ریمپ هیوندای النترا

ریمپ هیوندای النترا چه مزایایی دارد؟ چرا ریمپ ایسیو تا این حد مورد توجه است و از آن به عنوان احیا کننده موتور یاد می شود؟ آیا ریمپ ایسیو فقط مخصوص خودروهای داخلی است و یا خودروهایی سطح بالایی مانند النترا نیز به آن نیاز دارند؟

با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، برق و تیونینگ خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا پاسخ به این سوال ها را به طور کامل برایتان تشریح کنیم:

 

معرفی خودرو هیوندای النترا

هیوندا النترا قدیمی

هیوندای النترا یا الانترا، یکی از خودروهای خوش چهره و پرطرفدار کره ای در کشور ماست. از این خودرو، نسل های متعددی وارد ایران شد و هر کدام از مدل های آن با استقبال زیادی روبرو گشت. هیوندای النترای نسل سوم را با نام هیوندا آوانته نیز می شناسیم. این خودرو چندین بار فیس لیفت شده است. احتمالا شما هیوندا النترا را با آن چراغ های قوس دار و طراحی پر از انحنا، به خوبی می شناسید. جالب تر اینکه این انحناها در فیس لیفت سال 2016، جای خود را به یک طراحی ساده تر دادند.

آخرین نسل این سدان محبوب کره ای در سال 2023 رونمایی شد و اولین مدل های آن نیز وارد کشور ما شده اند، اما هنوز شرایط رسمی برای فروش آن اعلام نشده است. هیوندای النترا در مدل قبل از فیس لیفت دارای یک موتور 1.8 لیتری و در مدل نیو فیس دارای یک موتور 2 لیتری می باشد. حجیم تر شدن موتور النترا، یکی از مهمترین تغییراتی بود که این خودرو برای رقابت با خودروهای دیگر مانند کیا سراتو نیاز داشت.

مشخصات فنی و موتوری هیوندای النترا

حجم موتور: 1797 سی سی بنزینی – 1999 سی سی بنزینی

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 150 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه – 157 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 178 نیوتون متر در 4700 دور در دقیقه – 196 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

نوع جعبه دنده: اتوماتیک تیپ ترونیک

استاندارد آلایندگی: یورو 5 و یورو 6

 

چرا ریمپ هیوندای النترا ضروری است؟ چرا هیوندا النترا به ریمپ ایسیو نیاز دارد؟

موتور هیوندای النترا

محدودیت در برنامه ریزی موتور و کمبود توان و گشتاور آن

یکی از مشکلاتی که در خودروی النترا به چشم می خورد، ضعف در موتور آن است که مسلما باعث ناامیدی راننده می شود. چرا که مسلما از این خودرو، انتظار بیشتری می رود. این کمبود قوا و ضعیف بودن موتور، ناشی از برنامه و مپ نامناسب و اشتباهی است که برای ایسیوی آن تعریف شده است.

بسیاری از مالکان و رانندگان حرفه ای خودرو معتقدند که برای افزایش توان و گشتاور موتور؛ فقط و حتما باید قطعات موتور را تعویض کنند اما ما به شما، ریمپ هیوندای النترا را پیشنهاد می دهیم. در ریمپ، بدون اینکه قاب ایسیو باز شود، می توان پارامترهای موثر در نیروی موتور را تغییر داد. مثل بهینه سازی پاشش سوخت یا زمان جرقه زنی و اشتعال که باعث می شود از نهایت قدرت موتور استفاده شود. همچنین می توان محدودیت های اعمال شده روی موتور را نیز برداشت تا پرجان تر و قوی تر شود.

کمبود شتاب و تاخیر در پدال گاز

یکی دیگر از ایرادهایی که در برنامه ایسیو هیوندا النترا به چشم می خورد، شتاب ضعیف آن در دورهای مختلف موتور است. به طور کلی، شتابگیری این خودرو ضعیف است و این یکی از ایرادات بزرگ این خودرو محسوب می شود. همچنین، تاخیر شدیدی در ریسپانس پدال گاز آن به چشم می خورد.

دلیل این شتابگیری ضعیف، وجود برنامه های مبتنی بر رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 و 6 در آن است. اولویت موتور و برنامه ایسیو بر این اساس است که خودرو آلایندگی نداشته باشد. بنابراین تا زمانی که خودرو از چنین برنامه ای پیروی می کند، نباید انتظار شتاب خوبی از آن داشته باشید. اما مشکل تاخیر پدال گاز را هم داریم که آن هم ناشی از وجود پدال گاز برقی در آن است.

پدال گاز برقی با توجه به زاویه ای که ایسیو برای آن تعیین می کند، باز می شود. بنابراین هر چقدر که روی پدال گاز فشار وارد کنید، تغییری در میزان شتاب آن نخواهید دید. تمام این ها، راه حل ساده و مقرون به صرفه ای دارد. ریمپ هیوندای النترا، باعث می شود شتاب خودرو افزایش یابد و تاخیر موجود در پدال گاز و مکث در شروع حرکت آن از بین برود.

  • و مشکلات دیگری همچون: کند بودن رفتار گیربکس اتوماتیک، بالا بودن میزان مصرف سوخت، عدم هماهنگی با بنزین ایران، بالا بودن دمای آب و مشکل داغ شدن بیش از حد موتور و… .

 

مزایای کلی ریمپ هیوندای النترا در “کریمی تیونینگ کرج”

  • کاهش مصرف سوخت خودرو
  • افزایش گشتاور و توان موتور به میزان 10 الی 20 درصد
  • بهبوبد شتاب صفر تا صد خودرو و افزایش توان شتابگیری خودرو در موقعیت های مختلف
  • آپدیت برنامه گیربکس و بهبود عملکرد آن در معکوس کشیدن
  • بالا بردن کشش خودرو در مسیرهای سربالایی و ناهموار
  • رفع کامل تاخیر پدال گاز و تاخیر حرکتی اولیه خودرو
  • کاهش دمای شروع به کار فن موتور و اصلاح کلی آن با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی شهرهای مختلف ایران
  • حذف کاتاف و ایجاد کاتاف رگباری
  • حذف خطاهای کاذب ایسیو
  • رفع محدودیت سرعت
  • ایجاد بک فایر
  • رفع مشکل تعویض دنده

کریمی تیونینگ – بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز

 

کریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو به صورت تخصصی بر روی خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات ریمپ و تیونینگ خودرو با بهترین کیفیت و ارائه ضمانت به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *