خودروی شما نمی کنند، بلکه خسارت های جبران ناپذیری را نیز برایتان به بار می آورند.

کریمی تیونینگ – تخصصی ترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مرکز تخصصی ریمپ و تیونینگ رسول کریمی ، به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد.

 ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *