ریمپ تویوتا کرولا

ریمپ تویوتا کرولا، چه در مدل های قدیمی و چه در مدل های جدید، یکی از ضروری ترین کارهاست. اساسا ریمپ ایسیو به دلیل تاثیر مثبتی که در ارتقای کیفیت خودرو دارد، برای تمام خودروها ضروری است. اما شاید فکر کنید منظور فقط خودروهای رده پایین یا داخلی هستند. باید بدانید که این طور نیست و ریمپ ایسیو برای تمام مدل های خودروهای داخلی و خارجی بااهمیت است. در واقع ریمپ ایسیو کاری به کیفیت اصلی خودرو ندارد، بلکه کمک می کند محدودیت ها و اشتباهاتی که در برنامه ایسیو وجود دارد برطرف شود.

ریمپ کرولا نیزدقیقا به همین دلیل دارای اهمیت است که در ادامه بیشتر توضیح خوهیم داد. پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز – همراه باشید:

معرفی خودرو تویوتا کرولا

نمای عقبی تویوتا کرولا جدید

تویوتا کرولا از سال 1996 تاکنون در 12 نسل و با مدل های مختلفی در تمام دنیا عرضه شده است. اگر مالک یک خودروی تویوتا کرولا قدیم و جدید هستید، قطعا برایتان جالب است بدانید که خودروی شما یکی از پرتیراژترین و پرفروش ترین خودروهای برند تویوتا در تمام دنیاست. استقبال از این خودرو بی نظیر است و دلیل آن هم چیزی نیست به جز کیفیت آن که در تمام خودروهای این برنده به چشم می خورد. (بخوانید: ریمپ ریمپ تویوتا پرادو قدیم و جدید – افزایش شتاب پرادو با ریمپ تضمینی)

در کشور ما هم تاکنون 5 نسل از این خودرو عرضه شده است. مدل جدید تویوتا کرولا، خیلی تفاوت چندانی با مدل قدیمی آن ندارد و فقط یک فیس لیفت و ارتقای طراحی ظاهری را در آن رقم زده اند.

مشخصات فنی و موتوری تویوتا کرولا قدیم و جدید

حجم موتور: 1798 سی سی بنزینی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 132 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 173 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک

استاندارد آلایندگی: یورو 5

نوع ایسیو نصب بر روی تویوتا کمری

ایسیو DENSO

 

چرا ریمپ تویوتا کرولا ضروری است؟ چرا تویوتا کرولا به ریمپ نیاز دارد؟

موتور تویوتا کرولا

اینکه گفته می شود ریمپ تویوتا یک اقدام ضروری است، به دلیل ناهماهنگی های موجود در مپ ایسیوی آن است. در کشور ما، بنزین باکیفیت و اکتان بالا، فقط در برخی جایگاه های محدود عرضه می شود که آن هم بیشتر در پایتخت واقع شده اند. دلیل اینکه از بنزین باکیفیت صحبت می کنیم این است که ایسیوی تمام خودروهای جدید و امروزی، با بنزین اکتان بالا یعنی با استانداردهای یورو 5 و 6 کالیبره شده اند.

بنابراین در صورت استفاده از بنزین بی کیفیت که در حال حاضر در جایگاه های سوخت ایران عرضه می شود، خودرو و موتور دچار مشکلات بسیار زیاد و البته خطرناک می شود که در نهایت باعث می شود عمر موتور کاهش یابد و هزینه های تعمیر و نگهداری در آن بالا برود. اما ریمپ ایسیو با اصلاح برنامه ایسیو، جلوی این مشکلات را می گیرد. موضوع فقط بنزین نیست و برنامه ایسیو در موضوعات مختلفی دچار ناهماهنگی با شرایط کشور ما می باشد .

ریمپ چگونه انجام می شود؟

ریمپ ایسیو یک فرایند نرم افزاری است و از طریق کامپیوتر و با استفاده از برنامه های مخصوص نقشه خوانی ایسیو انجام می شود. این فرایند از طریق اتصال با پورت OBD انجام می شود. بنابراین هیچ نمود خارجی و بیرونی ندارد و از آنجا که از نقشه اصلی و فابریکی ایسیو بکاپ گرفته می شود، هیچ مشکلی از لحاظ بازگرداندن تنظیمات قبلی نیز در آن وجود ندارد.

ریمپ ایسیو بخصوص در خودروهای مدل بالا، به دلیل پیچیدگی برنامه آنها و همچنین نیاز به داشتن برنامه ها و نرم افزارهای اورجینال و پیشرفته، حساسیت بسیار بیشتری دارد و به هیچ عنوان نباید توسط افراد کم تجربه و غیر ماهر و در مراکز غیر تخصصی انجام شود.

اما برگردیم به دلایل نیاز تویوتا کرولا به ریمپ ایسیو:

تاخیر در پدال گاز

قطعا تاخیر بسیار زیاد و مشهود تویوتا کرولا در ابتدای حرکت را حس کرده اید. اینکه هر چقدر که گاز می دهید اما تاثیری در افزایش شتاب خودرو نمی بینید، موضوعی نیست که به کیفیت این خودرو مربوط شود، بلکه ریشه در نوع تنطیمات ایسیو دارد.

این تاخیر در شروع حرکت به دلیل تنظیمات تعیین شده برای دریچه گاز برقی می باشد. دریچه گاز در دور موتور پایین، اجازه باز شدن متناسب با میزان پدال گاز را ندارد و باید تا زاویه محدودی باز شود تا آلایندگی خودرو پایین بماند. ریمپ ایسیو با خطی کردن رابطه دریچه گاز و پدال گاز، این تاخیر کلافه کننده در سرعت های کم را برطرف می سازد.

پایین بودن میزان توان و گشتاور موتور

این خودرو با وجود داشتن موتور قوی و باکیفت، اما با ضعف و کمبود در توان و گشتاور موتور مواجه است که باز هم دلیل آن به برنامه ایسیو و تنظیمات آن مربوط می شود. ریمپ ایسیو با تغییر در برنامه ایسیو و بهینه سازی تنظیمات جداول جرقه زنی، پاشش سوخت و… ، کمک می کند از ظرفیت و پتانسیل کامل موتور بهره ببرید و در واقع، قدرت واقعی موتور را به نمایش در می آورد.

و مشکلات دیگری همچون: مشکلات رفتاری گیربکس اتومات و نیاز به آپدیت ایسیو گیربکس، عدم هماهنگ دمای موتور با شهرهای مختلف ایران، ناک زدن موتور، مصرف بالای سوخت و… .

 

مزایای کلی ریمپ تویوتا کرولا در کلینیک کریمی تیونینگ – بهترین مرجع تخصصی ریمپ ایسیو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

 

  • کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر
  • رفع تاخیر و کپ در شروع حرکت
  • افزایش توان و افزایش گشتاور موتور به میزان 15 – 20 درصد
  • رفع کامل تاخیر پدال گاز و بهبود شتاب اولیه
  • افزایش کشش خودرو مخصوصا در سربالایی ها
  • بهبود عملکرد گیربکس و حل مشکلات رفتاری و کندی آن
  • افزایش کاتاف
  • اصلاح دمای آب و شروع کارکرد فن موتور
  • کاهش زمان شتاب صفر تا صد
  • حذف محدودیت سرعت
  • حذف خطاهای کاذب ایسیو

ریمپ تویوتا کرولا قدیم و جدید و انواع خودروهای ژاپنی در کریمی تیونینگ

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی (خودروهای اروپایی، ژاپنی، کره ای و چینی) و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت ما در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

مسیرهای ارتباطی شما با مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *