آپشن های خودرو

وقتی که یک خودرو را می خریم، شاید بیشتر از توجه به مشخصات فنی و موتوری، به آپشن های خودرو اهمیت بدهیم و اول از همه درباره آپشن های آن بپرسیم. آشنایی با سیستم های رفاهی خودرو و اینکه این اصطلاحات چه مفهومی دارند و به چه دردی می خورند، می تواند برای کسانی که خیلی سررشته ای با دنیای خودروها ندارند، مناسب باشد.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با آپشن های خودرو و اصطلاحات مربوط به سیستم رفاهی آن بیشتر آشنا کنیم:

 

سیستم های رفاهی – اصطلاحات آپشن های خودرو

لیستی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، معروف ترین و رایج ترین انواع آپشن های خودرو هستند. این روزها در تولیدات ایرانی هم به این آپشن های خودرو به صورت ویژه توجه می شود و بعضی از تولیدات مخصوص و ویژه، دارای انواعی از آپشن های خودرو و سیستم های رفاهی مناسب و کاربردی هستند.

انواع آپشن های خودرو:

آپشن های خودرو؛ سقف سانروف و پانوراما

سقف سانروف

به سقف های شیشه ای که در سقف خودروها قرار داده می شود، سانروف گفته می شود و اگر ابعاد و اندازه این سقف های شیشه ای، طوری باشد که قسمت عقب خودرو را نیز دربر بگیرد، به آن پانوراما می گویند. سقف های سانروف دارای قابلیت باز شدن به صورت دستی و برقی هستند. این یک آپشن ضروری در خودرو نیست، اما فضای داخل کابین را دلچسب تر می کند و یکی از آپشن های خودرو است که باعث لوکس شدن و افزایش قیمت آن می شود.

دوربین 360 درجه

تصویر دوربین 360 درجه خودرو

یکی از آپشن های خودرو که خیلی کاربردی و جالب است، دوربین 360 است. این آپشن از 4 دوربین در قسمت جلویی و عقبی خودرو و در زیر آینه های بغل خودرو تشکیل می شود. تصاویر ارسالی از دوربین ها در کامپیوتر خودرو آنالیز می شود و به یک تصویر 360 درجه از بالا تبدیل می گردد.

علاوه بر کمک به رانندگی در جاهای تنگ، این دوربین به امنیت خودرو هم مرتبط است و اطلاعات محل پارک خودرو، تصادقات و نیز سرقت های احتمالی را هم ثبت و ضبط می کند و از طریق سیستم های ارتباطی موبایل و تبلت؛ به اطلاع مالک خودرو  می رساند.

آپشن های خودرو؛ سیستم اتو پارک: Auto Park

سیستم اتو پارک

می دانید که پارک کردن خودرو در شهرهای شلوغ و پرجمعیت با چه چالش هایی روبرو است. به همین خاطر با قرار دادن آپشن های خودرو برای کمک به راننده ها در پارک کردن خودروها، یکی از بهترین خدمات در آن صورت گرفته است. سیستم اتو پارک به راننده کمک می کند که تنها با تعویض دنده و فشار دادن پدال ها، خودرو پارک شود. تمامی اندازه گیری ها برای پارک و جا دادن خودرو در محل مورد نظر به صورت اتوماتیک و با استفاده از اطلاعات سنسورها و دوربین 360 درجه که در سپرهای جلو و عقب کار گذاشته شده اند، انجام می شود.

در سیستم های پیشرفته تر که در خودروهای لوکس وجود دارد، اصلا نیاز به حضور راننده هم نیست و سیستم اتو پارک همه کارها را می کند!

صندلی های مجهز به تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع صندلی

گرم کن صندلی خودرو، یک آپشن ابتدایی بود که کمک می کرد در فصل زمستان، صندلی ها به سرعت گرم و قابل استفاده شوند. اما برای تابستان هم به چنین آپشنی نیاز بود تا صندلی خنک شود و از عرق کردن در قسمت پشت سرنشینان که چسبیده به صندلی بود، جلوگیری گردد.

صندلی های مجهز به تهویه مطبوع، همه چیز را برای استفاده از خودرو و رانندگی با آن، دلپذیرتر می کنند.

سیستم موقعیت یابی جهانی یا GPS

سیستم موقعیت یابی جهانی

این سیستم با اتصال به ماهواره ها و سیستم های موقعیت یابی، می تواند به پیدا کردن کوتاه ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به مقصد کمک کند. این طوری دیگر نیاز نیست دنبال آدرس بگردید و یا اینکه راه ها و مسیرها را گم کنید و سر در گم شوید.

سیستم موقعیت یاب به سخنگو مجهز است و نیازی به تماشای صفحه مانیتور نیست که حواس راننده پرت شود. با تعیین مبدا و مقصد، همه چیز را به این سیستم می سپارید و فقط رانندگی می کنید تا در کوتاه ترین زمان به مقصد برسید.

مموری صندلی یا حافظه صندلی

سیستم مموری صندلی حافضه صندلی خودرو

اگر شما در خانواده تان از یک خودروی مشترک استفاده می کنید و با دیگر استفاده کنندگان، تفاوت قدی و وزنی و اندامی دارید. احتمالا مجبور هستید هر دفعه، تنظیمات صندلی راننده را تغییر دهید. این موضوع، کلی وقت شما و دیگران را می گیرد و هر بار هم باید تکرار شود و تنظیمات را به صورت دلخواه درآورید.

آپشن های خودرو برای کم کردن این دردسرها هستند. سیستم مموری صندلی یا حافظه صندلی کمک می کند تا تنظیمات صندلی راننده مثل ارتفاع، فاصله تا فرمان، زاویه پشتی صندلی و… ، برای افراد مختلف سیو و با فشار یک دکمه در صندلی، مجددا تغییر و تنظیم می گردد.

سیستم شارژ بی سیم گوشی

سیستم شارژ بی سیم گوشی

استفاده مداوم ما از گوشی های هوشمند، باعث می شود در هر مکان و زمانی نیاز به شارژ مجدد آنها داشته باشیم. سیستم های قدیمی که با کابل و پورت به خودرو متصل می شد تا بتوانیم گوشی خود را شارژ کنیم، جای خود را به آپشن پیشرفته تری داده اند. شارژ بی سیم گوشی در خودرو، این امکان را ایجاد می کند تا تنها با قرار دادن گوشی در قسمت مخصوص، آن را شارژ کنیم.

البته یک دکمه قطع کن هم برای سیستم در نظر گرفته شده است. در صورت عدم نیاز به شارژ شدن باتری موبایل، می توانیم آن را قطع کنیم تا آسیبی به باتری آن وارد نشود.

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن در خودروها

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

  • بهبود توان و گشتاور خودرو
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو
  • رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز
  • کاهش مصرف سوخت
  • حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  • برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران
  • اصلاح دمای فن موتور
  • کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور
  • بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *