علت داغ شدن دینام خودرو

داغ شدن دینام خودرو یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای همه خودروها بیفتد. به طور کلی، زمانی که ماشین روشن است، اجزای خودرو و موتور آن در حال کارکرد دائمی هستند و اینکه کمی داغ باشند، طبیعی است. اما داغ شدن دینام خودرو به صورت غیر طبیعی و شدید، نشان از خرابی و نقص در سیستم برق رسانی خودرو است. هر نقصی در خودرو باید سریعا پیگیری و برطرف شود تا به مشکلی بزرگ تر و جدی تر تبدیل نشود.

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با دلایل داغ شدن دینام خودرو بیشتر آشنا کنیم:

 

آشنایی با نحوه عملکرد دینام و استفاده از برق دینام در قطعات مختلف خودرو

استفاده از برق دینام و باتری خودرو

با روشن شدن موتور خودرو، آرمیچر دینام که یک سیم پیچ الکتریکی است در یک میدان مغناطیسی که توسط استاتور ایجاد می شود، گردش می کند و برق تولید می کند. باتری هم محل ذخیره برق برای مواقع ضروری است. بنابراین برق موجود در آن برای رفع نیاز قسمت های برقیِ مختلف خودرو کافی نیست. در ضمن با مصرف برق باتری، خود باتری نیز تخلیه می شود و نیاز به شارژ شدن مجدد توسط دینام دارد.

در صورت بروز هر گونه خرابی و نقص در عملکرد دینام، یک چراغ کوچک در صفحه آمپر خودرو روشن می شود.

 

بررسی دلایل داغ شدن دینام خودرو

جلوگیری از داغ شدن دینام

  • گرمای شدید هوا و بالا رفتن دمای موتور
  • استفاده از دور بالای کولر خودرو در حالتی که دور موتور پایین است، مثل ترافیک ها
  • کار کردن قطعات و تجهیزات برقی خودرو با حداکثر ظرفیت خود
  • فشار آوردن بیش از حد به دینام برای شارژ باتری و استفاده همزمان از تجهیزات برقی

نکته اول:

وسایل برقی موجود در کابین خودرو، معمولا برق خود را از باتری می گیرند. با استفاده زیاد از این وسایل و تجهیزات، برق باتری تخلیه می شود و وظیفه دینام است که این کمبود برق ذخیره ای را جبران و شارژ مجدد نماید. بنابراین دینام شروع به شارژ باتری می کند. در این حالت اگر همچنان از تجهیزات برقی با حداکثر ظرفیت استفاده شود، مثلا روشن بودن کولر خودرو و یا سیستم پخش و… ، دینام قادر به تامین برق به صورت مکفی نخواهد بود و فشار زیادی را متحمل می شود.

این فشار آوردن زیاد به دینام، باعث می شود به تدریج از عمر دینام کاسته شود و خیلی زود سوختگی دینام اتفاق بیفتد.

نکته دوم:

جلوگیری از هر کدام از موارد بالا، باعث می شود خرابی و نقص در دینام ظاهر نشود. در صورتی که متوجه داغ شدن دینام خودرو شدید، استفاده از وسایل برقی را متوقف کنید. استفاده از باتری دارای ظرفیت بالا، می تواند راهکار مناسبی برای پیشگیری از فشار بیش از حد به دینام باشد. ظرفیت حداقلی باتری خودرو باید 65 آمپر باشد.

نکته سوم:

گاهی اوقات دلیل داغ شدن دینام خودرو، شل بودن تسمه دینام است که باعث می شود عملکرد دینام دچار اختلال شود و کارایی لازم را نداشته باشد. بنابراین چک کردن دینام، تسمه دینام و دیگر اجزای آن برای اطمینان از صحت کارکرد آنها، یکی از روش های پیشگیری از وقوع اختلالات در دینام و سیستم برق رسانی خودرو است.

 

مطالب پیشنهادی کریمی تیونینگ:

افزایش خرابی باتری در فصل تابستان +تاثیر کولر

ایسیو و وظایف آن در خودرو + مزایای ریمپ

ریمپ ام وی ام X22 پرو به صورت انحصاری در کریمی تیونینگ

 

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *