ریمپ مگان

رنو مگان یک خودروی خوش چهره و جذاب است که خیلی ها از کیفیت و طراحی آن راضی هستند، اما ریمپ ایسیو در خودروهایی با کیفیت بالاتر از مگان هم می تواند یک گزینه عالی جهت ارتقا و تقویت آن خودرو باشد. بنابراین توصیه می کنیم حتما با کلینیک ریمپ کریمی تیونینگ همراه باشید تا شما را با ایرادات مگان و مزایای ریمپ ایسیو برای حل آنها آشنا کنیم:

 

معرفی خودروی رنو مگان

مگان megan

رنو مگان محصول کشور فرانسه است و از سال 1995 تا کنون، 4 نسل از آن به بازار جهانی عرضه و در ایران نیز این خودرو در سال 1385 توسط شرکت پارس خودرو وارد شده است. رنو مگان را ما در حد همان مدل نسل 2 می شناسیم که مونتاژ تعداد محدودی از آن در ایران انجام می شود (بیشتر خودروهای مگان وارداتی هستند). اما این خودرو در نسل 3 و 4، تغییرات بسیار زیادی داشته است به طوری که می توان گفت اصلا شبیه به نمونه های قبلی نیست. از مگان، نمونه هایی در تعداد محدود به صورت هاچ بک و استیشن و حتی کروک هم تولید شده است.

چیزی که رنو مگان را به یک خودروی محبوب تبدیل کرده است، طراحی زیبا و دلنشین در کنار کیفیت قطعات و راحتی رانندگی با آن است (مگان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است). اما به هر حال این خودرو هم ایراداتی دارد از جمله:

1. تأخیر در شتاب گیری

 2. تأخیر در عملکرد گیربکس

3. شنیده شدن صدای موتور در داخل کابین به خصوص در سرعت های بالا

4. کمبود آپشن های رفاهی خودرو

 5. لوازم یدکی گران قیمت و کمبود قطعات در نمایندگی ها

 

مشخصات مگان

نمای داخلی کابین مگان

رنو مگان در دو مدل، یکی با موتور K4M 812 (دنده دستی) 1600 سی سی و یکی با موتور کد F4R  (دنده اتومات) 2000 سی سی در سال های 1387 – 1392 در ایران عرضه شده است.

حجم موتور:

1998 سی سی در مدل اتومات – 1598 در مدل دستی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار):

132 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه در مدل اتومات

115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه در مدل دستی

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر):

188 نیوتون متر در 4250 دور در دقیقه در مدل اتومات

151 نیوتون متر در 4250 دور در دقیقه در مدل دستی

استاندارد آلایندگی:

یورو 3

 

آشنایی با ایسیو رنو مگان

ایسیو ساژم مگان

تمامی مدل های رنو مگان در ایران دارای ایسیو SAGEM S3000 می باشند که یکی از رایج ترین انواع ایسیو روی خودروها می باشد.

 

ایرادات مگان که نیاز به ریمپ ایسیو دارد؟

رنو مگان

1. کمبود شتاب و کشش خودرو

مگان دارای موتور بزرگ و قدرتمندی است اما ایسیو آن به گونه ای تنظیم شده که از حداکثر توانش بهره برداری نمی شود. به همین دلیل این خودرو در شتاب گیری بسیار کند و آزار دهنده است و انتظارات را برآورده نمی کند. با ریمپ ایسیو می توان محدودیت ها را برداشت تا بیشترین توان موتور حاصل گردد.

2. عملکرد ضعیف گیربکس

قبلا هم گفتیم که گیربکس مگان کند و ضعیف است و نیاز به ریمپ و آپدیت دارد. تا مشکلاتی که همه مالکان مگان آن را تجربه کرده اند، یعنی تاخیر در عوض کردن دنده و معکوس کشیدن را برطرف کرد. به هر حال این موضوع با ریمپ ایسیو تا حد زیادی برطرف می گردد و عملکرد گیربکس را بهبود می بخشد.

3. بالا بودن مصرف سوخت

ریمپ ایسیو باعث بهینه سازی پاشش سوخت، جرقه زنی و هوادهی می گردد که منجر به احتراق کامل بنزین در سیلندر و جلوگیری از خام سوزی و در نتیجه قدرت بیشتر در موتور مگان است. این افزایش قدرت که بدون پاشش مقدار بیشتر سوخت است، کاهش مصرف سوخت مگان را رقم می زند.

 

مزایای ریمپ ایسیو برای خودروی مگان در کلینیک ریمپ کریمی تیونینگ

1. رفع تاخیر دریچه گاز برقی و رفع تاخیر پدال

2. بهبود کشش و توان خودرو تا حد مطلوب

3. افزایش سرعت و شتاب مگان

4. کاهش دمای کارکرد فن

5. کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت تا یک لیتر

6. رفع خطای سنسور اکسیژن

7. تقویت کارکرد گیربکس اتوماتیک در معکوس کشیدن

8. حذف کاتاف (در مدل های دنده ای)

9. رفع کپ حین حرکت

10. حذف لرزش خودرو در حالت درجا

11. حذف سنسور اکسیژن دوم

12. نرم شدن گاز خوردن

 

ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان موتور آماده می کند و تنظیماتی که توان و قدرت موتور را محدود می کنند را تغییر و بهبود می بخشد. اما باید دقت کنید که ریمپ در مراکز متفرقه و غیر تخصصی باعث خسارت های سنگین در خودروها می گردد و نباید انتخاب مرکز ریمپ را با سهل انگاری انجام داد.

کریمی تیونینگ با سال ها تجربه و ارائه خدمات تخصصی ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای ایرانی و خارجی، با اطمینان یکی از بهترین ها در این زمینه است که میزان بالای رضایت مشتریان گویای این مدعاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *