دلیل داغ شدن باتری ماشین

تمامی قطعات خودرو نیاز به مراقبت و توجه دارند تا کارایی درست و دقیقی داشته باشند. یکی از این قطعات که اتفاقا مصرفی نیز هست و عدم توجه به آن می تواند هزینه های تعویض و نگهداری آن را افزایش دهد، باتری ماشین است که نقش مهمی در سیستم برق خودرو دارد. داغ شدن باتری ماشین دلایلی دارد که خوب است آنها را بدانید و اینکه در مواجهه با چنین وضعیتی، چه بکنید تا اوضاع خوب شود.

پس با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

دلیل داغ شدن باتری ماشین

داغ شدن و گرم شدن باتری ماشین

دلایل زیادی وجود دارد که در گرم شدن باتری ماشین سهیم هستند. به طور کلی داغ شدن باتری نشانه وارد آمدن فشار زیادی به آن است که باید خیلی زود پیگیری کنید و آن را برطرف نمایید. این گرم شدن زیادی، معمولا با انتشار بوی بدی نیز همراه است و یا ممکن است متوجه بلند شدن بخار از باتری خودرو شوید.

خراب شدن دینام

باتری و دینام از مهم ترین اجزای برق خودرو هستند. دینام وظیفه شارژ باتری را بر عهده دارد و در صورت خرابی، ممکن است ولتاژ اضافه تری را به باتری وارد کند که سبب داغ شدن آن شود.

تمام شدن محلول های داخل باتری اسیدی

باتری ها دو نوع اتمی و اسیدی دارند. انواع اتمی به مراقبت چندانی نیاز ندارند اما باتری های اسیدی به مرور دچار فرسایش و تغییراتی در میزان مایعات و محلول های داخل خود می شوند. گاهی ممکن است اسید و آب داخل باتری تبخیر شوند و یا آب درون آن به جوش آید. که در این صورت باعث داغ شدن باتری و حتی بلند شدن دود از باتری می شود. این ها نشانه های پایان عمر باتری هستند.

خرابی اتصالات باتری

باتری برای انجام فعالیت خود نیاز به دریافت انرژی از طریق اتصالات خود دارد و در صورتی که این انرژی به آن نرسد و یا نادرست برسد، داغ می شود. حتی ممکن است در اثر این گرم شدن، ترمینال های باتری اسیدی ذوب شوند و صدمات بیشتری به باتری وارد شود.

سیم کشی باتری

خرابی و نقص در سیم کشی ها و کابل های باتری، می توانند سبب داغ شدن باتری شوند. این نقص ها حتی ممکن است باعث آتش گرفتن باتری نیز شوند و لازم است که به صورت دوره ای، این سیم کشی ها را بررسی و در صورت نقص، آن را برطرف کنید.

و سایر دلایل گرم شدن باتری ماشین

استفاده از باتری های بی کیفیت و تاریخ گذشته

نشت آب باتری به خانه های دیگر درون باتری

شل شدن و کج شدن باتری در جای خود

استارت زدن زیاد و فشار بیش از حد به باتری

خالی شدن آب باتری

استفاده زیاد از کولر در سرعت پایین و ترافیک

شل شدن، خراب شدن، خوردگی و تمیز نبودن سر باتری

گرمای بیش از حد هوا

گرفتگی دریچه های باتری بر اثر گرد و خاک

ریمپ ال نود – تقویت موتور و ریمپ ایسیو ال 90

 

در صورت داغ شدن باتری ماشین چه کنیم؟

سولفاته شدن باتری

اگر متوجه گرم شدن بیش از حد باتری شدید، سریعا خودرو را خاموش نمایید.

از دست زدن به باتری داغ خودداری کنید و اجازه دهید خوب سرد شود.

دستکش و عینک مخصوص بزنید و با کمک ابزار، کابل منفی را از باتری جدا کنید.

اگر باتری اسیدی است، آب آن را بررسی کنید. در صورت کاهش آب، باید مقداری آب مقطر به آن اضافه کنید. البته باید دقت کنید که روی اجزای دیگر نریزد.

اگر باتری از نوع اتمی است کار زیادی نمی توانید برای آن انجام دهید و باید آن را به یک تعمیرگاه باتری ببرید تا وضعیتش بررسی شود.

نکته:

اگر با باتری و نحوه باز و بسته کردن آن، شارژ مجدد و… آشنایی ندارید، بهتر است اقدامی نکنید. زیرا ممکن است برای خودتان و خودرو، مشکلات و خسارت هایی در پی داشته باشد. از رعایت نکات ایمنی غافل نشوید.

ریمپ دنا پلاس توربو اتوماتیک به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

 

کریمی تیونینگ – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

تعویض باتری خودرو

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

بهبود توان و گشتاور خودرو

افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو

رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز

کاهش مصرف سوخت

حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو

رفع خطای فرسودگی کاتالیست

برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران

اصلاح دمای فن موتور

کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور

بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *