ریمپ خودرو دوگانه سوز

ریمپ خودرو دوگانه سوز نیز مانند خودروهای معمولی، نتایج بسیار عالی و مثبتی در پی دارد و به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم مالکان خودروهای دوگانه سوز ، این مقاله را تا پایان مطالعه نمایند و از مزایایی که ریمپ ایسیو می تواند در خودروهای دوگانه سوز ایجاد نماید، مطلع شوند.

پس با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز (تضمینی + بهترین تعرفه) – همراه باشید:

 

تیونینگ خودروهای دوگانه سوز

خودروهای زیادی در میان تولیدات داخلی در لیست انواع خودروهای دوگانه سوز هستند، از جمله خودروهای خانواده پراید و خودروهای خانواده پژو و سمند و همچنین چند خودروی وانت مانند نیسان، کاپرا و… .

خودروهای دوگانه سوز، یکی از انواع خودروهای پرمصرف در کشور ما هستند و به دلایلی، طرفداران آن نیز بسیار زیاد است؛ مثلا اینکه قیمت سوخت گاز (CNG) بسیار کمتر از قیمت سوخت بنزین است. اما هستند کسانی هم که به این نوع خودروها، دید مثبتی ندارند مثلا اینکه معتقدند سوخت گاز یک سوخت کم قدرت است و توان موتور را با محدودیت های جدی مواجه می کند.

البته که چنین دیدگاهی تا حدودی درست است اما آیا ریمپ خودرو دوگانه سوز، می تواند کمکی به افزایش توان و قدرت موتور نماید؟ آیا اصلا ریمپ خودرو دوگانه سوز قابل انجام هست و این کار متداول می باشد؟

 

ریمپ خودرو دوگانه سوز

ریمپ و تیونینگ خودرو دوگانه سوز

این موضوع که ریمپ خودرو دوگانه سوز با خودرو تک سوخت، متفاوت باشد، چندان درست نیست. زیرا خودروی دوگانه سوز همان خودروی تک سوخت است که یک آپشن هم بیشتر از آن دارد. پس تفاوت قائل شدن برای ریمپ خودرو دوگانه سوز و تک سوز، منطقی به نظر نمی رسد، زیرا هر مزیتی که شامل خودروی بنزینی شود، شامل حال خودروی دوگانه سوز هم می شود.

  • اما اگر منظور، تقویت موتور در ضمن کارکرد آن با سوخت CNG باشد، و یا بهتر بگوییم، آیا ریمپ روی سوخت گاز هم جواب می دهد و باعث بهبود توان موتور می شود یا خیر، باید بگوییم: بله قطعا.

دو واقع در ریمپ ایسیو در خودروهای دوگانه سوز، دسترسی به جداول سوخت گاز و جداول سوخت بنزین وجود دارد و می توان تغییرات را در هر دو گروه از جداول اعمال نمود.

تفاوت سوخت گاز و سوخت بنزین

خودرو در حالت کار با بنزین، بسیار پرقدرت تر و پرجان تر از کار روی حالت گازسوز است. موتور خودرو در زمان سوخت گازی، مخصوصا در سربالایی ها بسیار ضعیف تر است و کشش مناسبی ندارد. اما سوخت گاز، یک برتری جالب نسبت به سوخت بنزین دارد و آن اینکه:

عدد اکتان سوخت گاز از بنزین بسیار بیشتر است و در صورت کار روی حالت گاز، تمایل به ناک زدن در موتور کاهش می یابد. پس همین موضوع می تواند برای خودروهای دوگانه سوز، یک نقطه قوت باشد؛ زیرا ناک موتور یک پدیده خطرناک است که طول عمر موتور و قطعات موتوری را به شدت کاهش می دهد.

 

ریمپ خودرو دوگانه سوز در حالت استفاده از گاز

پس تا اینجا متوجه شدیم که ریمپ خودروهای دوگانه، قابلیت انجام روی هر دو حالت گازی و بنزینی را دارد. اتفاقا بسیاری اعتقاد دارند که ریمپ در حالت گازی نیز می تواند ظرفیت های موتور را تا اندازه حالت بنزین سوز افزایش دهد و توجیه آنها نیز این است که:

  • به دلیل بالا بودن عدد اکتان گاز و عدم بروز پدیده ناک در موتور، می توان آوانس جرقه زنی را افزایش داد. با اعمال آوانس جرقه زنی بیشتر، می توان توان موتور را تا حد بسیار چشمگیری افزایش داد.

این توجیه گرچه درست است، اما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا؟

سوخت گاز دارای انتشار سرعت بیشتری نسبت به سوخت بنزین است. این انتشار پرسرعت تر باعث می شود در زمان احتراق در محفظه موتور، حجم بسیار بیشتری را اشغال کند و در نتیجه، دمای موتور به شدت افزایش یابد و موتور خیلی داغ شود. بنابراین با اعمال هر گونه تغییر در جداول سوخت گاز، احتمال آسیب به موتور به دلیل افزایش غیر طبیعی دمای آن افزایش پیدا می کند.

پیشنهاد “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” به مالکان خودروهای دوگانه سوز در خصوص ریمپ ایسیو

پیشنهاد هر تیونینگ کار و کارشناس حرفه ای ریمپ ایسیو در خصوص ریمپ خودرو دوگانه سوز، اعمال تغییرات در جداول سوخت بنزین است. در واقع اعمال ریمپ ایسیو در این بخش می تواند ظرفیت های خودرو را تا حد بسیار مطلوبی بهبود بخشد. بهتر است جداول سوخت گاز تغییری نکنند (به جز در تک پارامترهای ریمپ مانند کاهش دمای آب و یا بالا بردن کاتاف).

 

مزایای ریمپ ایسیو

  1. کاهش مصرف سوخت در خودرو با تغییر و اصلاح در جداول پاشش سوخت و جرقه زنی
  2. ایجاد بالاترین راندمان در موتور
  3. بالا بردن توان موتور و گشتاور موتور به میزان قابل توجه
  4. افزایش شتاب اولیه خودرو و بهبود شتابگیری آن
  5. افزایش بیشینه سرعت
  6. حذف تاخیر پدال گاز و تاخیر در شروع به حرکت خودرو
  7. هماهنگ کردن موتور خودرو با بنزین کیفیت پایین و جلوگیری از مشکلاتی مانند ناک زدن موتور یا همان خامسوزی و احتراق ناقص که هم باعث می شود قطعات موتور به شدت آسیب ببینند و هم آلایندگی را افزایش می دهد و هم مصرف سوخت را بالا می برد.
  8. اصلاح دمای فن و جلوگیری از داغ کردن موتور مخصوصا در خودروهای وارداتی و همچنین برای شهرهایی با اختلاف دمایی زیاد
  9. رفع خطاهای کاذب در خودرو
  10. حل مشکلات گیربکس اتومات
  11. و…

کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودروی رسول کریمی

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرزکریمی تیونینگ، با سال ها تجربه و انجام بیش از 15 هزار مورد ریمپ ایسیو و خدمات برق خودرو به صورت تخصصی برای خودروهای داخلی و خارجی، آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان عزیز است. مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *