ریمپ ایسیو هیوندا سوناتا

خودروی هیوندای سوناتا یکی از خودروهای زیبا و بسیار باکیفیت کره ای است که در 3 نسل، طی سال های مختلف وارد ایران شده است. البته این خودرو دارای مدل های دیگری هم بوده است اما در ایران عرضه نشده اند. یکی از جذابیت خودروهای کره ای و مخصوصا کمپانی هیوندای، داشتن رخ زیبا و بزرگ و جادار بودن خودروهاست که تفاوت زیادی بین آنها و خودروهای چینی و ایرانی ایجاد کرده است.

با ما در کلینیک کریمی تیونینگبهترین مرکز ریمپ و تیونینگ خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا جزئیات ریمپ ایسیو در خودرو هیوندای سوناتا را با شما در میان بگذاریم:

 

آشنایی با خودرو هیوندای سوناتا – Hyundai Sonata

سوناتا 2015

همان طور که گفتیم سوناتا در سه نسل و توسط آسان موتور وارد ایران شده است. سوناتا هر بار هم تفاوت ها و تغییرات بسیار چشمگیری از خود نشان داد، کاملا فیس لیفت شد و خیلی زیباتر و باکیفیت تر به بازار عرضه گردید.

1. نسل اول (2005 – 2010) – سوناتا NF

2. نسل دوم (2010 – 2014) – سوناتا YF

3. نسل سوم (2014 – 2021) – سوناتا LF

مشخصات فنی مدل های مختلف هیوندای سوناتا

حجم موتور: 2359 سی سی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 174 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 227 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو 5

سوناتا نسل جدید با اینکه یکی از کامل ترین تجهیزات موتوری و رفاهی را در سری خودروهای هیوندای سوناتا داشت و تغییرات ظاهری بسیار جالبی را به خود دید، اما هرگز نتوانست به فروش نسخه های قبلی خود دست یابد. شاید دلیل آن عرضه خودروی جذاب و زیبای کیا اپتیما بود که خب حرفی در انتخاب باقی نمی گذاشت.

 

آشنایی با ایسیو سوناتا

موتور هیوندای سوناتا

ایسیو CONTINENTAL SIM2K-141 در مدل های 4 سیلندر NF – ایسیو  Delphi MT-38 در مدل های 6 سیلندر NF

ایسیو CONTINENTAL SIM2K-141 در مدل های YF و LF

 

بررسی مزایا و خدمات ریمپ ایسیو سوناتا در کلینیک کریمی تیونینگ – مرکز ریمپ و تیونینگ خودرو در کرج و استان البرز

سوناتا NF مدل قدیمی

اصلاح جداول دریچه گاز و رفع تاخیر آن

در خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی می باشند، میزان باز شدن دریچه گاز تحت کنترل ایسیو است. بنابراین عملکرد آن با فشرده شدن پدال گاز به صورت خطی نیست و با کمی تاخیر و کندی همراه است. با ریمپ ایسیو می توان این مشکل و تاخیر در پدال گاز را به صورت کامل برطرف نمود و رابطه پدال گاز با دریچه گاز را خطی کرد و از کنترل ایسیو خارج نمود.

همچنین با اصلاح جداول دریچه گاز، مشکل کندی معکوس کشیدن در سربالایی ها هم برطرف می شود. این اصلاح در دریچه گاز باعث سریع تر و روانتر شدن رفتار گیربکس اتومات نیز می گردد.

 

افزایش شتاب و توان

استاندارد آلایندگی یورو 5 در خودرو باعث کندی و کاهش قدرت موتور و شتاب آن شده است. سوناتا در دورهای ابتدایی و میانی هم دارای ضعف در کشش و گشتاور می باشد. تمامی این ضعف ها با ریمپ ایسیو قابل حل است و خودرو توان و شتاب بسیار بهتر و بالاتری پیدا می کند. زیرا این فقط یک محدودیت ایجاد شده در تنظیمات ایسیو موتور است و ربطی به توان واقعی موتور ندارد.

 

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

خطای فرسودگی کاتالیست یکی از مشکلات شایع در خودروهای هیوندای است. دلیل آن هم تنظیم ایسیوی آنها با استانداردهای یورو 4 و 5 است که باعث می شود اخطار فرسودگی کاتالیست زودتر فعال و اعلام شود. با ریمپ ایسیو این مشکل و اخطار آن را می توان برای همیشه برطرف نمود.

 

مزایای کلی ریمپ ایسیو خودروی هیوندای سوناتا در “کریمی تیونینگ” مرکز ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز

نمای داخل کابین هیوندای سوناتا

1. بهینه سازی مصرف سوخت تا یک لیتر

2. سازگار کردن موتور با بنزین موجود در ایران و رفع مشکل ناک

3. افزایش شتاب خودرو سوناتا

4. افزایش گشتاور و توان موتور تا 10 اسب بخار و 15 نیوتن متر

5. برطرف کردن خطای کاتالیست

6. بهینه سازی و اصلاح عملکرد گیربکس

7. رفع مشکل ناک سرگاز

8. رفع کپ اولیه و کندی در شروع حرکت

9. بهبود کشش خودرو در دور موتورهای میانی و سربالایی ها

10. رفع تاخیر پدال گاز

11. اصلاح دمای آب موتور و شروع به کار فن 

کریمی تیونینگ یکی از باسابقه و حرفه ای ترین ها در زمینه ریمپ ایسیو و تیونینگ خودرو در سطح کشور است. همچنین از پیشگامان ریمپ در کرج و استان البرز می باشد که هزاران مورد ریمپ انواع خودروهای داخلی و خارجی با بالاترین میزان رضایت را در کارنامه خود دارد. مسیرهای ارتباطی زیر برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ریمپ در کرج برای شما عزیزان و مراجعه کنندگان محترم فراهم شده است.

همچنین می توانید زیر همین مقاله، سوالات خود را از متخصصین ریمپ در کلینیک کریمی تیونینگ بپرسید و پاسخ خود را دریافت نمایید.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *