نحوه هواگیری باک بنزین

ممکن است با وجود خالی بودن باک بنزین، نتوانید به داخل باک؛ بنزین بزنید و خودرو نیاز به هواگیری باک بنزین داشته باشد تا این مشکل برطرف شود. زمانی که باک بنزین با وجود خالی بودن و تمام شدن بنزین، بنزینی در خود جای ندهد و مدام باعث قطع شدن نازل بنزین شود، یعنی اینکه باک بنزین خودرو را هوا گرفته است. هواگیری باک بنزین دستورالعمل خاص خودش را دارد و ما در ادامه آن را به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

علت هواگیری باک بنزین

باک بنزین خودرو

می دانید که بنزین یک مایع فرار است و خیلی زود تبخیر می شود. حتی اگر در محیط دربسته و عایق هم باشد، مقداری بخار و گاز از خود ساطع می کند و دلیل اینکه هنگام هوا گرفتگی باک بنزین، بوی بنزین به مشام می رسد نیز همین است. بخارات حاصل از بنزین داخل باک، از طریق منفذها و سوراخ های ریزی که در بدنه باک وجود دارد؛ خارج می شود و تا اینجای کار، همه چیز طبیعی و درست عمل می کند.

اما اگر بنزین دارای ناخالصی باشد و رسوباتی را به همراه خود وارد باک نماید، این منفذها به وسیله رسوبات بسته و گرفته می شوند و دیگر اجازه خروج گاز و بخارات حاصل از بنزین را نمی دهند. بنابراین هواگیری باک بنزین اتفاق می افتد و در زمان سوخت گیری، متوجه سرریز آن خواهید شد، زیرا بخار و گاز، درون باک را پر کرده و تا زمانی که خالی نشود، ظرفیتی برای دریافت بنزین باقی نمی گذارد. گاهی اوقات داخل باک بنزین را فقط کمی هوا می گیرد که در این صورت فقط از ظرفیت بنزین کاسته می شود. اما گاهی اوقات نیز تماماً پر از گاز می شود که در این صورت، هواگیری باک بنزین کاملا ضروری است.

نکته بسیار مهم:

توصیه کارشناسان این است که هواگیری باک بنزین در خودروهای مختلف را به تعمیرکاران و اشخاص کاربلد بسپارید تا مشکلی از بایت مسائل ایمنی برایتان پیش نیاید، زیرا هم بنزین و هم بخارات حاصل از آن می تواند خطر آتش سوزی و مسمومیت را در پی داشته باشد. هواگیری باک بنزین معمولا برای خودروهای پژو 405، پژو پارس، تیبا، ساینا، سمند و پراید زیاد اتفاق می افتد.

نشانه هایی که به شما می گوید، خودرو نیاز به هواگیری باک بنزین دارد…

  1. پس زده شدن و سرریز کردن بنزین با وجود خالی بودن باک
  2. ریپ و لرزش خودرو به دلیل نفوذ گازهای حاصل از تبخیر بنزین به موتور و اختلال در احتراق
  3. استشمام بوی بنزین

 

نحوه هواگیری باک بنزین خودرو

تعمیر باک بنزین

نحوه هواگیری باک بنزین خیلی سخت نیست اما از آنجا که با بنزین و بخار بنزین سر و کار دارد، حتما باید مسایل ایمنی را در آن رعایت نمایید و همان طور که گفتیم، بهتر است آن را از ابتدا به یک مکانیک نشان دهید. اما به هر حال اگر خودتان مجبور به انجام آن شدید، فقط نیاز به کمی صبر و حوصله و رعایت نکات ایمنی دارد.

باید زمانی که بنزین می زنید، سعی کنید آن را در چندین مرحله انجام دهید. از آنجا که باک بنزین پر از هواست، به یکباره نمی توانید آن را پر کنید. اول مقداری بنزین تا زمانی که شروع به ریختن و پس زدن کرد به باک بریزید و چند دقیقه ای بنزین زدن را متوقف کنید. این کار باعث می شود بنزین در باک جای بگیرد و مقداری هوا از باک خارج شود.

همین طور چندین مرتبه این مدل سوخت گیری را تکرار کنید تا بلاخره باک پر شود. بهتر است در زمان خلوتی جایگاه ها برای بنزین زدن اقدام کنید، چون احتمالا هواگیری باک بنزین تا 10 برابر حالت عادی طول بکشد و یا اینکه با استفاده از بطری و قیف مخصوص؛ هواگیری باک بنزین را در محل دیگری انجام دهید.

چند نکته ایمنی مهم:

  • بنزین را روی زمین نریزید زیرا خطر اشتعال و انفجار را در پی دارد.
  • از وسایل آتش زا، فندک و سیگار در جایگاه سوخت و یا هر محل دیگری که هواگیری باک بنزین را در آنجا انجام می دهید، استفاده نکنید.
  • خودرو باید خاموش باشد.
  • حتی در صورت هواگیری باک بنزین با روش بالا به صورت موفقیت آمیز، باز هم نیاز دارید که باک خودرو را نزد یک تعمیرکار ببرید تا سوراخ های باک را بررسی نماید. تا این اتفاق دوباره تکرار نشود.
  • در هر بار سوخت گیری خودرو، از پر کردن کامل باک خودداری نمایید.
  • به هیچ عنوان؛ هواگیری باک بنزین را در محیطی بسته و بدون تهویه انجام ندهید.

 

آشنایی با ریمپ ایسیو و مزایای آن برای خودروهای داخلی و وارداتی – کریمی تیونینگ

ریمپ علم برنامه ریزی مجدد ایسیو است که قابلیت برطرف کردن بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری خودرو را دارد. ریمپ مزایای بسیار خوب و مثبتی دارد که کیفیت خودرو، طول عمر قطعات آن و کیفیت رانندگی با آن را ارتقا می بخشد. مانند:

  • بهبود توان و گشتاور خودرو
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه خودرو
  • رفع کپ اولیه و تاخیر پدال گاز
  • کاهش مصرف سوخت
  • حذف سنسور اول و دوم اکسیژن بدون تغییر در مصرف سوخت خودرو
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  • برطرف کردن صدای ناک و هماهنگ کردن موتور با بنزین کیفیت پایین و موجود در جایگاه های سوخت ایران
  • اصلاح دمای فن موتور
  • کمک به کاهش خرابی های قطعات مختلف موتور
  • بهبود وضعیت گیربکس و عملکرد آن

 

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی – بهترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج

ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *