ریمپ افزایش شتاب خودرو

حتما برایتان جالب است بدانید که “ریمپ افزایش شتاب” یکی از پرطرفدارترین مواردی که مردم برای تقویت خودروهای خود تقاضا دارند. البته باید بگوییم که این روش، به معنای واقعی، باعث بهتر شدن کیفیت رانندگی می شود اما باید اصولی و توسط یک کارشناس خبره و حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت باعث ایجاد خرابی و خسارت های جبران ناپذیری در خودرو می شود.

اگر در جستجوی روش های افزایش شتاب خودرو هستید و یا می خواهید با جزئیات افزایش شتاب خودرو با ریمپ ایسیو آشنا شوید، حتما تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید. با ما در “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” – بهترین و مجهزترین مرکز ریمپ ایسیو، تیونینگ و برق خودرو در کرج و استان البرز – همراه باشید:

 

افزایش شتاب خودرو به چه معناست؟

افزایش شتاب خودرو به معنای کاهش زمان رسیدن به نهایت سرعت می باشد. هر چقدر که خودرو در مدت زمان کوتاه تری به یک سرعت مورد نظر برسد، یعنی شتاب بهتر و تیزتری دارد. هر خودرویی با توجه به پتانسل موتور و قطعات جانبی آن، دارای یک شتاب معین می باشد. اما کارخانه های سازنده به دلایل مختلفی، شتاب خودرو را از طریق تنظیمات موتور و ایسیو با محدودیت هایی همراه می سازند.

گذشته از تنظیمات محدودساز، برخی عوامل دیگر نیز باعث کاهش شتاب خودرو می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

چگونه می توان شتاب خودرو را بالا برد؟

می توان به روش های مختلفی، به تقویت شتاب خودرو کمک کرد. اگر بخواهیم این روش ها را دسته بندی کنیم، 3 وضعیت کلی برای آن قابل ترسیم است:

  1. روش های ابتدایی نظیر تعویض قطعات فرسوده و بهینه سازی های کلی در خودرو
  2. روش های پیشرفته نظیر اضافه کردن برخی قطعات جانبی در خودرو
  3. ریمپ ایسیو

 ریمپ ایسیو از طریق تغییر در تنظیمات ایسیو و موتور و رفع کامل محدودیت های اعمال شده در آن، باعث افزایش شتاب خودرو می شود. البته مزایای ریمپ تنها برای افزایش شتاب خودرو نیست و مزایای بسیار جالب دیگری هم دارد. اما ریمپ افزایش شتاب، یکی از پرتقاضاترین موارد آن است که به روشی کاملا ایمن و تخصصی و با هزینه بسیار معقول، باعث بهبود شتاب می شود.

 

بررسی روش های افزایش شتاب خودرو

روش های ساده و کم هزینه

افزایش شتاب ماشین

برخی از ایرادات یا ناهماهنگی های کوچک در خودرو، می تواند باعث افت توان و شتاب آن شود. توجه به این موضوعات باعث می شود افت شتاب کاهش یابد. رعایت و توجه به عواملی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، باعث می شود با هزینه ای کم، شتاب خودرو بهبود یابد. البته رعایت آنها، تنها برای افزایش شتاب نیست، بلکه کمک می کند خودرو به طور کلی در وضعیت کاملا سالم و پرتوان قرار بگیرد. کارهای زیر باعث افزایش شتاب می گردند، از جمله:

  • بالانس کردن چرخ ها و باد لاستیک ها
  • استفاده از لاستیک های نو و استاندارد
  • کاهش وزن خودرو و خارج کردن لوازم و اسباب اضافی و غیر ضروری از آن
  • تعویض شمع های فرسوده و ناکارآمد – استفاده از شمع های سوزنی به جای شمع های فابریکی
  • استفاده از بنزین سوپر به جای بنزین معمولی
  • استفاده از برخی مکمل های سوخت برای بهبود کیفیت سوخت
  • تعویض فیلتر هوا
  • تعویض دیسک کلاچ
  • بالا دادن شیشه های خودرو – این موضوع بیشتر در رانندگی در سرعت بالا، باعث بهبود شتاب خودرو می شود.

روش های پیشرفته و جانبی

تقویت موتور با هدرز

در این روش، می توانید با جایگذاری برخی قطعات و یا با اضافه کردن قطعات جانبی، به کمک موتور خودرو بیایید و در بهبود شتاب در آن، تاثیرات بیشتری ایجاد نمایید. این روش ها، معمولا در بین مردم و اقشار مختلف، محبوبیت چندانی ندارند زیرا در کل، ایجاد تغییرات بزرگ در خودرو، خیلی هم به درد استفاده معمولی از خودرو نمی خورد (خیلی هم گران قیمت و پرهزینه هستند). بیشتر طرفداران این روش ها، جوان تر ها و افراد علاقمند به خودروهای پرشتاب و مسابقه ای هستند. این روش ها عبارتند از:

  • نصب هدرز به جای منیفولد برای شتاب بیشتر
  • نصب کیت مکش
  • استفاده از سوزن انژکتور با پاشش پودری
  • تغییر در میل سوپاپ و پیستون
  • پورت و پولیش سرسیلندر
  • تغییر گیربکس – استفاده از گیربکس دستچین با ضرایب دنده اصلاح شده (مرسوم در خودروهای گروه پژو و سمند)
  • نصب توربوفن مکانیکی برای ایجاد فشار بیشتر در میزان هوای ورودی به دریچه گاز
  • استفاده از چیپ افزایش شتاب ماشین

ریمپ افزایش شتاب

افزایش شتاب خودرو با ریمپ ایسیو

همان طور که گفتیم، خودروها دارای تنظیماتی فابریکی در ایسیو هستند که تمام عملکردها، بر اساس این تنظیمات بنا می شود. همان طور که می دانید، این تنظیمات تحت محدودیت های جدی از سوی سازندگان قرار دارند تا با آن، ضعف ها و کمبودها پوشش داده شود. در بسیاری از مواقع نیز، عدم هماهنگی خودروها با شرایط موجود در کشور ما، باعث این محدودیت ها می گردد.

ریمپ ایسیو کمک می کند تا تنظیمات در بهترین و بهینه ترین وضعیت ممکن قرار داده شوند. در فرایند ریمپ، تنظیمات فابریکی تغییر می کنند و بر اساس پتانسیل واقعی خودرو برنامه ریزی می شوند. نظر کارشناسان خودرو و همین طور نظرات درباره ریمپ از سوی مالکان خودرویی که چنین روشی را امتحان کرده اند،  گویای این است که ریمپ افزایش شتاب، یکی از بهترین و موثرترین روش ها در خودروهای مختلف است.

ریمپ افزایش شتاب خودرو به چه صورت باعث بهبود آن می شود؟

ریمپ افزایش شتاب، از طریق روش های مختلفی این امر را میسر می سازد. در واقع دلایل گوناگون وجود دارند که باعث می شوند شتاب خودرو پایین بیاید و ریمپ ایسیو با اعمال تغییرات منطقی در آنها، کمک می کند تا تاخیرها از بین بروند، مثلا:

  • با خطی کردن رابطه دریچه گاز با پدال گاز، می توان محدودیت های موجود در تنظیمات ایسیو که باعث تاخیر در شتاب اولیه خودرو می شود را به طور کامل برطرف نمود.
  • خودروها روی استفاده از بنزین باکیفیت تنظیم هستند و در صورت استفاده از بنزین معمولی موجود در جایگاه های سوخت، علاوه بر افزایش میزان مصرف سوخت، شتاب نیز کاهش می یابد. زیرا این موضوع باعث خامسوزی و احتراق ناقص بنزین می شود و در نتیجه شتاب را کاهش می دهد. با ریمپ، می توان ایسیو را روی استفاده از بنزین معمولی کالیبره کرد تا از این مشکلات و افت شتاب جلوگیری شود.
  • همچنین ریمپ ایسیو با بهینه سازی جداول پاشش سوخت، جرقه زنی و… ، قدرت احتراق و در نتیجه میزان شتاب خودرو را افزایش می دهد.

تمام این ها، در حالی اتفاق می افتند که هیچ لوازمی در خودرو تغییر نمی کند و فقط با بهینه سازی تنظیمات و جداول ایسیو، می توان 10 الی 20 درصد به میزان شتاب خودرو افزود. این روش ارزان قیمت، دائمی و بدون ریسک است. البته تنها به این شرط که در مراکز معتبر و تخصصی انجام شود. هر گونه تغییرات غیرمنطقی و بدون شناخت از وضعیت دقیق موتور، باعث بروز خرابی های خسارت آور و غیر قابل جبران در خودرو می شود.

 

ریمپ ایسیو در بهترین مرکز ریمپ در کرج و استان البرز

کریمی تیونینگ بهترین مرکز ریمپ ایسیو و برق خودرو در کرج و استان البرز 

در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است.

کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد.

 ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.

 اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ” 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *