MVM X ام وی ام ایکس 22

ریمپ ام وی ام ایکس X 22 – این روزها خودروهای چینی در ایران بسیار پرطرفدار هستند و بازار خیلی خوبی دارند. مخصوصا خودروهای کمپانی خودروسازی MVM که کیفیت ساخت و آپشن های بیشتری دارند. چری تیگو 2 یا ام وی ام ایکس 22، یکی از همین خودروهای پرطرفدار است که از سال 1395 توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شده است. (توسط مدیران خودرو در داخل کشور مونتاژ می شود).

با تیم کریمی تیونینگ همراه باشید تا شما را با مشخصات این خودرو و خدمات و تاثیرات کامل ریمپ ایسیو برای ارتقا موتور و برطرف شدن مشکلات آن آشنا کنیم.

 

معرفی خودروی  MVM X22

نمای پشت ام وی ام ایکس 22

چری تیگو ۲ یا MVM X22 در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک ۴ سرعته در بازار عرضه شده است. از آپشن های این مدل، می توان به صفحه نمایشگر بزرگ با نقشه فارسی، کروز کنترل، سانروف و سیستم کنترل پایداری (ESP) اشاره کرد.

مواردی همچون ناراحت و سفت بودن صندلی های عقب و ورود صدای موتور به داخل کابین خودرو هم، از نکات منفی درباره این مدل از شاسی بلندهای چری است. مشکل در سیستم تهویه دستی و کسری قطعات در نمایندگی های ام وی ام هم مشکلاتی است که دارندگان تیگو 2 از آن گلایه دارند.

مشخصات فنی MVM X22

حجم موتور: 1497 سی سی با کد SQRD4G15B

حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار): 6000/105

حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر): 2750/135

استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

ایرادات فنی و نرم افزاری ام وی ام ایکس 22 که با ریمپ قابل حل است…

MVM X22 تیگو دو

هر خودرویی با ریمپ ایسیو به خودروی باکیفیت تر و بهتری تبدیل می شود. خودروهای وارداتی به دلیل ایرانیزه نبودن و عدم هماهنگی با بنزین و آب و هوا و…، نیاز بیشتری به این موضوع دارند. تا جایی که خودروی ریمپ شده و ریمپ نشده، تفاوت های بسیار محسوسی دارند که پیشنهاد می کنیم حتما اقدام به این کار کنید. البته در یک مرکز معتبر و تخصصی!

پایین بودن توان و قدرت موتور

ملزم شدن خودروسازها به رعایت استاندارد آلایندگی، باعث کاهش شتاب و توان خروجی خودرو شده است. این مشکل مخصوصا در سربالایی ها و یا زمانی که ظرفیت سرنشینان خودرو تکمیل است، بیشتر حس می شود. با ریمپ ایسیو و اصلاح نرم افزاری آن، می توان تا 10 درصد، توان و گشتاور خودرو را ارتقا داد.

توجه : در صورتی که از بنزین با اکتان بالا و متناسب با استاندارد یورو 5 (بنزین سوپر) استفاده نمایید، هیچ مشکلی وجود ندارد. اما به دلیل به صرفه نبودن استفاده مداوم از این نوع بنزین برای کاربران، بهتر است این مشکل را با ریمپ ایسیو حل نمایید.

بروز مشکل تاخیر پدال گاز

در خودروی ایکس 22، میزان باز شدن دریچه گاز برقی مرتبط با عدد تعریف شده در ایسیو است نه خواست راننده و مقداری که بر پدال گاز فشار می آورد. این موضوع برای آن است که تغییر و وارد آوردن فشارهای یکباره، باعث افزایش مصرف سوخت و افزایش آلایندگی می شود. به همین خاطر کنترل به ایسیو سپرده شده تا تعیین کننده میزان باز شدن دریچه گاز باشد.

با ریمپ ایسیو می توان باز شدن دریچه گاز را با پدال گاز ارتباط داد که در نتیجه منجر به افزایش شتاب خودرو خواهد شد.

صدای ناک موتور

صدای لغزش پیستون که به آن صدای ناک گفته می شود، از ایرادات واضح خودروی ایکس22 است که مخصوصا در دورهای میانی به گوش می رسد. کالیبراسیون غلط ایسیو با بنزین اکتان بالا، از دلایل بروز این مشکل است. دلیل دیگر این است که نسبت تراکم موتور X22 عدد 11٫4 به 1 می باشد که عدد بالایی است. ناک بودن موتور عمر آن را کاهش می دهد و منجر به شکستگی پیستون ها می شود.

پایین بودن گشتاور در دورهای بالا

اعمال محدودیت گشتاور در جداول کالیبراسیون، باعث می شود ماشین در دورهای بالا پرقدرت نباشد و اصطلاحا، نفس نداشته باشد. یعنی راننده گاز را فشار می دهد، دور موتور هم بالاست، اما قدرت چندانی دیده نمی شود و فقط صدای زور زدن موتور به گوش می رسد. در این صورت خودرو در جاده و دورهای بالا کشش قابل انتظار را ندارد و کم می آورد که البته خطرناک هم هست.

این مشکل با ریمپ ایسیو به سادگی قابل حل و فقط نیاز به اصلاح جداول Optimum Torque دارد.

 

مشخصات ایسیو ECU به کار رفته در MVM X22

ایسیو مگنتی مارلی ایکس 22

ایسیو Magneti Marelli

این ایسیو به دلیل جدید بودن در محصولات چینی، برای ریمپ شدن نیاز به دانش تخصصی و مهارت کافی دارد که در اختیار همه مراکز ریمپ نیست.

نکته: برای ریمپ ایسیو MVM x22، باید ایسیوی آن باز شود به این خاطر که این ایسیو از طریق اوبیدی (OBD) قابلیت برنامه ریزی ندارد.

 

تغییرات MVM X22 _ام وی ام ایکس 22_ بعد از ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ

نمای داخلی تیگو 2

کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر

افزایش توان و گشتاور به میزان ۱۰ الی ۱۵ درصد

برطرف کردن صدای ناک

افزایش شتاب خودرو و کاهش شتاب صفر تا صد

حل مشکل کشش پایین در دورهای بالای موتور

رفع تاخیر پدال گاز و رفع کپ سر گاز

رفع لرزش خودرو در حالت درجا و اسلو دنده ای

بهتر شدن عملکرد گیربکس اتوماتیک

حذف خطای فرسودگی کاتالیست (در صورت حذف کاتالیزور)

برداشتن محدودیت سرعت (ایجاد دسترسی به سرعت نهایی)

 

ما در کلینیک ریمپ کریمی تیونینگ، آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز و ارائه خدمات در زمینه ریمپ و تیونینگ تمامی خودروهای داخلی و وارداتی هستیم. سابقه زیاد و میزان رضایتمندی مشتریان، گویای مهارت ماست.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *