روش های پیگیری کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت، از موضوعات مهمی است که هر یک از مالکین وسایل نقلیه مختلف، حداقل یکبار درگیر آن بوده اند. با سهمیه بندی شدن بنزین و اعلام دو نرخ متفاوت سهمیه ای و آزاد برای آن، تقاضا برای ثبت نام و پیگیری کارت سوخت نیز افزایش یافته است که در ادامه، تمام روش های پیگیری آن را شرح داده ایم.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

ثبت نام کارت سوخت

کارت سوخت

سهمیه بندی شدن بنزین در سال 1386 نیز اتفاق افتاده بود و ارائه کارت های سوخت، مسئله جدیدی نیست اما در سال 1394 که اعلام شد بنزین به صورت تک نرخی توزیع می شود، دیگر به وجود این کارت ها نیازی نبود تا اینکه دوباره در سال 1398، گران شدن و سهمیه بندی شدن بنزین باعث شد تا دوباره مردم به این کارت های سوخت نیاز پیدا کنند.

در ابتدا تنها به صورت حضوری در دفاتر پلیس +10 امکان ثبت نام کارت سوخت وجود داشت که این وضع با فراگیر شدن بحران کرونا در ایران، تسهیل یافت و امکان ثبت نام غیرحضوری نیز به وجود آمد. کسانی که خودروی آنها کارت سوخت ندارد و یا اینکه کارت سوخت خود را گم کرده اند، باید از طریق یکی از 3 روش زیر اقدام به ثبت نام نمایند:

1- روش حضوری: ثبت نام کارت سوخت از طریق دفاتر پلیس +10

در این روش باید با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس +10، اقدام به ثبت نام کارت سوخت یا درخواست صدور کارت سوخت المثنی نمایید. ارائه مدارک زیر از الزامات است:

  • حضور مالک وسیله نقلیه یا نماینده قانونی مالک در دفتر مربوطه
  • مدارک مربوط به مالک: ارائه شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک مربوط به وسیله نقلیه: کارت یا سند خودرو و بیمه نامه آن
  • آدرس و کد پستی محل سکونت مالک و شماره موبایل
  • واریز وجه مشخص شده به حساب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و ارائه فیش مربوط به آن

2- روش غیر حضوری: مراجعه به سایت خدمات دولت

متقاضیان دریافت کارت سوخت می توانند با مراجعه به سامانه mob.gov.ir، اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم های مربوط به آن نمایند.

3- روش غیر حضوری: نصب برنامه “دولت همراه”

با دانلود و نصب برنامه “دولت همراه”، متقاضیان ثبت نام کارت سوخت می توانند در قسمت ثبت نام، اطلاعات مربوط به مالک و خودرو را درج و درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت نمایند.

نکته: کارت سوخت خودروهای صفر کیلومتر به صورت خودکار توسط پلیس راهور صادر می شود و به دست مالک خودرو می رسد. بنابراین نیاز به ثبت نام کارت سوخت خودرو برای این خودروها نیست.

ریمپ چیست؟ افزایش گشتاور و قدرت موتور خودرو با ریمپ ایسیو

 

روش های پیگیری کارت سوخت

پیگیری کارت سوخت از پستj

بعد از انجام مراحل ثبت نام و درخواست صدور کارت سوخت، 40 روز تا 2 ماه زمان می برد تا کارت سوخت به دست مالک خودرو برسد. متاسفانه در بیشتر موارد، این زمان طولانی تر از این مدت است که ثبت نام کنندگان می توانند از طریق روش های زیر، اقدام به پیگیری کارت سوخت و وضعیت آن نمایند:

  1. مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10

برای پیگیری کارت سوخت خود، می توانید با ارائه مدارک شناسایی خود (مالک خودرو) و مدارک شناسایی خودرو و همچنین کد رهگیری که در زمان ثبت نام به شما ارائه شده است، اقدام نمایید. کد رهگیری مرسوله پستی (یعنی کارت سوخت شما) تحویل داده می شود که از طریق این کد رهگیری، می توانید پیگیری کنید که وضعیت کارت سوخت شما در چه مرحله ای قرار دارد (در مرحله 3 خواهیم گفت).

  1. پیگیری کارت سوخت با VIN

در این روش، می توانید کد VIN وسیله نقلیه خود را به شماره 1101202040 پیامک کنید.

کد دستوری برای خودرو: V*VIN

کد دستوری برای موتور سیکلت:  M*VIN

VIN چیست؟

VIN یک کد متشکل از 17 کاراکتر حرف و رقم است که در کارت شناسایی خودرو درج شده و در کد دستوری بالا، باید آن را به جای کلمه VIN درج نمایید.

  1. پیگیری کارت سوخت از پست

برای این منظور باید به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی پست ( najatracking.post.ir ) مراجعه نمایید و با درج شماره پلاک خودرو، وضعیت مرسوله را مشاهده نمایید.

  1. پیگیری کارت سوخت با کد ملی

با مراجعه به سامانه کارت سوخت، می توانید تنها با درج کد ملی، اقدام به پیگیری کارت سوخت نمایید.

  1. پیگیری کارت سوخت epolice.ir

برای پیگیری کارت سوخت WWW.epolice.ir و در قسمت خدمات اینترنتی مراجعه کنید و کد رهگیری کارت سوخت را درج کنید. در صورتی که کارت سوخت به شرکت پست تحویل داده شده باشد، کدرهگیری مرسوله به شما ارائه می شود و از طریق آن می توانید در روش گفته شده در مرحله 3، پیگیری کارت سوخت را انجام نمایید.

پیشگیری از خرابی خودروهای ایرانی با ریمپ ایسیو

 

ریمپ ایسیو؛ بهترین روش برای رفع مشکلات فنی و موتوری و کاهش هزینه های نگهداری خودرو

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *