ابزار مورد نیاز تعمیرات ایسیو

ایسیو (ECU) یا کامپیوتر خودرو یکی از بخش های بسیار مهم در خودرو است که ماننند یک مغز فعال و هوشمند عمل می کند. ایسیو دارای بخش های نرم افزاری و سخت افزاری است که امکان دارد گاهی به دلایل مختلف، دچار آسیب و خرابی شود. تعمیرات ایسیو از کارهای بسیار حرفه ای و تخصصی است که خیلی ها علاقه به یادگیری آن به عنوان یک شغل دارند. به هر حال به عنوان شغل یا برای حس کنجکاوی، خوب است با ابزارهای ویژه تعمیرات ایسیو، یک آشنایی اولیه داشته باشید.

پس با ما در “کلینیک کریمی تیونینگ”بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید تا شما را با ابزارهای مورد نیاز در تعمیرات ایسیو بیشتر آشنا کنیم:

 

ایسیو چیست و چه وظیفه ای دارد؟

اول از همه باید بدانید که ایسیو یک قطعه کامپیوتری است که عملکردهای مختلفی را در خودرو و موتور آن تحت کنترل دارد. برنامه ها و تنظیمات ایسیو می تواند مورد تغییراتی قرار بگیرد تا عملکرد موتور بهینه شود که به این تغییرات، ریمپ ایسیو گفته می شود.

واحد کنترل الکترونیکی (ECU) یا همان ایسیو دارای سنسورهای متعددی برای سنجش وضعیت موتور در هر لحظه می باشد و مهمترین وظیفه آن، کنترل زمان و میزان دقیق پاشش سوخت برای ایجاد یک احتراق بهینه در موتور است. همچنین وظیفه مهم دیگر ایسیو، کمک به عیب یابی سریع تر و موثرتر در موتور خودرو است. از آنجا که سنسورهای ایسیو، اطلاعات مختلفی را به ایسیو انتقال و ثبت می نمایند، در صورت بروز هرگونه مشکل، می توان کدهای خطا را پیدا کرد و مشکل را خیلی سریع تر رفع نمود.

مزایای ریمپ کیا سراتو وارداتی و سراتو سایپا

 

معرفی ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات ایسیو

همان طور که گفتیم، تعمیرات ایسیو یک کار بسیار حرفه ای است و نیاز به تخصص و دانش کافی دارد. برای این کار نیاز به گذراندن دوره های تخصصی در آموزشگاه ها و مراکز فنی و تخصصی تعمیرات ایسیو می باشد. اما برای آشنایی ابتدایی و اولیه، خوب است با ابزارهای مورد نیاز در تعمیرات ایسیو آشنایی داشته باشید:

تستر ایسیو

مولتی تستر ایسیو

همان طور که از نام این ابزار مشخص است، با تستر ایسیو می توان آن را تست و بررسی کرد تا خرابی و عیب یابی در آن را بهتر و راحت تر تشخیص داد. تستر ایسیو مانند عملگراها و سنسورهایی که ایسیو با آنها در خودرو ارتباط دارد، عمل می کند و باعث می شود بتوان ایسیو را به راحتی از خودرو جدا کرد و آن را روی میز کار و بدون مزاحمت اجزای دیگر خودرو مورد بررسی قرار داد.

 

مولتی متر

مولتی متر

مولتی متر ابزاری است که در بسیاری از کارهای مرتبط به تعمیرات ایسیو و نیز برق خودرو به آن نیاز دارید و اصلا خوب است که هر راننده ای، یکی از آن را به منظور تست ولتاژ بخش های مختلف و نیز سنسورهای ایسیو در اختیار داشته باشد.

 

پروگرمر یا پروگرامر

پروگرمر ایسیو

مانند مولتی متر، پروگرمر نیز از ابزارهای ضروری تعمیرات ایسیو می باشد و قابلیت برنامه ریزی آی سی های مختلف ایسیو را در اختیار قرار می دهد. پروگرمرها انواع مختلفی دارند که سرعت خواندن اطلاعات در آنها متفاوت می باشد. یک پروگرمر خوب باید سرعت بالا و قابلیت آپدیت شدن داشته باشد تا برنامه های جدید و مدل های جدید ایسیو را پشتیبانی نماید.

 

دستگاه دیاگ برای تعمیرات ایسیو

دستگاه دیاگ

قبلا با دستگاه دیاگ در “کریمی تیونینگ” آشنایی پیدا کرده بودیم. دیاگ یک دستگاه عیب یاب در موتور خودرو و ایسیو است و با اتصال آن به خودرو، می توان تمام خطاها و کدهای خطا را مشاهده کرد که این کار، به رفع مشکلات و عیب های موتور و دیگر بخش ها کمک فراوانی می کند.

 

تستر سیم کشی

تستر سیم کشی خودرو

سیم کشی خودرو وظیفه و اهمیت ویژه ای در کارکرد بخش های مختلف آن و از جمله ایسیو دارد. تستر ایسیو برای رفع هرگونه ابهام در مورد تعمیرات ایسیو ضروری است. زیرا کمک می کند که مطمئن شوید عیب و ایراد پیش آمده در خودرو، ناشی از سیم کشی برق خودرو هست یا نه، چرا که در بعضی موارد، مشکل از ایسیو نیست!

 

هویه و هیتر

هویه و هیتر برای تعمیرات ایسیو

تعمیرات ایسیو بدون برداشتن و یا اتصال قطعات و بردهای مختلف به آن، امکان پذیر نیست. پس برای این کارها نیاز به هویه و هیتر دارید. هویه و هیتر در لحیم کاری قطعات ریز و بردهای ایسیو برای تعمیرکاران ایسیو بسیار حیاتی و ضروری است.

ریمپ تیبا 2 – افزایش شتاب و کاهش مصرف

 

ریمپ ایسیو و تعمیرات ایسیو – کریمی تیونینگ

تعمیرات ایسیو و ریمپ ایسیو در کریمی تیونینگ

کلینیک تخصصی تیونینگ و برق خودروی رسول کریمی (برند کریمی تیونینگ)، کار خود را از سال 1384 در شهر کرج و استان البرز آغاز کرده است و امروز با گذشت 17 سال، به قطبی قدرتمند و تخصصی در تعمیرات ایسیو و برق خودرو و نیز برنامه ریزی و ریمپ ایسیو در شهر کرج تبدیل شده است و یکی از بهترین ها در سطح کشور می باشد.

خدمات تخصصی کریمی تیونینگ کرج

ریمپ و تیونینگ انواع خودروهای داخلی و خارجی

کاهش مصرف سوخت

افزایش توان و گشتاور موتور

تعمیرات ایسیو

تعمیرات ایربگ و یونیت‌ های تجهیزات داخلی خودرو

دیاگ و تنظیم موتور

ABS

تنظیم کلید ایمبولایزر خودرو

برنامه ریزی انواع ECU خودروهای داخلی و خارجی

در کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ، علاوه بر دانش فنی و تخصصی بالا و تجربه و سابقه طولانی مدت در این حوزه، استفاده از بهترین، جدیدترین و پیشرفته ترین ابزارهای تعمیرات ایسیو و پروگرمرهای روز دنیا و همچنین برنامه های اصلی و اورجینال مورد استفاده قرار می گیرد تا بهترین خدمات دهی به مشتریان مجموعه صورت پذیرد.

ارائه ضمانت دو ساله برای خدمات ریمپ ایسیو، نشان از اعتماد کامل ما نسبت به دانش و تخصصمان در این مجموعه می باشد.

مسیرهای ارتباطی شما با بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز (کریمی تیونینگ) و همچنین دریافت قیمت ریمپ در کرج بر اساس نوع خودرو:

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *